2012-03-10, 23:04
Medlem
60 procent av min släkt bor i Göteborg och enligt flera av släktingarna tycks ett gigantiskt gängkrig vara på G i Götet. Gamle Port är ofta frekventerat av gängmedlemmar, det vet jag av egen erfarenhet.
Citera
2012-03-10, 23:52
Medlem
Boot Boyss avatar
http://www.expressen.se/gt/poliskall...angdes-krogen/

"Indrivning eller hämnd"

Ägaren har drivit Gamle Port de senaste två åren med en uttalad ambition att rusta upp och återlansera den klassiska krogen med anor från 1920-talet.

Han drev tidigare en numera nedlagd krog som polisen haft ögonen på eftersom ett känt kriminellt gäng ofta samlades där. Men att förklaringen till sprängdådet skulle finnas där verkar inte troligt uppger en poliskälla för GT.

– Det här kan lika gärna handla om andra kriminella personer som försöker pressa krögaren på pengar. Därmed skulle det inte ha att göra med hans tidigare inblandning i krogvärlden. Men troligtvis är det någon typ av indrivning eller hämnd i grunden, säger poliskällan.
Citera
2012-03-11, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
Morden på Maria Domingues, Cecilia Berglund och Lars Hansson. Det var faktiskt redan 2001, i februari. Tiden går...

GM hette Roger Karlsson. Bild på honom efter gripandet:
http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/...yxmord2-41_368
Gamla mamma bor intill steroidgymmet på Kungshöjd och han har varit synlig där vid ett antal tillfällen under senare år....
En massmördare som kommit fasligt billigt undan är det i varje fall....

Lars Hansson var vid sin död delägare i (bl.a) Gamle Port. Men i första hand var han kanske känd som ägare till 90-tals stället Harleys på Avenyn.....

Se på fan, 2001 vilket djävla galet år. Men Lars var väl inte direkt oskyldig? Exflickvänner kan ju också ligga mängder bakom. Hörde att Roger gått ett halvår på sprit och tjack dagligen innan han flippade. Men visst, billigt straff minst sagt, vet att han satt en stund på lillhagen under utslussningen.
Citera
2012-03-11, 05:44
Medlem
Oj då, polisen har haft krogen under uppsikt , haha ! Att det är kulturberikare inblandade , är lika självklart som att polisen har denna krog under uppsikt. Vad nu polisen menar med det, det får vi fråga Leif GW, inte jerzy snickesnacke.
Citera
2012-03-11, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av findit
Oj då, polisen har haft krogen under uppsikt , haha ! Att det är kulturberikare inblandade , är lika självklart som att polisen har denna krog under uppsikt. Vad nu polisen menar med det, det får vi fråga Leif GW, inte jerzy snickesnacke.
Det är väl den "nedlagda krogen" som GT menar att polisen "haft under uppsikt"? Alltså Röda Rummet.
Sen vet jag inte vad "under uppsikt" ska betyda i det här sammanhanget egentligen. Polisen har väl det mesta under uppsikt. Vad man sen ser och inte ser är ju en helt annan sak förstås....
Citera
2012-03-12, 00:48
Medlem
HardstyleElephants avatar
Hörde det ända upp till Masthugget.
Citera
2012-03-12, 07:38
Medlem
Dopelines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snaggaren
60 procent av min släkt bor i Göteborg och enligt flera av släktingarna tycks ett gigantiskt gängkrig vara på G i Götet. Gamle Port är ofta frekventerat av gängmedlemmar, det vet jag av egen erfarenhet.

Oh really, och vad grundar dem det på? Dåre!

Jag har en känsla av att det handlar om försäkringsbedrägeri, det luktar så i hela staden, om vi ska uttala oss om vad som är "på G" i götet, haha!
Citera
2012-03-12, 08:31
Medlem
Enligt uppgift i GP så hade ägaren investerat 1,5 miljoner i ett företag som drivs av ett medelålders par. Han hade sedan ångrat sig. Vilket företag är det?
Citera
2012-03-13, 02:38
Medlem
aceblacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GimPher
Enligt uppgift i GP så hade ägaren investerat 1,5 miljoner i ett företag som drivs av ett medelålders par. Han hade sedan ångrat sig. Vilket företag är det?

Jag har ingen insyn här, men ett namn som direkt poppar upp i mitt huvud är Kenny Nilsson. Han driver massor olika företag tillsammans med sin fru, men IVT och Adonbolagen är väl de mest kända. Spelbolag som det har varit en hel del juridiskt strul runt, de har blivit av med automater, blivit polisanmälda, överklagat och blivit frikända flera gånger. Han är dessutom förre detta partner med Rade Kotur, även om det var ett rätt bra tag sedan.

Detta är en ren impulsgissning dock jag som tänkte på efter jag hörde medelålders par. Men det behöver ju inte alls stämma, kanske är mer troligt att det är något företag i resturangbranshen.
Senast redigerad av aceblack 2012-03-13 kl. 02:40.
Citera
2012-03-13, 10:29
Medlem
HeavyPops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snaggaren

Mellan vilka falanger och grupperingar?

Det ska tydligen vara väldigt spänt mellan Hells Angels och "albanska grupperingar" enligt en vän med koll på busarna, någon som kan bekräfta om det stämmer?
Citera
2012-03-13, 11:51
Medlem
adisban1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattella
Jag har läst, någonstans här på Flashback, att en (ö)känd MC-klubb brukar "hålla till" på Gamle Port. Så sannolikheten att det är gängrelaterat är nog ganska stor.

Det är konstigt att jag inte har hört smällen, fast det kanske blåser åt fel håll.

MC gäng hänger med 16 åringar på gamleport! Tufft
Citera
2012-03-16, 07:46
Medlem
epost72s avatar
AB
Göteborgskrogen Gamle Port öppnar igen på fredagen sedan en sprängladdning detonerat och skadat delar av lokalerna för en vecka sedan. Ägaren förnekar att krogen ska ha blivit utsatt för hot före sprängdådet.
Han framhåller att varken han eller polisen har någon aning om vilket motiv som ligger bakom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in