2012-03-06, 11:07
Medlem
Pallevantes avatar
Kära dagbok

Nu har jag försökt hoppa runt i olika trådar med mina olika små problem, men nu är jag trött på det och startar en egen tråd om min värdelösa dator. Jag har varken tid eller ork att skriva en novell om det hela, så jag staplar upp mina problem.

Datorhelvetet vill ibland inte starta alls, oftast efter viloläge. Datorn är helt död, men saker inkopplade i USB får fortfarande ström. Drar ut alla sladdar, väntar en stund, kopplar in dom och kommer till svartskärm med MAIN BIOS CHECKSUM ERROR. retrieving source from hpa... hpa bios not available. retrieving source from backup bios.. done! writing bios image..

Mina webläsare är långsamma och väntar på cacheminne snurrar nere i hörnet medan jag blir gråhårig.

Youtube hänger sig ibland. Det kan ta flera minuter, men sen kickar klippet igång igen som om inget hänt. Ingen ökad aktivitet på processorfläkt eller nånting medan det händer.

VLC hänger sig ibland. Bara slutar vilja funka.

Jag har trots detta inga problem med att spela krävande spel såsom BF3. Kan inte för mitt liv förstå vad det är.

Lite stats:
Windows 7 Ultimate
AMD Phenom II X4 965 3,4 ghz
AMD Radeon HD 6800 series (tror att det är 6870)
2012-03-06, 11:11
Medlem
MethodZeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallevante
Kära dagbok

Nu har jag försökt hoppa runt i olika trådar med mina olika små problem, men nu är jag trött på det och startar en egen tråd om min värdelösa dator. Jag har varken tid eller ork att skriva en novell om det hela, så jag staplar upp mina problem.

Datorhelvetet vill ibland inte starta alls, oftast efter viloläge. Datorn är helt död, men saker inkopplade i USB får fortfarande ström. Drar ut alla sladdar, väntar en stund, kopplar in dom och kommer till svartskärm med MAIN BIOS CHECKSUM ERROR. retrieving source from hpa... hpa bios not available. retrieving source from backup bios.. done! writing bios image..

Mina webläsare är långsamma och väntar på cacheminne snurrar nere i hörnet medan jag blir gråhårig.

Youtube hänger sig ibland. Det kan ta flera minuter, men sen kickar klippet igång igen som om inget hänt. Ingen ökad aktivitet på processorfläkt eller nånting medan det händer.

VLC hänger sig ibland. Bara slutar vilja funka.

Jag har trots detta inga problem med att spela krävande spel såsom BF3. Kan inte för mitt liv förstå vad det är.

Lite stats:
Windows 7 Ultimate
AMD Phenom II X4 965 3,4 ghz
AMD Radeon HD 6800 series (tror att det är 6870)

1. Om du har flera ramminnesstickor så testa att bara ha i ett i taget.
2. Formatera om datorn
3. Låna ett annat nätagg av en kompis
4. Reklamera / byt moderkortet

Skulle jag sätta mina pengar på något så är det någon form av defekt i moderkortet.
2012-03-06, 11:15
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
En urusel rubrik.

När TS har funderat ut en bra rubrik så kan h*n lägga detta på PM.

Tills dess -> *Klick*

//Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in