2012-03-08, 10:43
Medlem
Kungens.hands avatar
Jag har en tv från -07 som blir allt fulare med åren.

Tänkte därför jag skulle nyttja den svindyra drulleförsäkringen jag tecknade innan den går ut i höst.

Tips på bästa sätt att förstöra den så att försäkringen ändå täcker?
Vill ha en ny i samma prisklass, ingen reparation.

Moralkakor undanbedes
Citera
2012-03-08, 10:46
Medlem
Du skulle ta med den till en polare för ni skulle ha tvspelskväll, fotbolls etc du tappa den ner för en trappa på vägen dit.
Citera
2012-03-08, 10:49
Medlem
Du kan ju "råka" tappa den i trappen. Eller så kan du ställa något hårt nedanför tv-bänken och tappa ner den i det. Men då kan det ju bli otrevliga märken i golvet osv. Hälla lite saft i tvn kanske funkar med?

Men var beredd på att du kommer få en tv som är likvärdig den du har idag.. De lurar alltid folk med sina dyra drulleförsäkringar.
Citera
2012-03-08, 10:59
Medlem
Kungens.hands avatar
Enligt expert ska det hända i hemmet, plötsligt och oväntat utan överdriven oaktsamhet.

Är också inne på att välta den från höjd ner i nånting hårt och spetsigt.
Citera
2012-03-08, 11:02
Medlem
Ifall du har barn under 12 år i huset eller på besök så skyll på dem. ju yngre desto bättre. Du va i köket och de klättrade på den så den välte. Alternativt du skulle flytta den till ett annat rum och tappa den.
Citera
2012-03-08, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungens.hand
Vill ha en ny i samma prisklass, ingen reparation.

I femhundrakronorsklassen då.

Försäkringen har inget åldersavdrag utan du får alltid ersättning med antingen reparation av skadad vara eller en funktionsmässigt likvärdig vara.

Du tror väl inte att du kommer få en ny tv?
Citera
2012-03-08, 11:16
Medlem
Kungens.hands avatar
"Inget ålderavdrag" Klistrade du ju själv in.

Perfekt. Därför den ska sabbas så den inte klarar en reparation.
Tror de får svårt med att rota fram en gammal Philips från 2007.
Citera
2012-03-08, 11:18
Medlem
Ducken11s avatar
Fuktskador brukar de i regel aldrig ens försöka reparera och tvekar oftast inte en sekund på att lösa. Så fick jag min telefon löst på försäkring xD

Säg att du skulle flytta TV'n från en lägenhet till en annan och de råkade regna lite den dagen ni skulle bära in den, den fick lite vatten i sig under den 50meter bärsträckan från bilen.
Fast den riktiga historien är ju att du lämna den på balkongen i 3timmar när det ösregnade.
Citera
2012-03-08, 11:23
Medlem
Fangfaces avatar
De har säkert nåt gammalt skit på lager sparat enbart för sådana här situationer....

Jag ska utnyttja min i dagarna, men den har faktiskt gått sönder på riktigt. Dock är det ett litet fel som kommer att bli lagat och eftersom jag är supernöjd med tv:n så skiter jag i att förstöra den så pass mycket att jag får en ny.
I mitt avtal står dessutom att den ska ersättas med en tv motsvarande dagens marknadsvärde....
Citera
2012-03-08, 11:38
Medlem
Sikkans avatar
Hur du än gör så kan jag nästan lova att man inte får ta nåt gammalt runk för "situationer" som dessa utan det är väl klart att du får ut en så likvärdig NY TV med så lika specifikationer som möjligt.

Så har det iaf funkat i alla försäkringsfall jag har varit med om.
Citera
2012-03-08, 12:33
Medlem
Säg att du skulle väggmontera den och den ramlade? Se till att tappa den i betong och inte parketten bara, dumt att göra för mycket märken. Alternativt kan du haft den väggmonterad och fästet släppte/ du skulle stoppa i en annan kabel och den ramla ner.

Om du lyssnar på dom här förslagen tänk på att väggmonteringen inte får se helt ny ut, dammfri osv, eller att märkena/bucklorna som blir när du tappar den inte har typ lera på sig. Dumt att göra det för uppenbart.
Citera
2012-04-11, 15:21
Medlem
Har samma problem ungefär fast med mobilen. Dock från elgiganten.

Nu har den helt plötsligt slutat fungera. Ska jag ''råka'' tappa den i en vattenhink eller nått för den jag ska få en ny? Vill inte att den ska repareras. Köpte den i höstas för 5000 kr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in