2016-03-12, 18:16
Medlem
Littlepaw13s avatar
https://youtu.be/aHMso8f0sWE

Så, du reseguru inom WV. Vad sägs att du besvarar de kommentarer som görs i videon?
Den är bara 13 minuter lång och förklara på ett bra och pedagogiskt sätt, MED KÄLLANVISNING, hur WV är en solklar bluff.

Återkom gärna med svar
Citera
2016-03-14, 15:32
Medlem
Bra eller dålig kompensationsplan i Worldventures? Pyramidspel eller inte? Bluff eller inte? Seriös verksamhet eller inte? Svt uppdrag granskning? SVT plus? Expressen? Aftonbladet? SvD? DN?

Saxat från reklam från Worldventures:
"Om du vill, kan du dela fördelarna med dina vänner. Om du hjälper 4 av dina vänner att få samma mervärde som du, blir ditt medlemskap GRATIS. Som tack för hjälpen får du fortfarande $1200 varje år att resa för!* *$600 för guldmedlemmar

Uppgradera dig till REPRESENTANT:
- Businesspaket $100
- Månadsbelopp $11
Du är nu kvalificerad till betalning för försäljning av medlemskap.

AKTIV INKOMST
- Avräknas varje vecka:
- 3+3 Provision ($200)
- Direkt säljbonus ($50)

- Avräknas varje månad:
- Personlig säljbonus($250)
- Lifestyle bonus ($900)
- Aktiv inkomst upp till 1300:-/ ny kund

PASSIV INKOMST
MÅNADSBETALNING
100 Kunder x $7.50 = $ 750
1000 Kunder x $7.50 = $ 7.500
10 000 Kunder x $7.50 = $75.000
Bilbonus $1500/mån*
Husbonus $3000/mån*
*Vid minimum 3000 kunder "

Hur beskattas de eventuella inkomsterna? Skatteverket?
Citera
2016-03-14, 19:23
Medlem
brevlunds avatar
Hur ska en "säljare" i ett pyramidspel ha en ärlig chans att kontrollera hur mycket folk den har i sina ben?
Helt omöjligt och därför som de bevisligen har fuskat med det som vi läst innan.
Och vilken administration för löneavdelningen, måste kosta grymma summor att ha en stab som vakar över alla tillkommande och framförallt avhopp.
Citera
2016-03-14, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallohallohallo
Bra eller dålig kompensationsplan i Worldventures? Pyramidspel eller inte? Bluff eller inte? Seriös verksamhet eller inte? Svt uppdrag granskning? SVT plus? Expressen? Aftonbladet? SvD? DN?

Saxat från reklam från Worldventures:
"Om du vill, kan du dela fördelarna med dina vänner. Om du hjälper 4 av dina vänner att få samma mervärde som du, blir ditt medlemskap GRATIS. Som tack för hjälpen får du fortfarande $1200 varje år att resa för!* *$600 för guldmedlemmar

Uppgradera dig till REPRESENTANT:
- Businesspaket $100
- Månadsbelopp $11
Du är nu kvalificerad till betalning för försäljning av medlemskap.

AKTIV INKOMST
- Avräknas varje vecka:
- 3+3 Provision ($200)
- Direkt säljbonus ($50)

- Avräknas varje månad:
- Personlig säljbonus($250)
- Lifestyle bonus ($900)
- Aktiv inkomst upp till 1300:-/ ny kund

PASSIV INKOMST
MÅNADSBETALNING
Bilbonus $1500/mån*
Husbonus $3000/mån*

Hur beskattas de eventuella inkomsterna? Skatteverket?

Om skatteverket ser det som ett pyramidspel beskattas det som utländskt lotteri.

http://www.skatteverket.se/rattsinformation/arkivforrattsligvagledning/stallningstaganden/aldre/ar/2006/stallningstaganden2006/13121250306111.5.f273d1c11967381d5480001185.html

Och den gäller fortfarande
Citera
2016-03-14, 20:58
Medlem
Hur är det med momsen för Worldventures?

"Sedan den första januari 2015 måste företag inom EU som säljer digitala tjänster betala moms i landet där köparen finns.

Företagen registrerar försäljningen i ett nytt system som heter MOSS (Mini One Stop Shop), och enligt Skatteverket är alla branschens stora aktörer och majoriteten av de mindre företagen anslutna. "
Citera
2016-03-15, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallohallohallo
Hur är det med momsen för Worldventures?

"Sedan den första januari 2015 måste företag inom EU som säljer digitala tjänster betala moms i landet där köparen finns.

Företagen registrerar försäljningen i ett nytt system som heter MOSS (Mini One Stop Shop), och enligt Skatteverket är alla branschens stora aktörer och majoriteten av de mindre företagen anslutna. "

Är du helt seriös nu??
Företag inom EU???...Kom igen nu ingen kan va så dum eller??
Vart ligger WV huvudkontor??
Citera
2016-03-15, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Om skatteverket ser det som ett pyramidspel beskattas det som utländskt lotteri.

http://www.skatteverket.se/rattsinformation/arkivforrattsligvagledning/stallningstaganden/aldre/ar/2006/stallningstaganden2006/13121250306111.5.f273d1c11967381d5480001185.html

Och den gäller fortfarande

Tyvärr så ser inte skattverket WV som ett pyramidspel.
Till din stora förtret så beskattas alla inkomster av inkomstagaren själv.
Citera
2016-03-15, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Telperin

Eh...

Och det bygger du på vad?

Eftersom du har en passiv inkomst som bygger på antalet deltagare som efter hand inträder i spelet

PASSIV INKOMST
MÅNADSBETALNING
Bilbonus $1500/mån*
Husbonus $3000/mån*

Och skatteverkets definition är följande....

Med lotteri avses bl.a. kedjebrevsspel, 3 § lotterilagen (1994:1000). Kedjebrevsspel definieras som ett spel i vilka vinstmöjligheterna huvudsakligen beror på antalet deltagare som efter hand inträder i spelet

Så skall det beskattas som Utländskt Lotteri....

Det eventuella belopp som tillgodoförs deltagaren är således skattepliktig kapitalinkomst om spelet är anordnat utomlands, 42 kap. 25 § IL. Inga utgifter för att delta i spelet är avdragsgilla.

Sedan är det en annan diskussion om hurvida man redovisar det till Skattemyndigheten själv eller inte , eftersom World Venture Bluff inte gör ett skit utan lämnar alla klappmongon till sitt egna öde......
Citera
2016-03-15, 09:40
Medlem
Citat:
Är du helt seriös nu??
Företag inom EU???...Kom igen nu ingen kan va så dum eller??
Vart ligger WV huvudkontor??

Ja huvudkontoret ligger ju i Texas men de som säljer medlemskapen i Worldventures är ju bosatta i bl.a. Sverige och det är ju det som är avgörande när det gäller moms om de säljer till andra som också är bosatta i Sverige/EU!
Citera
2016-03-15, 22:54
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:

Nu missade du visst mina små frågor igen.

Jobbar du bara med "medlemskapen" och utvecklingen av den hierarkiska strukturen med syfte att koncentera medlemsavgifterna och inte alls med resor och garantier? Är det därfør du inte vill førtydliga?

Ditt førsta svar - før nu ganska länge sedan - var närmast en bekräftelse att hela upplägget är en pyramid, att det är dyrare och sämre än vanliga researrangører med betydligt sämre vilkår. Om du vill att detta skall stå som din syn på det så behøver du førvisso inte svara mer på dem. Ville bara ge dig chansen att førtydliga.
Citera
2016-03-16, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Nu missade du visst mina små frågor igen.

Jobbar du bara med "medlemskapen" och utvecklingen av den hierarkiska strukturen med syfte att koncentera medlemsavgifterna och inte alls med resor och garantier? Är det därfør du inte vill førtydliga?

Ditt førsta svar - før nu ganska länge sedan - var närmast en bekräftelse att hela upplägget är en pyramid, att det är dyrare och sämre än vanliga researrangører med betydligt sämre vilkår. Om du vill att detta skall stå som din syn på det så behøver du førvisso inte svara mer på dem. Ville bara ge dig chansen att førtydliga.

Nej då...jag jobbar med Worldventures support och Rovia support.
Jag förstår inte riktigt hur menar med att koncentrera medlemsavgifterna?
Jag har bara support när folk har redan blivit medlem.jag har inget med rekrytering att göra.
Det blir intressekonflikt om jag sitter och styr medlemskapen eftersom jag inte är direkt underställd WV utan ett företag i Manila som har wv som klient.Ett callcenter helt enkelt.Vi har även Tripadvisor på samma avdelning.Företaget i Manila heter OAMPI som jag är anställd av.Man kan kalla wv vad man vill och jag bryr mig inte.Pyramid eller inte...för hela det konceptet är så jävla luddigt så jag bryr mig inte om att gå in i detta.Det jag vet är att WV skulle ALDRIG kliva in i ett land utan att kolla vilka regler och lagar som gäller.Det var samma sak med Norge...skillnaden var att Norge lotteritillsynet tog det vidare och på så sätt vart det lagt på is.Det är den informationen vi har ang Norge.Polisanmälan i Sverige är gjord av en privatperson men en utredning ska tydligen komma men personligen så har jag svårt att se vilka hinder det ska finnas då WV tydligen inte är ett pyramidspel då det finns en fysisk produkt till salu.Folk betalar en månadsavgift och får en viss del av denna i poäng som sedan kan användas som en delbetalning på en Dreamtrip.Sen har Rovia en egen sökmotor för vanliga resor precis som vilken annan motor på nätet.Vet inte om detta stämmer men nån sa att det var runt 11000 medlemmar i Facebook gruppen Worldventures.kan inte bekräfta detta så jag vet inte om det är sant.

men skriv dina frågor så ska jag svara på dom efter bästa förmåga.Ska ta mina svenska kollegor till hjälp också.Ja vi är flera svenskar här 4 st närmare bestämt.Sen har vi ca 60 agenter för WV och Rovia här.Grekland..mandarin och kantonesiska..Hebreiska..Tyska..ungerska..polska.. Ryska..Och det anställs flera från olika länder som det öppnas i.Så att kalla wv för bluff tyder bara på ren okunskap.Så länge folk är villiga och betala och tycker detta är hysteriskt kul så låt dom göra det.Alla kan inte vara idioter då medlemmarna kommer från olika samhällsklasser inte bara i Sverige utan i resten av världen också.Advokater ..Jurister..läkare..mm..Sen att kalla dom för idioter och att dom inte förstår bättre..tja...får stå för den personen då.Vill bara förtydliga att jag sitter inte och försöker få er på bättre tankar då jag skiter fullständigt i vad ni tycker om WV...Det jag ville var att försöka förklara hur upplägget ser ut och att vissa har FEL då dom säger pyramidspel.Jag har kontaktat Lotteri inspektionen och Skatteverket för att få svar och det finns INGA hinder i dagsläget för WV i Sverige.Det är bara att ringa själv on kolla med dom.
Citera
2016-03-16, 17:22
Medlem
Citat:
Wall of text....

1) Nej då...jag jobbar med Worldventures support och Rovia support.
Jag har bara support när folk har redan blivit medlem.jag har inget med rekrytering att göra.

Nej , det gör du inte , hade du jobbat för Rovia support hade du på rak arm direkt kunnat besvara vilket bokningssystem (GDS) som Rovia använder sig utav.
Annars , vad ger du för support? Endast besvarar till alla som ringer "Du får prata med din upline"...

(FB) World Ventures Pyramidspel!(?)
(FB) World Ventures Pyramidspel!(?) -> Här säger du att du "Jobbar för WV på supporten"
(FB) World Ventures Pyramidspel!(?) -> Här säger du att du "jobbar på supporten för ett litet land som är som en flugskit i USA."
(FB) World Ventures Pyramidspel!(?) -> Här säger du att du "är svensk och jobbar för supporten och inget annat."

Ytterligare ren Bullshit om din anställning är följande mening
Det blir intressekonflikt om jag sitter och styr medlemskapen eftersom jag inte är direkt underställd WV utan ett företag i Manila som har wv som klient.

Åter igen , det finns ingen intressekonflikt!
Alla anställda (på normala företag) har dessutom rabatter för att vara medlem i deras kundprogram.
Och att dom sitter och arbetar med medlemsfrågor är ingen intressekonflikt , eftersom man har ett säkert byggt system som gör att du inte kan gå in på ditt egna konto utan att , i princip , få sparken.
Men medlem har du all rätt att vara , och att hävda intressekonflikt från din sida är en ren och skär LÖGN!

2) Det jag vet är att WV skulle ALDRIG kliva in i ett land utan att kolla vilka regler och lagar som gäller.
Det var samma sak med Norge...skillnaden var att Norge lotteritillsynet tog det vidare och på så sätt vart det lagt på is.

LÖGN igen , detta har vi gått igenom flera gånger med dig i tråden.
Norge är inte lagt på is
I Norge ÄR WV Förbjudet! Det är inte lagt på is!
WV får inte bedriva verksamhet i Norge , PUNKT!

3) Polisanmälan i Sverige är gjord av en privatperson

Tredje lögnen , polisanmälan är gjord av Lotteriinspektionen i Sverige och inte en privatperson
(FB) World Ventures Pyramidspel!(?)

4) 11000 medlemmar i Facebook gruppen Worldventures.

Kan säkert stämma (Ngt liknande sist jag kollade) , dock med ett problem , detta är GLOBALT!
Där har du ett dilemma , 75% av medlemmarna är från USA , resterande är från resten av världen.
2750...... Från Asien , Europa .os.v. , En liten plaskpöl inom reseverksamheten.

Andra stycket har inget svar till Gromguttens frågor , förutom att du åter igen ljuger...

Jag har kontaktat Lotteri inspektionen och
Skatteverket för att få svar och det finns INGA hinder i dagsläget för WV i Sverige.
Det är bara att ringa själv on kolla med dom.

Läs tråden - polisutredningen är inte klar , och Lotterinspektionen svarar tvärtom , och skatteverkets svar kan du se i mina senaste inlägg. (Finns ett mail i Onecoin tråden om skattemyndighetens syn på passiva inkomster iform av kedjebrevs upplägg.)

Du fortsätter endast komma med floskler och lögner

Att vara med i World Ventures är en ren och skär förlust affär , snitt inkomsten per representant låg på c:a 100$ om jag inte minns fel. (Finns längre bak i tråden)

Och du har fortfarande inte kommit med ett enda vettigt argument varför man skall vara med i Klappmongonas Riksförening.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in