• 1
  • 2
2012-04-15, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butcho
Kista Galleria har ett ppet Ntverk, men Flashback r censurerad. Jag har haft problem med att ladda ner filer och titta p SVT play, med det gr bra att koppla upp sig mot sverigesradio.se och hra radio online. Visst ja, youtube.com r svrt (omjligt) att komma t frn Kista Galleria.

MAX restauranger har ppet ntverk, och det gr att koppla upp sig mot Flashback. Har hrt att MAX Arlanda inte har ppet ntverk, men som sagt bara ett rykte.
Vad menas med "ppet Ntverk" hr? Hur fungerar det? Har Kista galleria datorer/internet stendes ute fr allmnheten i gallerian?
Fr mig lter det rtt anmrkningsvrt att en galleria (som sdan) ska stnga av Flashback.
Stmmer din uppgift verkligen?
Citera
2012-04-16, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PontusEnhorning
Vad menas med "ppet Ntverk" hr? Hur fungerar det? Har Kista galleria datorer/internet stendes ute fr allmnheten i gallerian?
Fr mig lter det rtt anmrkningsvrt att en galleria (som sdan) ska stnga av Flashback.
Stmmer din uppgift verkligen?
Nej, det finns inga datorer i gallerian. Det finns mnga trdlsa ntverk i gallerian som man kan anvnda om man har med sig en brbar dator eller en mobil man kan surfa med. De flesta ntverk krver inloggning, men en som kallas "kista galleria" r ppen att anvnda, tillter inte surfning till Flashback. Om jag tolkar felmeddelandet rtt (ett meddelande som frsvinner snorsnabbt) beror det p att det finns en avdelning som handlar om "olagliga droger".

Efter mitt tidigare inlgg har det dykt upp ett par nya "ppna" trdlsa ntverk dr man surfa mer fritt.

Varfr skulle en galleria inte kunna blockera Flashback? Den som styr ver routern bestmmer vl vad som r lmpliga/olmpliga sidor att surfa p.
Citera
2012-04-16, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butcho
Nej, det finns inga datorer i gallerian. Det finns mnga trdlsa ntverk i gallerian som man kan anvnda om man har med sig en brbar dator eller en mobil man kan surfa med. De flesta ntverk krver inloggning, men en som kallas "kista galleria" r ppen att anvnda, tillter inte surfning till Flashback. Om jag tolkar felmeddelandet rtt (ett meddelande som frsvinner snorsnabbt) beror det p att det finns en avdelning som handlar om "olagliga droger".

Efter mitt tidigare inlgg har det dykt upp ett par nya "ppna" trdlsa ntverk dr man surfa mer fritt.

Varfr skulle en galleria inte kunna blockera Flashback? Den som styr ver routern bestmmer vl vad som r lmpliga/olmpliga sidor att surfa p.
Frstr. Det r som jag tnkte det egentligen.
Den intressanta frgestllningen likvl r ju vad fr skl en galleria, hr d Kista galleria, som sdan har fr orsaksgrund att stnga ute Flashback. Det dr med "... droger" etc. knner jag igen frn en spekulation hos t.ex. Stockholms stadsbibliotek hos deras personal. Man kan frga sig om det sklet i egentlig mening r relevant.

Att en galleria kan blockera FB r det vl inget mrkvrdigt med;
frgan r ju hur den principen r bokstaverad exakt.
Citera
2012-04-17, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PontusEnhorning

Att en galleria kan blockera FB r det vl inget mrkvrdigt med;
frgan r ju hur den principen r bokstaverad exakt.
Det r en frga ngon annan fr stlla till vederbrande (om intresset finns). Jag gjorde bara ett konstaterande av en egen erfarenhet. Eftersom det nu (tminstone fr tillfllet) finns en vg runt begrnsningen tack vare ngra nya ppna ntverk lgger jag inte ner mer energi i frgan.
Citera
2012-05-10, 21:19
Medlem
Haha blockera flashback ?

Vad r detta fr trams det r ju den heliga bibeln fr samhllet
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto