Citat:
Ursprungligen postat av svensken87
Hejan alla trevliga "flashbackare" som alla vet börjar det att närma sig deklaration 2012, eller jag rättare sagt för inkomståret 2011, från och med den 20e mars kan man logga in med e-leg för att se domen på skatteverket.se
Nu är det så att jag både var arbetslös och sedan jobbade heltid under förra året, ungefär 50/50 under året, första halvåret arbetslös och andra halvåret heltid, nu är det ju jävligt svårt att svara på , men rent generellt hur ser det ut i en sådan siuation om man skattat normalt både som arbetslös och när man arbetat, brukar man få tillbaka lite mer på skatten då inkomsten under året totalt sett inte blir så hög då man varit arbetslös, någon som har erfarenheter

?

Som sagt så är ju detta skitsvårt att svara på. Jag har ALDRIG i hela mitt liv haft restskatt, trots föräldraledighet, arbetslöshet, jobb o.s.v Blandat eller enbart under ett å samma år.
Det som dock kan spela in är ju om du har lån där det görs avdrag för ränta, om du utnyttjat rut- el rot-avdrag o.s.v.
Kanske har du resor till och från jobbet, tjänstebil och andra saker som påverkar i slutänden?
Själv väntar jag med spänning på årets "dom". Jag är lite skadad och Älskar att deklarera.