• 1
  • 2
2012-03-07, 16:14
Medlem
lilla.bruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sasson
Jag har blivit erbjuden kokt moderkaka av ett gäng sköna thailändare. Testande inte tyvärr.
Kackerlackorna var dock utsökta.

Jag har sett dom där kackerlackorna i Bangkok... Friterade, tror jag dom är. *URK*
Citera
2012-03-07, 16:16
Medlem
lilla.bruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av economus
Haha ja, varför inte?

När det var dags för min förstfödda att komma ut, insisterade jag på att modern skulle få ett lavemang innan krystningsdags. Jag sa att jag var livrädd för avföring. Jag såg att barnmorskorna tänkte att "här har vi en som kommer att svimma", varvid jag snabbt replikerade att jag dock inte hade något problem med blod eller inälvor. Man blir ju som bekant rätt härdad efter att ha lurkat runt i MGB här på Flashback.

När moderkakan väl kom ut tittade jag nyfiket på och min första kommentar var att "det ser tamigfan ut som någonting ur City Gross köttdisk". Jag trodde ärligt talat att barnmorskan som höll i moderkakan skulle tycka att detta var ett något opassande uttalande, men döm om min förvåning när hon, i sin rörelse att placera moderkakan i en metallskål, stannade upp, höll upp organet, såg på det och sa; "Hmm.. Haha! Ja det har du nog rätt i! Det har jag inte tänkt på.".

Hur äter man den då? Man skulle kanske kunna byta ut levern i levergryta mot mänsklig moderkaka, de såg ut att ha ungefär samma konsistens. Eller varför inte hårt stekt med kryddsmör och strips? Någon här ovanför föreslog torkad form. Beef jerky på moderkaka borde väl ha ungefär samma konsistens som vanlig dito? Succé att bjuda polarna på till fotbollen.

Haha! Såg den ut som den i videon från Finland då?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in