2017-09-14, 20:44
Medlem
Dom bodde i det vita. I mina yngre dagar så bodde jag i direkt anslutning till denna tomt. Vet dock inte om dom bodde där då tror inte det.

Ja det finns en svart länga på den övre sidan av tomten som huserar "barn"

Måste påpeka att för de som åker dit så är containerhuset på samma väg något helt annat dom har en blogg om sitt husprojekt som består av containrar. Och ska inte förknippas med denna skojjare.
Citera
2017-09-14, 21:19
Medlem
Liten kurriosa på artikeln från NVP.. Även Peter Frej är med där han är ordförande för socialnämnden på kommunen det komiska är att han äger 2 ICA butiker på värmdö Stavsnäs samt Djurö. Planer finns på att expandera stavsnäs och Frej hejjar på! Även fått skit för att märka om varor mm.

Och såhär fortsätter hela ledningen för Värmdö kommun så Magnus är i säkra händer.
Citera
2017-09-15, 16:51
Moderator
Schlesiens avatar
Moderatormeddelande

10 färska inlägg om Värmdö kommun raderade.

Byt info om Värmdö kommun i egen tråd, inte här.

Varje inlägg här och varje person som nämns ska ha koppling till trådens huvudpersoner. Kopplingen ska framgå. Reglerna förordar maskade personuppgifter.

/ Moderator
Citera
2017-09-15, 19:53
Medlem
Rallarsvingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Vad bra att det nu lagts upp på Nacka- Värmdöpostens vanliga webbsida!

På bilden i artikeln, som är tagen tidigare än mina bilder, så ser man att det är vanliga byggbodar som man sedan klär in i träpanel.

(Mina bilder från platsen: )
Men herregud. Helt otroligt. De snickrar liksom bara in gamla byggbodar. Ligger det stora förtjänstmöjligheter på sånt här fasadbyggen?
Han verkar outtröttlig, det finns ingen hejd på karln.
Citera
2017-09-16, 11:59
Medlem
SuperTeflons avatar
Skönt att veta att den stora danskan Puma mår bra! Lite tråkigt dock att det måste vara ett veritabelt hundliv att tvingas umgås med Brasa på daglig basis. Den sista levande varelse som provade detta på riktigt över tiden hamnade i exil i USA och kommer sannolikt aldrig att återvända till det varumärkesätande fosterlandet.

Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Kreugersberg?
Låter som skojaren Magnus vill vara adlig, vara finare än vad han är :-)
Så varken Lundberg eller Paulsson dög längre då.

Kanske Den Usle Barackbaronen Brasa bara kände så djup beundran för en annan namnkunnig Kreuger med förnamnet Ivar att han helt enkelt klistrade ihop dennes namn med avslutningen på sitt eget lite lätt uppätna Bergnamn när han gjorde slag i namnbytet ? Han aspirerar kanske på att bli intagen i Storskojarnas idla och ädla adelskalender?

Från en annan tråd:
Citat:
Ursprungligen postat av -tramS-
Vad ska diskuteras i tråden?
Off Topic: Blir lite som när Martin Ljung ( i en sketch) deltar i 10 000 kronorsfrågan i ämnet "När dog Karl XII?"
On topic: Flashbacktråden blixtrade förbi i en sekund i programmet. Men, det var ett av trådens mästerskribents inlägg som visades: SuperTeflon. H*ns "5 min"!
Man lyfter blygsamt på foliehatten och tackar för berömmet. "Mästerskribent", jojo man tackar ödmjukast!

Att Sveriges mest kommersiella enfaldskanal tog med mitt inlägg i programmet var så klart lite roligt för undertecknad.

Det lättkrängta kriminella fuskmäklarsvinet P0ntu5 Warho1m förnekar sig inte. Att han också fuskar lite på den svenska rättstavningsarenan genom att stava ordet kränkt "krängt" kan vi konstatera om vi pausar TVprogrammet Fuskmäklarna ungefär 32.16. Att inte följa stavningsregler då man struntar i alla andra regler är väl bara symptomatiskt och i linje med hans egen inkompetensnivå. Glöm aldrig att han fuskar till och med då han knyter sin egen slips!

Citat:
Ursprungligen postat av Lo
Byggnadsställningarna och stegarna är inte helt OK, men det kanske var slut på bambustänger...

(O)ordningen på bygget säger en hel del - rörigt och oorganiserat runt omkring från början till slut. Inte ens har man brytt sig om att väderskydda det som redan är byggt.

Jag tror att Brasa bara samlar ihop material för att få (miss)bruka sin brandplats igen! Nu blir det ännu knepigare att elda upp den 40+ kvadratmeter stora brasan med byggskräp då det finns ännu mer byggbaracker inklädda med villaskal runt om. Men med vädrets makter, lite skön spillolja, rymligt obegagnat samvete och Boltzmanns strålningskonstant i ryggen blir det nog snart drag i Gädddräparträsket igen! Hoppas att han inte glömmer att svänga förbi Biltema i Värmdö med inköpshandskarna också för att köpa in de sista dussinen flaskor med tändvätska som traditionsenligt vill till för denna livsfarliga och regelvidriga tilldragelse. Hoppas Brandkåren i Värmdö står beredda!

Det hela är ju så sorglustigt att man bara vill skratta, men skrattet fastnar i halsen då man tänker på alla riktiga människor som blir lidande där Brasa drar fram.

Vad lärde vi oss av programmet som vi inte redan visste?

-Att det fanns fler fel än vi redan kunnat konstatera på huset var knappas någon högoddsare.
-Att det kostar 200.000 SEK att förlikas med Brasa trots att man inte gjort något fel när man försöker köpa en fastighet av denna praktusling.

Avslutningsvis vill jag varna alla myndigheter och övriga inblandade att om man låter Brasa hållas kommer världen att bli lite byggfuttigare.
Senast redigerad av SuperTeflon 2017-09-16 kl. 12:02.
Citera
2017-09-16, 17:02
Medlem
Z.O.Gs avatar
Vad är det Magnus Kreugerberg har för planer med de där byggfuttarna som kläs in i tegel? Är tanken att de ska säljas som villor av den där skojarmäklaren som han verkar vara i maskopi med eller är tanken att husen ska bli flyktingfavelor eller liknande?
Citera
2017-09-16, 20:09
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laserturken
Magnus Lundberg har relativt nyligen bytt efternamn till Kreugerberg. Om det var ett snabbt namnbyte och sedan tillbaka till Lundberg som förra gången då han bytte efternamn till Paulsson vet jag inte, det är alltså möjligt att han fortfarande heter Kreugerberg i efternamn.

Hur jag vet detta har jag i nuläget ingen lust att gå in på. Den som tvivlar på mitt ord kan med fördel läsa mina tidigare inlägg i den här tråden för att bilda sig en uppfattning om min trovärdighet.

(Min fetning.)

Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Kreugersberg?
Låter som skojaren Magnus vill vara adlig, vara finare än vad han är :-)
Så varken Lundberg eller Paulsson dög längre då.

För att inte skapa trådsanningar så vill jag bara påpeka att den vanligtvis välunderrättade Laserturken anger stavningen av Brasas nya efternamn Kreugerberg utan "s".

Det ska vara ordning och rätt i denna referenstråd om Uslingens bravader!
Citera
2017-09-16, 20:13
Medlem
Laserturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperTeflon
(Min fetning.)

För att inte skapa trådsanningar så vill jag bara påpeka att den vanligtvis välunderrättade Laserturken anger stavningen av Brasas nya efternamn Kreugerberg utan "s".

Tack för detta förtydligande. Bäst att det skrivs korrekt eftersom påtänkta offer kanske googlar Brasas nya namn.

Namnbytet fick mig att återvända till den här tråden, i normala fall är jag numer endast passiv läsare.
Citera
2017-09-16, 22:42
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Z.O.G
Vad är det Magnus Kreugerberg har för planer med de där byggfuttarna som kläs in i tegel? Är tanken att de ska säljas som villor av den där skojarmäklaren som han verkar vara i maskopi med eller är tanken att husen ska bli flyktingfavelor eller liknande?
Jag har undrat över själva byggtekniken. Det verkar vara ett dyrt sätt att bygga dåliga hus, att med möda klä in gamla baracker i ett nytt skal. Visserligen är arbetskraften svart och ställningsbyggare har eliminerats, men ändå.

Husen kan nog inte duga till annat än flyktingar. Jag undrar på vilka ritningar han fick det senare tillbakdragna bygglovet. Var det angivet skitiga baracker med snygg fasad? Verkar inte helt troligt.
Citera
2017-09-17, 05:44
Medlem
ua571cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperTeflon
(Min fetning.)

Kreugerberg nu även på youtube.

https://www.youtube.com/watch?v=U_mZmkgr7yk

---

Magnus!

Om du läser det här, så vill jag att du ska veta att det finns tillräckligt många i samhället som du träffat på, för att inget av det du sysslar med ska passera obemärkt.

Vi är många som har ögonen på dig.

Det finns inga namnbyten eller skyddade identiteter i världen som kan rädda dig undan uppmärksamhet.

Seså, ge dig nu in på den smala vägen istället, så slipper du paranoian. För tänk vad som annars kan hända den dagen du råkar blåsa fel snubbe...

Kreugerberg? Du är så jävla dum så du trodde att du skulle kunna byta namn utan att det upptäcktes???
Citera
2017-09-17, 06:32
Medlem
ua571cs avatar
Citat:
Det lättkrängta kriminella fuskmäklarsvinet P0ntu5 Warho1m förnekar sig inte. Att han också fuskar lite på den svenska rättstavningsarenan genom att stava ordet kränkt "krängt" kan vi konstatera om vi pausar TVprogrammet Fuskmäklarna ungefär 32.16. Att inte följa stavningsregler då man struntar i alla andra regler är väl bara symptomatiskt och i linje med hans egen inkompetensnivå. Glöm aldrig att han fuskar till och med då han knyter sin egen slips!

Det här måste ha blivit någon missuppfattning.

Jag föreställer mig att P0ntus faller in i mecklarjargongen, och att det handlar om lättkrängda hus?
Citera
2017-09-17, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Jag har undrat över själva byggtekniken. Det verkar vara ett dyrt sätt att bygga dåliga hus, att med möda klä in gamla baracker i ett nytt skal. Visserligen är arbetskraften svart och ställningsbyggare har eliminerats, men ändå.

Husen kan nog inte duga till annat än flyktingar. Jag undrar på vilka ritningar han fick det senare tillbakdragna bygglovet. Var det angivet skitiga baracker med snygg fasad? Verkar inte helt troligt.

Blir billigt att riva/elda upp när han tjänat tillräckligt och trycket på rivning börjar närma sig... OM han nu har försäkringar så lär det stå lösvirke och på så sätt få ut lite till.

Eller så kan jan helt enkelt säljs byggbodarna efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in