2012-03-07, 19:43
Medlem
Cassandraas avatar
Programmet har krachat och undrar nu om det går att hittta filerna på datorn i macen som dokument osv. går det att hitta någon stanns?
Citera
2012-03-07, 19:44
Medlem
Jag förstår inte riktigt vad du menar, förklara lite mer i detalj vad det är som hänt och vad du vill åstadkomma.
Citera
2012-03-07, 19:46
Medlem
tzjs avatar
Du borde ha en mapp som heter VM Ware i mappen dokument i Finder. Kolla där.
Citera
2012-03-07, 19:46
Medlem
Cassandraas avatar
Har WM installerat, men själva windows i programmet har slutat fungera. Och det måste ju då gå att hitta filerna lokalt via macen istället för att gå in via windows. Är det alltså möjligt att hitta filerna man sparat i windows på macen alltså?
Citera
2012-03-07, 19:49
Medlem
Cassandraas avatar
Finns bara en Virtual Machines som det är en stor jäkla fil i, ser inget i paketets innehåll heller
Citera
2012-03-07, 19:50
Medlem
Sök på "guest additions vmware", har för mig att man måste installera guest additions för att kunna överföra filer.
Citera
2012-03-07, 19:56
Medlem
Aha, så du har filer i den virtuella windowsmaskinen du behöver flytta ut till din Mac?
Jag antar att du kört windowsmaskinen i VMWare workstation eller Player och att maskinen i sig är sparad som en .vmdk fil?

Isåfall går det att "utforska" diskytan med VMDK Mounter (eller vad det nu heter nuförtiden), se http://superuser.com/questions/24791...ing-vmdk-files för mer information.

Om filen inte är en .vmdk utan något av de andra formaten får du gärna återkomma med vad filen heter.
Annars kanske vi kan få liv i den virtuella maskinen igen, vad får du för felmeddelanden / problem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in