Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
..dessvärre verkar dessa bilder inte heller ens läckt till åklagare eller domstol då de vare sig redovisats i Fup eller inför sittande rätt..
Det skulle ju isåfall innebära att åklagaren skulle sitta på ett enda tekniskt bevis och inte bara bygga sitt åtal på en lång, svajig indiciekedja som inte kommer att hålla för en fällande dom.
Åtminstone inte i en hovrätt. Men framtiden har svaret.
För du kan väl inte mena filmmaterialet från Biltema på inköpet av tändvätska?
Det har ju varit känt länge både från förhör av kassörska och som bild/videomateriel, men att köpa tändvätska, vare sig i små eller stora mängder, är ju ännu inte olagligt.
Hade det funnits bilder/videoupptagning "på plats" på riktigt från när ML tuttat på Harrys hus hade det ju kunnat styrka åklagarens indiciekedja men det handlar det ju inte om överhuvudtaget, såvitt jag kan förstå.
Det skulle ju isåfall innebära att åklagaren skulle sitta på ett enda tekniskt bevis och inte bara bygga sitt åtal på en lång, svajig indiciekedja som inte kommer att hålla för en fällande dom.
Åtminstone inte i en hovrätt. Men framtiden har svaret.
För du kan väl inte mena filmmaterialet från Biltema på inköpet av tändvätska?
Det har ju varit känt länge både från förhör av kassörska och som bild/videomateriel, men att köpa tändvätska, vare sig i små eller stora mängder, är ju ännu inte olagligt.
Hade det funnits bilder/videoupptagning "på plats" på riktigt från när ML tuttat på Harrys hus hade det ju kunnat styrka åklagarens indiciekedja men det handlar det ju inte om överhuvudtaget, såvitt jag kan förstå.
Antistalk, jag vill verkligen veta hur Du tänker när Du säger att det inte håller för en fällande dom, åtminståne i en hovrätt och vad det är Du kallar svajig indiciekedja
Vad ser Du inte i filmen som vi andra ser?
Det jag ser är en man med keps, ganska omständig, tar på sig handskar, upp och ner med varorna, glömt pengarna, en kassör som makulerar ett köp och lämnar fingeravtryck på varorna för att lägga undan dem, sen kommer mannen med kepsen tillbaka och köper varorna. Fortfarande med handskar på sig. Jag ser två vita dunkar, en pulka och en tändvätska och att det bökas med en kasse i varuvagnen, antagligen läggs en tändvätska på bandet och kassören slår ggr 10. Så gör jag med när jag handlar många coca cola (light), jag lägger en på bandet och resten får hänga med i varuvagnen till parkeringen. Jag vet inte hur jag skulle göra med tändvätska då jag inte har behov av 10 flaskor och kommer inte få det heller.
Det jag hör åklagaren säga är att L*ndberg erkänt att det var han som köpte dessa varor, jag kommer inte ihåg om han satte på sig handskar, kanske för att frös tror jag eller för att varorna var kladdiga. Sak samma. Han hade svarta handskar som åklasgaren sa bevisar att det var planerat. L*ndberg medger köpet och att han är mannen i keps. Inga av kontant varorna finns i Hemmesta trots att polisen letat. Med två specialtränade hundar, med spetskompetens på att lokalisera brännbart. Allt som var köpt kontant fanns på brandplatsen. Två vita dunkar, 10 tändvätska och pulkan.
Om L*ndberg medger att det är han på filmen, påstår Du Antistalk att han är en lögnare?