2012-03-07, 18:45
Medlem
Rock_it_mans avatar
(har försökt söka både på hora madonna samt madonna whore men hittade inget så jag startar en tråd)

Jag tror jag lider av madonna/whore syndrome, eller gör jag?

Bakgrundsinfo: Träffade härlig tjej, hade grymt sex och sjukt roligt samliv (första gången vi skulle sexa var dock en flopp pga prestationsångest men aja).
Flyttade ihop efter ca ett halvår, då började problemen med sexlivet komma. Erektionsproblem, jag fick svårt att tända till ordentligt, blev mesigare osv osv.
Min partner började få kalla fötter pga tidigare erfarenheter, men hon stannade pga att vi fungerar så bra ihop i övrigt och problemen försvann till viss mån, men tillbaka till samma höjder som i början kom vi inte.

Relationen har gradvis fördjupats och för varje steg 'framåt' i relationen man tar känns det som problemen gör sig påminda igen.
Till saken hör att min partner är mer sexuellt erfaren än mig och ganska krävande när det kommer till sex, hon blir avtänd om hon måste 'lära mig' saker hon gillar vilket får till följden att jag känner mig osäker och tappar lust.

Vad som talar emot madonna/whore är att vi har sex och jag har 'snuskiga fantasier' om henne, vilket knappast borde överensstämma med m/h komplex?
Lite osäker nu men jag har för mig en gång när sexet inte funkat och jag stod och pillade på något i hallen, då kom hon krypande på alla fyra och började suga mig, blev hård direkt så hon gick och satte sig i soffan, jag efter och knullade henne i munnen tills jag sprutade. Knappast något man gör med sin madonnaavbild? Fullt dagsljus så kan knappast skylla på att jag lät tankarna glida.

Vad som talar för är att jag tyvärr har henne som någon slags avgudabild av kvinnor, jag högaktar henne alldeles för mycket.
Ett exempel är en gång när jag munknullade henne i sängen, njöt i stora drag men så tittade hon upp och vi fick ögonkontakt, då fick jag som någon slags skamkänsla och förlorade lusten.

(nu låter det som att jag bara stoppar kuken i käften på henne hela tiden men det stämmer inte, ville dock ha två likartade fall att jämföra med)

Vad kan det bero på att det är så olika från gång till gång? Jag har en inneboende osäkerhet om att 'räcka till' sexuellt för henne, vilket kanske ställer till det.

Varken hon eller jag mår bra av det här och det har gått så långt att vi nu står vid någon slags vägskäl huruvida vi skall fortsätta relationen eller ej.

Om det skulle vara madonna/hora komplex, finns det bot? En googling gav mig mkt lite hopp om detta då det var dyster läsning men då verkade det också vara extrema fall där par inte haft sex på åratal.

Vad skulle det annars kunna vara, fortfarande prestationsångest, fysiska åkommor, ideer?
Förstår mig inte på dessa skamkänslog jag får ibland gällande sex, de kommer och går verkar det som och nu har min partner tröttnat, vi mår båda skit.

Jag har börjat söka hjälp för detta men skulle ändå tycka det vore intressant höra synpunkter från någon med erfarenheter.

Ber om ursäkt om inlägget blev rörigt, det speglar väl vad som försigår i mitt huvud nu.
Senast redigerad av Rock_it_man 2012-03-07 kl. 18:57.
Citera
2012-03-07, 19:02
Medlem
Bra att du sökt hjälpt när du känner något inte fungerar som det ska, krävs en riktig man för det
Man talar bara om madonna whore complex men jag kan lova det existerar samma sak för kvinnor men kanske inte lika ofta. Lägg inte skuld på dig själv tycker inte det är det minsta konstigt att den respekt, kärlek, tillgivenhet man har för någon krockar med sexlivet. Efterhand kommer du förhoppningsvis att få en mer realistisk bild av henne som en människa med fel och brister (om det är en ok tanke för dig) och då tror jag det kommer att lossna.
Citera
2012-03-07, 20:11
Medlem
Rock_it_mans avatar
Det känns bra att få höra att man inte är så konstig som man föreställer sig själv.

Jag har lite tankar runt mina skuldkänslor, tex när jag konsumerat porr verkar jag gilla manlig dominans och kvinnlig underkastelse, mildare grader av förnedring osv osv. Antar att jag tycker det känns 'sjukt' att utsätta någon man älskar för sådanna saker, svårt placera sin älskling både som förnedringsoffer och mor till sin avkomma.

En ide jag tänker lägga fram för min partner när hon kommer hem från jobbet är att vi skall börja skriva sexnoveller till varandra, för att bättre förstå oss på varandras sexuella preferenser. får se hur hon ställer sig till det. Jag hoppas på att det kan avdramatisera sexbiten lite, sex skall ju vara roligt och lekfullt, inte kännas jobbigt.
Citera
2012-03-08, 02:48
Medlem
ylletrasas avatar
hmmmmmmmmm..... du har fullt med spärrar inom dig. o dom vågar du inte leva ut?
varför vågar du inte släppa loss? varför vågar du inte tänka på att DU njuter? jag lovar digatt din tjej tänder på att se dig släppa loss o njuta! ta för dig av livet!
våga njuta o inte fundera på vad tjejen tycker. hon säger väl till om de känns olustigt?!
skippa massa normer och regler av hur man ska tänka o sexa sig. skit i det. ha det skönt o släpp loss.
jag kan lova dig att din tjej vill att du vågar tänka på dig själv i sängen oxå.
Citera
2012-03-08, 17:05
Medlem
Dr.Jan.Itors avatar
Vad för hjälp har du sökt?
Citera
2012-03-08, 17:51
Medlem
Rock_it_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ylletrasa
hmmmmmmmmm..... du har fullt med spärrar inom dig. o dom vågar du inte leva ut?
varför vågar du inte släppa loss? varför vågar du inte tänka på att DU njuter? jag lovar digatt din tjej tänder på att se dig släppa loss o njuta! ta för dig av livet!
våga njuta o inte fundera på vad tjejen tycker. hon säger väl till om de känns olustigt?!
skippa massa normer och regler av hur man ska tänka o sexa sig. skit i det. ha det skönt o släpp loss.
jag kan lova dig att din tjej vill att du vågar tänka på dig själv i sängen oxå.
Jo jag är fullt medveten om att min tjej är min lilla slyna, det brukar hon själv berätta för mig. jag tror problemen egentligen bottnar i att hon blir helt förstörd om ståndet av nån anledning skulle vika eller utebli, jag har sagt åt henne att det är sånt som händer och att det inte är något fel på henne men det går inte in riktigt.
Det i kombination med att jag blir osäker i sexuellt ovana situationer är ju som att be om problem.

Frågan är ju bara hur jag skall bli av med prestationsångesten och osäkerheten? Att behöva tänka 'nu måste kuken stå' dödar kåtheten totalt och problemen kommer som ett brev på posten, :/
Citera
2012-03-08, 18:22
Medlem
rubels avatar
Verkligen inte det komplexet du är rädd för, detta handlar inte om något syndrom eller någon diagnos. Det är bara din personlighet, jag tycker det är så oerhört onödigt att folk ska försöka hitta syndrom och diagnoser så fort det är något som avviker sig från den sociala normen.

Det jag försöker säga är att allt är relativt, normen skiljer sig från de betraktare som har kommit till insikt att vi inte behöver leva efter riktlinjer.
Citera
2012-03-08, 18:26
Medlem
rubels avatar
Det är normalt att känna en avsky mot sex när det gäller den kvinna man gillar, det känns nästan som att denna kvinna blir nedsmutsad av sex och därav skamkänslan. Detta är min uppfattning, någon får gärna inflika med en annan åsikt om det finns någon sådan.
Citera
2012-03-08, 20:21
Medlem
Rock_it_mans avatar
Men vafan måste ju gå att göra nåt åt saken tycker man. Jag vill ju kunna knulla henne som en hora.
Fobier går ju att ta bort, och det borde vara ungefär samma problematik?

Edit: Detta är en klockren beskrivning av vad som händer:
http://www.narhetsakuten.se/empty_14.html
Senast redigerad av Rock_it_man 2012-03-08 kl. 20:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in