2012-03-06, 15:55
Medlem
Hej du där ute,

Jag har börjat spekulera i detta bolag lite smått, äger just nu för ca. 20k. Tycker de verkar ha en intressant produkt som kanske kan komma att bli bra. Jag är dock fortfarande lite grön när det kommer till själva produkten. De genomförde en nyemission nyligen vilket verkar vara nödvändigt för kommande kommersialisering. Är det någon som har koll på detta bolag och personerna bakom? Är de skojare eller är de duktiga? VD Torsten Helsing var ju med och startade aXimed, som äger ca. 80 % om jag inte minns fel vilket borde tala för seriositet(?). Varför valde de att starta verksamheten i aXichem och inte i det befintliga aXimed?

Är det någon mer som har fått upp ögonen för detta bolag och har kunskaper om produkten, Fenylcapsaicin etc. men framförallt bolaget och personerna bakom?

Annars kör vi på BlackPearl
Citera
2016-04-05, 16:16
Medlem
***s avatar
Fiskar upp denna gamla tråd lite.

Idag ser ju bolaget riktigt intressant ut och studier ser ut att vara lovande. Intressantast just nu är väl den kinesiska studien ihop med det kinesiska jordbruksuniversitetet som skulle dyka upp nu i slutet av Q1, dvs när som helst nu. Kan nog bli en skaplig trigger.

Är det någon mer som har tankar om detta? Har en liten post i bolaget sedan ett tag, men nu kanske det börjar bli läge att öka innehavet.

http://mb.cision.com/Main/8586/9921240/480458.pdf
Citera
2016-07-11, 05:53
Medlem
AXICHEM
FÅR FÖRSTA BESTÄLLNINGEN PÅ AXIPHEN FEED (Direkt)
2016-07-07 14:54

STOCKHOLM (Direkt) First North-listade Axichem har fått de första beställningarna på fodertillskottet Axiphen feed. Ordern kommer från två europeiska kycklingproducenter som beställt 240 ton foder, och därmed 240 kilogram Axiphen Feed, för kommersiell uppfödning.

Det framgår av ett pressmeddelande.

"Tack vare de fina resultat vi sett i våra studier under det senaste året, när det gäller viktökning och förebyggande av salmonella, kan vi nu ta nästa steg och leverera den första större volymen Axiphen feed till foderproducenter för vidare användning hos kycklinguppfödare", kommenterar Torsten Helsing, vd för aXichem, i pressmeddelandet.
Citera
2018-08-17, 15:34
Medlem
HC47s avatar
Uppdaterar här lite. aXichem har gått väldigt bra under den senaste tiden, och jag har själv ungefär 6 500 i den, med de flesta inköpen gjorda kring 22-23 kr/aktie. Just nu ligger den på 31,20. Kommer fortsätta investera i den, och företaget har nytt fått godkännande i enlighet med EU-direktiv (2015/2283).

https://www.avanza.se/placera/pressm...gsprocess.html
Citera
2022-02-02, 09:41
Medlem
HC47s avatar
Vill försöka få liv i den här. Har fortfarande höga förhoppningar, men Covid har inte direkt varit en fördel för denna aktie. Ligger just nu på -50 % i mitt innehav, vilket väl känns lite sådär.

Nu när Avanza stängt ner sitt forum, finns det något alternativ där man kan läsa om aktier som denna?
Citera
2022-02-05, 13:39
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Vill försöka få liv i den här. Har fortfarande höga förhoppningar, men Covid har inte direkt varit en fördel för denna aktie. Ligger just nu på -50 % i mitt innehav, vilket väl känns lite sådär.

Nu när Avanza stängt ner sitt forum, finns det något alternativ där man kan läsa om aktier som denna?

Följer aktien. Kommer inte gå in där förrän de facto börjar sälja kommersiellt foder. Om ens då.
Kvacksalveriet med hälsotillskott i Amerika tror jag är en allt för svårt och osäker bransch. Tycker det är rätt oklart vad de är som gäller. De pratar om väntar på ett GRAS godkännande, samtidigt som de säger att de har en GRAS godkännande sedan 2018, hela tiden nån studie som de väntar på ska bli klar och en studie till och en till.
Citera
2022-02-07, 17:20
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojkekorv
Följer aktien. Kommer inte gå in där förrän de facto börjar sälja kommersiellt foder. Om ens då.
Kvacksalveriet med hälsotillskott i Amerika tror jag är en allt för svårt och osäker bransch. Tycker det är rätt oklart vad de är som gäller. De pratar om väntar på ett GRAS godkännande, samtidigt som de säger att de har en GRAS godkännande sedan 2018, hela tiden nån studie som de väntar på ska bli klar och en studie till och en till.
Ja, det är just allt det här med kosttillskott som är lite tröttsamt. Den stora potentialen ligger ju i djurfoder, där marknaden ändå bör vara potentiellt enorm. Resultaten från testerna har ju visat att det förebygger salmonella bättre än antibiotika, och med ett stundande antibiotika-förbud i EU bör marknaden öppna upp sig rejält.

Tyvärr är det väl inte en marknad som blomstrar i pandemi-tider, dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in