2012-03-05, 21:37
Medlem
Hej hej,

jag undrar varför den svenska fascismens chefsideolog Per Engdahl bar glasögon på ålderns höst? Han var ju helt blind!

http://www.youtube.com/watch?v=OOnpzkucl1k Där ser ni själva. Hans synförmåga är ett minne blott men ändå har han ett par riktiga flaskbottnar.

Nu vill jag att någon kan hjälpa med att reda ut det här en gång för alla. Varför bar Per Engdahl glasögon när han inte kunde se för fem öre? Även övrigt skvaller är av intresse.
Citera
2012-03-05, 22:25
Medlem
Äsch, det var bara för syns skull...
Citera
2012-03-06, 07:52
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danebrogen
jag undrar varför den svenska fascismens chefsideolog Per Engdahl bar glasögon på ålderns höst? Han var ju helt blind!

Enligt vilken källa var han helt blind?
Citera
2012-03-06, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Enligt vilken källa var han helt blind?
Han säger det alldeles i början av klippet jag länkade i trådstarten.
Citera
2012-03-06, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danebrogen
Hej hej,

http://www.youtube.com/watch?v=OOnpzkucl1k Där ser ni själva. Hans synförmåga är ett minne blott men ändå har han ett par riktiga flaskbottnar.

Nu vill jag att någon kan hjälpa med att reda ut det här en gång för alla. Varför bar Per Engdahl glasögon när han inte kunde se för fem öre? Även övrigt skvaller är av intresse.

Misstänker att det var av gammal vana, bara. Har man haft en vikt på näsroten större delen av sitt liv så kanske det känns naket utan, om de nu inte hjälpte till att få en tillstymmelse av ledsyn.
Citera
2012-03-06, 13:06
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananrepublikan
om de nu inte hjälpte till att få en tillstymmelse av ledsyn.

Det var min tanke också.
Citera
2012-03-06, 21:48
Medlem
Jag tror att det var vanligt förr att blinda hade mörka solglasögon på sig för att andra inte skulle tycka det var obehagligt med en tom blick. Men det är bara nåt jag har för mig - tror att jag sett bilder på andra blinda med solglas nämligen. Per Engdahl visste jag inte vem det var innan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in