2012-03-08, 17:15
Medlem
aquoss avatar
Hejsan.

Jag har under en ganska lång tid nu sålt lite saker på paypal. Tänker inte gå in på vad då jag inte vill göra reklam men allting har varit lagligt. Jag hade en köpare som hette yoann eretya elr något sånt. Denna köparen betalade för produkter som kostade totalt 130 dollar. Han/Hon disputade allt och fick såklart sina pengar tillbaka på grund av paypal som agerar som totala idioter.

Hur ska jag få pengarna tillbaka? Mitt konto ligger på -100 dollar( hade 30 dollar innan disputen ). Kommer paypal att dra pengar från mitt riktiga nordea konto då det är känkat dit?

hjälp mig!
Citera
2012-03-08, 17:20
Bannlyst
Är inte så insatt i Paypal men att dessa skulle kunna dra pengar från ditt Nordeakonto är nog uteslutet under förutsättning att du inte har Paypal tillagt på autogiro.
Det enda råd jag i så fall kan ge öppna ett nytt konto flytta alla pengarna dit.
Citera
2012-03-08, 17:23
Medlem
Hmm, du får väl val när det blir dispute? Fick du inte möjlighet att ge dom information om varan du har skickat/ID-nummer? Tror inte de kommer ta pengarna direkt från Nordea kontot, har totalt -$300 på flera PayPal konton och de har inte gjort ett skit. Vänta lite med det, om du börjar få brev hem då kan du betala tillbaka.

Ett tips: Försök att ALDRIG använda PayPal, skitföretag.

Edit: Om det var virtuella saker så skall du alltid få personen att skriva något i stil med 'I am the real owner of the account and this payment is authorized. I have recieved the virtual items'
Citera
2012-03-08, 17:25
Medlem
aquoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fislurken
Är inte så insatt i Paypal men att dessa skulle kunna dra pengar från ditt Nordeakonto är nog uteslutet under förutsättning att du inte har Paypal tillagt på autogiro.
Det enda råd jag i så fall kan ge öppna ett nytt konto flytta alla pengarna dit.

Aja men sålänge pengarna inte draas från mitt riktiga nordea konto så är det väll lungt.

Citat:
Ursprungligen postat av sooley
Hmm, du får väl val när det blir dispute? Fick du inte möjlighet att ge dom information om varan du har skickat/ID-nummer? Tror inte de kommer ta pengarna direkt från Nordea kontot, har totalt -$300 på flera PayPal konton och de har inte gjort ett skit. Vänta lite med det, om du börjar få brev hem då kan du betala tillbaka.

Ett tips: Försök att ALDRIG använda PayPal, skitföretag.

Edit: Om det var virtuella saker så skall du alltid få personen att skriva något i stil med 'I am the real owner of the account and this payment is authorized. I have recieved the virtual items'

Jag sålde IT saker. Och om personen skriver på något eller inte spelar ingen roll för att kontot skulle ju kunna vara hackat. Eller något liknande. Paypal skiter i sånt och ger pengarna tillbaka.
Citera
2012-03-08, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aquos
Aja men sålänge pengarna inte draas från mitt riktiga nordea konto så är det väll lungt.

Jag sålde IT saker. Och om personen skriver på något eller inte spelar ingen roll för att kontot skulle ju kunna vara hackat. Eller något liknande. Paypal skiter i sånt och ger pengarna tillbaka.

Nej, PayPal ser vilket IP adress som har loggat in på kontot. Jag har själv vunnit en dispute genom att personen skrev något liknande i notes.
Citera
2012-03-08, 17:46
Medlem
aquoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sooley
Nej, PayPal ser vilket IP adress som har loggat in på kontot. Jag har själv vunnit en dispute genom att personen skrev något liknande i notes.

Okej, bra att veta i framtiden tack
Citera
2012-03-09, 11:12
Medlem
Snöröks avatar
Hej!

Tyvärr lär köparen få rätt. Paypal ger tydligen alltid köparen rätt. Själv fick jag en ny, ouppackad och fungerande produkt i retur (öppnad kartong) som köparen hävdade var trasig. Den fungerade utmärkt hemma hos mig och trots att jag skickade in bevis på det så fick köparen rätt.

Hoppas det går bättre för dig men från och med nu avråder jag folk från Paypal.

Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in