Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-03-06, 00:25
  #1
Medlem
Hej!

Har kollat runt här på flashback men hittar min fråga så jag får göra en ny tråd.

Jag ska installera Windows 7 ifrån USB och ska använda mig av programmet "WinToFlash" när jag gör om mitt Usb. Men jag undrar vad som händer med mitt usb efter jag har använt det. Kan jag använda det till annat sen och ha det som vanligt?

Tack för på förhand! =)
Citera
2012-03-06, 00:29
  #2
Medlem
monkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettnamnn
Hej!

Har kollat runt här på flashback men hittar min fråga så jag får göra en ny tråd.

Jag ska installera Windows 7 ifrån USB och ska använda mig av programmet "WinToFlash" när jag gör om mitt Usb. Men jag undrar vad som händer med mitt usb efter jag har använt det. Kan jag använda det till annat sen och ha det som vanligt?

Tack för på förhand! =)
Jorå, inget kommer att hända din USB sticka. Bara att rensa den sen när du är klar och sen kan den återanvändas igen. Glöm inte att boota från usb stickan sen, när du installerar windows 7.
Citera
2012-03-06, 00:32
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monks
Jorå, inget kommer att hända din USB sticka. Bara att rensa den sen när du är klar och sen kan den återanvändas igen. Glöm inte att boota från usb stickan sen, när du installerar windows 7.

Gött, då blir det att installera Windows 7 imorgon.
Tack för snabbt svar!
Citera
2012-03-06, 08:49
  #4
Medlem
/Nisse_Hults avatar
så länge du har en sjysst iso-fil är det bäst att köra enligt stycket: Installera Windows 7 med hjälp av ett USB-flashminne På: http://windows.microsoft.com/sv-SE/w...-on-a-netbook# genom programmet: Windows 7 USB/DVD Download Tool från: http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=169407
Citera
2012-03-06, 16:52
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
så länge du har en sjysst iso-fil är det bäst att köra enligt stycket: Installera Windows 7 med hjälp av ett USB-flashminne På: http://windows.microsoft.com/sv-SE/w...-on-a-netbook# genom programmet: Windows 7 USB/DVD Download Tool från: http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=169407

Okej. Då tar jag nog det programmet istället.

Men har kommit på en ny fråga. Ska jag formatera min hårdisk innan jag installerar Win 7 eller görs det automatiskt när jag installerar win 7?
Citera
2012-03-06, 17:48
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ettnamnn
Okej. Då tar jag nog det programmet istället.

Men har kommit på en ny fråga. Ska jag formatera min hårdisk innan jag installerar Win 7 eller görs det automatiskt när jag installerar win 7?

om det är en använd hårddisk så ta bort den gamle partionen och sen skapa en ny,sen fixar w7 resten

mvh
t
Citera
2012-03-06, 17:55
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tergo
om det är en använd hårddisk så ta bort den gamle partionen och sen skapa en ny,sen fixar w7 resten

mvh
t

Hmm okej men nu fattar jag inte riktigt. Jag har bara en hårddisk och den är inte uppdelad. Så vad menar du med att ta bort partionen?
Citera
2012-03-06, 20:56
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ettnamnn
Hmm okej men nu fattar jag inte riktigt. Jag har bara en hårddisk och den är inte uppdelad. Så vad menar du med att ta bort partionen?
tergo menar exakt som han skrev så du får förklara exakt vad du inte fattar.

Det spelar ingen roll hur många partitioner som är på disken. Du ska göra som tergo skrev. Dessutom tar det bara några extra sekunder att göra det också så du kan lika gärna göra det när du håller på.

Anledningen är att det vid vissa fel inte räcker att bara formatera och/eller installera om. Man måste då ta bort och skapa ny partiton för att bli av med både allvarliga och lättare fel.
__________________
Senast redigerad av panpo98 2012-03-06 kl. 20:58.
Citera
2012-03-06, 21:48
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
tergo menar exakt som han skrev så du får förklara exakt vad du inte fattar.

Det spelar ingen roll hur många partitioner som är på disken. Du ska göra som tergo skrev. Dessutom tar det bara några extra sekunder att göra det också så du kan lika gärna göra det när du håller på.

Anledningen är att det vid vissa fel inte räcker att bara formatera och/eller installera om. Man måste då ta bort och skapa ny partiton för att bli av med både allvarliga och lättare fel.

Okej. efter lite sökningar på google så hittade jag kanske det ni menar. http://windows.microsoft.com/sv-SE/w...n-my-hard-disk. Jag ska alltså partitionera om hårddisken.

Nu har jag krymt hårddisken för det var det som guiden sa. Ska jag nu utöka den också? Fattar inte riktigt vad det svarta fältet är för något... :/
Citera
2012-03-06, 22:55
  #10
Medlem
Ni kan strunta i min förra fråga. Jag kör på ändå.

Men nu har det kommit upp ett ytterligare problem :/ När jag installerar win 7 så startar jag datorn. Sen laddar windows filerna från min usb. Sen följer jag installationen och när installationen är klar står det "Windows need restart before continue". Då startar den om datorn. När den sedan har startat om är jag tillbaka som förut med att välja språk till installationen igen... Det går runt i en cirkel..

Vad ska jag göra? :O
Citera
2012-03-06, 23:00
  #11
Medlem
Ändra boot ordningen igen så att den startar från hårddisken så fortsätter den installationen. Den verka glömma bort att göra det själv efter första omstarten när man installerar via USB.
__________________
Senast redigerad av panpo98 2012-03-06 kl. 23:04.
Citera
2012-03-06, 23:15
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Ändra boot ordningen igen så att den startar från hårddisken så fortsätter den installationen. Den verka glömma bort att göra det själv efter första omstarten när man installerar via USB.

Tack det hjälpte!


Edit: Strunt i detta det löste sig nu. Men kommer snart en fråga till :P
__________________
Senast redigerad av Ettnamnn 2012-03-06 kl. 23:21.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback