2012-03-05, 11:20
Medlem
Hej!

Jag och några kompisar kommer dra ner till Skåne under sommaren och kommer då betala maten tillsammans och vi undrar då hur mycket vi ska räkna med att maten kostar per dag?
Det gäller alltså 3 mål om dagen
Frukost

Lätt lunch - typ mattiga mackor som vi äter på stranden

Middag - helst vill vi äta grillat kött med potatis och en liten sallad.

Vad tror ni det kommer kosta?

Med vänlig hälsning,//
Citera
2012-03-05, 11:32
Medlem
ThExanors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrNero
Hej!

Jag och några kompisar kommer dra ner till Skåne under sommaren och kommer då betala maten tillsammans och vi undrar då hur mycket vi ska räkna med att maten kostar per dag?
Det gäller alltså 3 mål om dagen
Frukost

Lätt lunch - typ mattiga mackor som vi äter på stranden

Middag - helst vill vi äta grillat kött med potatis och en liten sallad.

Vad tror ni det kommer kosta?

Med vänlig hälsning,//

Hehe ingen kvällsvard? jag och mina polare åkte ner till skåne vi med fast över nyår. vi stannade där i 6 dagar. och vi fick betala 2.2 för maten totalt över 6 dagar. Detta inkluderade även en 3 rätters middag på nyårsafton 2 veckor senare åkte min ena kompis dit igen med 3 andra och stannade i 2 dagar och betalade 2.4 för maten Så förslagsvis ta med en tjej eller två som kan samordna det hela Alternativt ta reda på någon större affär och gå in på den i din by och kolla priser och räkna

Förslag på mat från min sida istället för mackor med as dyrt pålägg på så kan ni göra Pastasallad. pilla ner vad ni behagar. jag gillar bacon/feta/ruccula

EDIT: Vi var 8st på "nyårs resan" ^^
Citera
2012-03-05, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThExanor
Hehe ingen kvällsvard? jag och mina polare åkte ner till skåne vi med fast över nyår. vi stannade där i 6 dagar. och vi fick betala 2.2 för maten totalt över 6 dagar. Detta inkluderade även en 3 rätters middag på nyårsafton 2 veckor senare åkte min ena kompis dit igen med 3 andra och stannade i 2 dagar och betalade 2.4 för maten Så förslagsvis ta med en tjej eller två som kan samordna det hela Alternativt ta reda på någon större affär och gå in på den i din by och kolla priser och räkna

Förslag på mat från min sida istället för mackor med as dyrt pålägg på så kan ni göra Pastasallad. pilla ner vad ni behagar. jag gillar bacon/feta/ruccula

EDIT: Vi var 8st på "nyårs resan" ^^

Vad för mat var de ni åt då?

Nattvarden är inte med...
Citera
2012-03-06, 13:33
Medlem
morgonvalss avatar
Helt beroende på pålägg, kött till middag osv.

Men räkna på ca 20:- för frukost (ska ni bara käka fil och flingor landar ni på 5-10:-)
Lunch ca 20:-, En baguette eller liknande, med fyllning ni gör själva.
Middagen varierar såklart enormt beroende på kött, nöt, fläsk, lamm, kyckling osv.
Potatis kostar inte många kronor, max 10:- för potatis och sallad om ni inte pillar i massor fetaost.
Och så kött, allt från kycklingfilé och karré ni kan få för 50:-/kg till ryggbiff, oxfilé för 400:-/kg.
Beror helt på som sagt. Räkna på snitt 50-60:-, ibland billigare, ibland dyrare.

Landar väl på en hundring kanske?
Då äter du rätt bra, går att få det mycket billigare än så, 3000 i månadskostnad för mat per person är relativt mycket.
Citera
2012-03-06, 13:45
Medlem
rullkragens avatar
Tjenis!

Skulle säga runt 100 kr per dag och person.
Ja det är bara en gissning men det ökar alltid kostnaden om man inte är hemma och lagar mat.
Det går att leva billigare, ja även dyrare. Det är bättre att räkna lite för högt och pli överraskad mot slutet än att det upp står någon "kris".

Så i ditt fall runt 600 kronor om dagen för er alla.

Rullkragen
Citera
2012-03-07, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morgonvals
Helt beroende på pålägg, kött till middag osv.

Men räkna på ca 20:- för frukost (ska ni bara käka fil och flingor landar ni på 5-10:-)
Lunch ca 20:-, En baguette eller liknande, med fyllning ni gör själva.
Middagen varierar såklart enormt beroende på kött, nöt, fläsk, lamm, kyckling osv.
Potatis kostar inte många kronor, max 10:- för potatis och sallad om ni inte pillar i massor fetaost.
Och så kött, allt från kycklingfilé och karré ni kan få för 50:-/kg till ryggbiff, oxfilé för 400:-/kg.
Beror helt på som sagt. Räkna på snitt 50-60:-, ibland billigare, ibland dyrare.

Landar väl på en hundring kanske?
Då äter du rätt bra, går att få det mycket billigare än så, 3000 i månadskostnad för mat per person är relativt mycket.

Citat:
Ursprungligen postat av rullkragen
Tjenis!

Skulle säga runt 100 kr per dag och person.
Ja det är bara en gissning men det ökar alltid kostnaden om man inte är hemma och lagar mat.
Det går att leva billigare, ja även dyrare. Det är bättre att räkna lite för högt och pli överraskad mot slutet än att det upp står någon "kris".

Så i ditt fall runt 600 kronor om dagen för er alla.

Rullkragen

Tack så hemskt mycket för två korta och bra svar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in