2012-03-05, 20:51
Medlem
Föräldrarna har bytt från Telia till Qall. Fy fan, redan där.
Och då fick vi en box att koppla in på Telias Thomson modem(http://www.routershop.nl/img/upload/Image/tg789.jpg). På den boxen finns det uttag för två telefoner. Hemma har vi mer än två. Då skriver Qall:

"Vill du ha flera telefoner inkopplade så rekommenderar jag en basstation som kan hantera trådlösa. Detta är en teknisk begränsning eftersom kvalitén på samtale kan bli väldigt dåliga eller inte fungera alls."

Och nu är tjatet massivt på mig att fixa den här skiten. Jag har ingen aning om vad det ska vara för några grejor. Va fan inte behålla telia för...

Kan nån hjälpa mig innan jag blir ihjäl tjatad?
Citera
2012-03-05, 21:36
Medlem
miikoss avatar
Basstation är en box som sänder och tar emot signaler ifrån trådlösa handtelefoner. Den brukar man få med när man köper bärbara telefoner.

Utan Telia telefon så kostar Telia ADSL 80 kr mer i avgift varje månad. Så jag skulle då inte ha bytt.
Senast redigerad av miikos 2012-03-05 kl. 21:48.
Citera
2012-03-05, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miikos
Basstation är en box som sänder och tar emot signaler ifrån trådlösa handtelefoner. Den brukar man få med när man köper bärbara telefoner.

Utan Telia telefon så kostar Telia ADSL 80 kr mer i avgift varje månad. Så jag skulle då inte ha bytt.

Så med en sådan funderar alltså bara trådlösa telefoner i hemmet?
Inte sådana med sladd som är kopplade till telejacket?

Tyvärr är det redan bytt. Riktigt dumt beslut.
Men vi har ju två trådlösa telefoner i hemmet.
Vi får alltså koppla in dessa två på modemet, och bara ha två trådlösa telefoner?
Det träliga blir ju att telefonernas basstation, när dem står på laddning är precis bredvid varandra.
Nu har vi dem utspridda för att man inte ska behöva springa som en dåre när det ringer.

Fan vilket skit detta var...
Citera
2012-03-06, 01:16
Medlem
miikoss avatar
När jag har har IP-telefon ifrån Telia och comhem så har de erbjudit en en stickkontakt som man satte på första jacket, så att man kunde använda alla jacken i huset.

Erbjuder inte Qall det?
Citera
2012-03-06, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Modokrille
Så med en sådan funderar alltså bara trådlösa telefoner i hemmet?
Inte sådana med sladd som är kopplade till telejacket?

Tyvärr är det redan bytt. Riktigt dumt beslut.
Men vi har ju två trådlösa telefoner i hemmet.
Vi får alltså koppla in dessa två på modemet, och bara ha två trådlösa telefoner?
Det träliga blir ju att telefonernas basstation, när dem står på laddning är precis bredvid varandra.
Nu har vi dem utspridda för att man inte ska behöva springa som en dåre när det ringer.

Fan vilket skit detta var...

Ni kan ha rätt att häva köpet inom 14 dagar, enligt distanslagen.
Ring Telia och fråga hur du ska göra (du kan fråga rent allmänt vad som gäller, även fast det inte är du som står för abonnemanget) och be sen föräldrarna att ångra beställningen.
[Här] står mer att läsa om bolaget!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in