Flashback bygger pepparkakshus!
2012-03-06, 16:38
Medlem
muppenwtfs avatar
Hej,
Var inne idag på Apples hemsida och såg att man kunde tanka iMessage till datorn som det varit så mycket snack om.
Funkar kanon, men har ett litet problem; det går inte att skicka via sitt mobilnummer utan endast mail. Att skicka iMessage från sin mail har ju aldrig funkat felfritt då det ibland inte går iväg och ibland via telefonnumret vilket gör att mottagaren får två konversationer med en, en med telefonnummer och en med mail.

Undrar om någon där ute har någon lösning, antingen hur man får det från telefonnumret på datorn alternativt hur man gör så både telefonnumret och mailen hamnar i en konversation hos mottagaren och hos mig?
Citera
2012-03-06, 16:48
Medlem
Bazulas avatar
En sak vet jag och det är att du inte kan skicka meddelanden från en mac med ditt telefonnummer.
Citera
2012-03-06, 16:57
Medlem
muppenwtfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazula
En sak vet jag och det är att du inte kan skicka meddelanden från en mac med ditt telefonnummer.
Ok men hur gör jag då för att på ett enkelt sätt kunna få mail och telefonnummer i en konversation? Går det eller är tanken att alla med telefonnummer som vill skicka iMessage från datorn nu måste ha två konversationer med alla sina kontakter?
Citera
2012-03-06, 17:08
Medlem
frdns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muppenwtf
Ok men hur gör jag då för att på ett enkelt sätt kunna få mail och telefonnummer i en konversation? Går det eller är tanken att alla med telefonnummer som vill skicka iMessage från datorn nu måste ha två konversationer med alla sina kontakter?

Börja skicka iMessage från din mail från telefonen också!
Citera
2012-03-06, 17:12
Medlem
Bazulas avatar
Gör som frdn säger. Jag kan bekräfta att det fungerar.
Citera
2012-03-06, 17:16
Bannlyst
Det går inte än. Det kommer med största sannolikhet fungera i sommar när den färdiga versionen och Mountain Lion släpps. Allt kommer gå genom iCloud.
Då behöver du inte öppna nya konversationer för att skicka dator - iPhone.
Citera
2012-03-06, 17:24
Medlem
muppenwtfs avatar
Men om jag börjar skicka med mail från mobilen så kommer i alla fall alla iMessage att synkronisera iphone-dator?
Citera
2012-03-06, 17:47
Bannlyst
Citat:
Men om jag börjar skicka med mail från mobilen så kommer i alla fall alla iMessage att synkronisera iphone-dator?

Ingen aning. Förmodligen. Inte testa själv. Testa du. Återkom med resultat.
Citera
2012-03-11, 21:47
Medlem
hampan456s avatar
Citat:

Ja.
Men du måste börja konversationen på datorn och fortsätta på mobilen.
Citera
2012-03-11, 23:14
Medlem
Rieuxs avatar
För att inte få två konversationer:

På iPhone/iPad, gå in under Inställningar > Meddelanden > Uppringnings-ID, och välj en mejl-adress som är gemensam för datorn och iPhone/iPad.

Gör nu samma sak på Meddelanden till Mac, under Inställningar > Konton > Caller ID.
Citera
2012-03-12, 00:51
Medlem
raddicals avatar
Sök på www.feber.se där dom förklarar detta ingående och en lösning på det hela frambringas också. Hittar inte artikeln för tillfället, men den finns där någonstans!
Citera
2012-03-12, 01:09
Medlem
asablas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raddical
Sök på www.feber.se där dom förklarar detta ingående och en lösning på det hela frambringas också. Hittar inte artikeln för tillfället, men den finns där någonstans!

den var lite klurig att hitta, då den inte dök upp först bland sökresultaten. Men här är den ^^
http://feber.se/webb/art/236483/s_stller_du_in_imessage/?rss
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in