Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-03-08, 20:45
  #1
Medlem
Hej, detta har jag gjort många ggr utan vidare resultat.
Kör vista, skulle vilja ha ubuntu vid sidan om.
Men när jag har installerat ubuntu blir det alltid problem med compileringen av program, windows måste jag ha kvar för spel.
När man partioner hur mycket förlorar man i prestenda vad det gäller spel?
Finns det något annat sätt att utföra installationen på?
Citera
2012-03-08, 22:44
  #2
Medlem
sommarlovs avatar
Ehh, om du delar upp hårddisken kör bägge systemen separat.
Ingen prestanda kan förloras!
Citera
2012-03-09, 12:03
  #3
Medlem
Använd Wubi.
Citera
2012-03-09, 13:32
  #4
Medlem
ganglere2s avatar
Jag spelar under Linux men men.
Själv har jag det fåtal gånger jag har haft två op i en dator nästan alltid kört med operativen på olika fysiska hårddiskar. Tycker att det är bättre.
Citera
2012-03-10, 01:05
  #5
Medlem
Tack ska pröva wubi.
Kanske ingen märkbar skillnad men när man är så sc2 hardcore som jag, så märker man.
Citera
2012-03-10, 04:34
  #6
Medlem
Min erfarenhet av Linux i olika former är skit. Många är tillfällena genom åren då jag testat Linux och nu senast Ubuntu 11.10 som ska vara bra. Är det inte det ena så är det det andra som krånglar och man sitter där som ett fån när datorn andra gången man ska starta den efter avslutad installation bara får svart skärm eller kryptiska meddelanden på skärmen.

Googlar från den andra datorn för att försöka lösa linuxstrulet och ibland lyckas jag men ibland blir jag bara irriterad över alla terminaler man ska starta och knacka kod i ...

Gör alltid fullständig backup på windows om ifall något strular och det har räddat mig några gånger. Nu senast hittade jag på ett win 7 forum hur man tar bort Grub från windows och det gjorde jag och formaterade partitionen med ubuntu. Nu väntar jag väl ett halvår till och testar igen för nyfiken är jag!

Användarvänligheten blir sakta bättre i linux men det är långt ifrån hjälpen man får i windows när något strular. Alla linuxfantaster kan komma med vad de vill men för en normalbegåvad datamekare som jag så är inte Ubuntu något att ha just på grund av den bristfälliga hjälpen när något strular och gränssnittet väl inne i Ubuntu känns lite Win 95 från sent 90-tal. Det är helt enkelt inte trevligt med alla program som mest liknar något som en 17-årig hemmapulare totat ihop.

Windows 7 har en helt annan totalupplevelse och kostar inte heller något att införskaffa och använda på grund av den väl spridda crackningskulturen kring Windows.

Tack för ordet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback