2012-03-07, 18:51
Medlem
MaxVobiscums avatar
Som omvänd tvivlare har jag intresserat mig mer och mer i ämnet men jag har några funderingar om de olika fenomenen.

Spöken och orber är väl i stort sett samma sak, men minnena, hur verkar de?

Spöken och orber kan ju vara synliga och bete sig mer fysiskt, men hur är det med minnen? Kan de bara verka med ljud och känslor? Känner mig lite lost och vill ha mer kött på benen.
Seriösa svar vore trevligt, tvivlare undanbedes.
Citera
2012-03-07, 19:00
Medlem
tv-soffans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxVobiscum
Spöken och orber är väl i stort sett samma sak, men minnena, hur verkar de?

Spöken och orber kan ju vara synliga och bete sig mer fysiskt, men hur är det med minnen? Kan de bara verka med ljud och känslor? Känner mig lite lost och vill ha mer kött på benen.
"minnena" kan enbart verka med ljud och känslor, korrekt. Men det är inte hela bilden.
Då ljud är ett fysiskt fenomen (vågor i ett fysiskt medium) och minnen inte är fysiska, så går det inte riktigt ihop, eller hur.
Det är för att det inte är våra fysiska trumhinnor som berörs, utan det är mer som med känslorna, något som händer inom oss, på ett mer spirituellt plan.
Citera
2012-03-07, 20:58
Medlem
Minnen, det är syn och hörsel, det återkommer ungefär samma tid och är en kort sekvens av tex en bild av en person, den rör sig inte och verkar inte ha intelligens på samma sätt som andar och spöken har. Man får ingen intellektuell kontakt med ett minne. Vilket man får både med andar och spöken. Minnen brukar avta med tiden, då man satt sina egna energier i väggar och möbler. Ett spöke är bättre på att frambringa ljud som når våra trumhinnor, det gör de genom att vibrera luften vid våra öron.
Citera
2012-03-08, 06:18
Medlem
MaxVobiscums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
Minnen, det är syn och hörsel, det återkommer ungefär samma tid och är en kort sekvens av tex en bild av en person, den rör sig inte och verkar inte ha intelligens på samma sätt som andar och spöken har. Man får ingen intellektuell kontakt med ett minne. Vilket man får både med andar och spöken. Minnen brukar avta med tiden, då man satt sina egna energier i väggar och möbler. Ett spöke är bättre på att frambringa ljud som når våra trumhinnor, det gör de genom att vibrera luften vid våra öron.
Varför pannsmack?

Var kommer minnen ifrån då? Är det energier från starka händelser eller personer som "fastnat" så att säga? Och varför får man inte ha kontakt med dem?

Är det möjligt att rensa ett hus från minnen på samma sätt som man hjälper spöken?
Citera
2012-03-08, 08:06
Medlem
tv-soffans avatar
Citat:
Var kommer minnen ifrån då?
De sitter liksom "fast" mellan dimensionerna.

Citat:
Är det energier från starka händelser eller personer som "fastnat" så att säga?
Både och. Starka händelser och starka personligheter. Det är ju inte så många "vardagliga" minnen man brukar se. Jag har tex aldrig sett någon bara sitta och dricka kaffe i en vägg.

Citat:
Och varför får man inte ha kontakt med dem?
Det där får stå för ewa - vet inte var hon fått det ifrån. Man kan visst få kontakt med ett minne, även om det mest liknar ett eko.

Citat:
Är det möjligt att rensa ett hus från minnen på samma sätt som man hjälper spöken?
Japp. Det är ganska lätt. 3 medium måste stå runt huset och driva bort det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in