2012-03-05, 08:50
Medlem
Vad är det för kvalitet på billigare surfplattor? Går det att skaffa en ok surfplatta för under 1500 kr om man bara tänker att ungar ska spela spel på den? Vilka plattor är bra? Ska man köpa på Blocket? Ska man vänta på att priset på Ipad2 går ner när trean lanseras?
Citera
2012-03-05, 08:58
Medlem
Doiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bennnnyhill
Vad är det för kvalitet på billigare surfplattor? Går det att skaffa en ok surfplatta för under 1500 kr om man bara tänker att ungar ska spela spel på den? Vilka plattor är bra? Ska man köpa på Blocket? Ska man vänta på att priset på Ipad2 går ner när trean lanseras?

Jag tror inte Ipad 2 kommer gå ner mycket i pris när trean kommer!
Leta runt lite på blocket så kanske du hittar något bra!

Jag hittade denna www.blocket.se/malmo/IPad_1_32GB_Wifi_38975408.htm?ca=20&w=3
IPad 1 32GB Wifi
Dock 2100:- men man kan ju alltid pruta!
Citera
2012-03-05, 11:24
Medlem
linkolas avatar
Beroende på vad ditt barn vill göra så får du kolla upp vilka spel som finns på Android resp. Apple's markets. Låt sedan detta bestämma vilken platta du ska välja.

Själv hade jag absolut inte köpt på Blocket. Du vinner förhållandevis lite i pris, riskerar att bli lurad (kapitalvaror på Blocket, big no no) och sen vill du verkligen ha alla kvitton i ordning för garanti och försäkringar när ungen misshandlar plattan.

För egen del hade jag valt en billig, nyare Android-platta före någon gammal modell av Ipad
Citera
2012-03-05, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linkola
Beroende på vad ditt barn vill göra så får du kolla upp vilka spel som finns på Android resp. Apple's markets. Låt sedan detta bestämma vilken platta du ska välja.

Själv hade jag absolut inte köpt på Blocket. Du vinner förhållandevis lite i pris, riskerar att bli lurad (kapitalvaror på Blocket, big no no) och sen vill du verkligen ha alla kvitton i ordning för garanti och försäkringar när ungen misshandlar plattan.

För egen del hade jag valt en billig, nyare Android-platta före någon gammal modell av Ipad

Är det nån särskild du skulle rekommendera i så fall? Inget av de för en okunnig kända märkena har just nån för under 4000 kr, om man tittar på de stora kedjorna, och då är man uppe i vad en Ipad kostar - och man är långt över vad jag vill betala. Finns det nån som du vet/tror är prisvärd för säg 1500 kr?
Citera
2012-03-05, 15:00
Medlem
http://www.amazon.com/Kindle-Fire-Amazon-Tablet/dp/B0051VVOB2

Den är värd att kolla in.
Citera
2012-03-05, 15:03
Medlem
Är du beredd att lägga ner 2000kr? Isåfall skulle denna HTC kunna vara ett bra alternativ.
http://www.netonnet.se/art/dator/surfplattor/android/htc-flyer16gb/165969.5323/

MediaMarkt brukar ha surfplattor för 799-1499, av märken som tex Intenso. De är oftast väldigt enkla, utan 3g möjlighet, ingen alt kass kamera, litet lagringsminne och sämre processorer. Om det ett barn under 9 år så skulle jag kunna tänka mig köpa en sådan, även ett ordentligt skydd där det går att använda plattan utan att plocka bort den. Risken är stor att den slutar fungerar inom garantitiden, och då är det bara att reklamera.

Om det är ett större barn så skulle jag satsa på HTC:n.
Citera
2012-03-05, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iGenocide
http://www.amazon.com/Kindle-Fire-Amazon-Tablet/dp/B0051VVOB2

Den är värd att kolla in.

Har hört att den där ska vara SJUUUUKT prisvärd
Citera
2012-03-06, 01:05
Medlem
linkolas avatar
Citat:
Är det nån särskild du skulle rekommendera i så fall? Inget av de för en okunnig kända märkena har just nån för under 4000 kr, om man tittar på de stora kedjorna, och då är man uppe i vad en Ipad kostar - och man är långt över vad jag vill betala. Finns det nån som du vet/tror är prisvärd för säg 1500 kr?

Jag skjuter lite från höften, men skulle nog också rekommendera HTC Flyer. Lägre prisklasser än den har jag ingen erfarenhet av, och ska jag vara ärlig har jag bara läst om Flyern (och använt HTCs telefoner med samma gränssnitt), men den verkar trevlig. Jag funderade ett tag på att skaffa en själv, men det blev en större platta.
Citera
2012-03-06, 09:06
Medlem
Mediamarkt har plattor som heter Yarvik.
Billigaste kostar 999:- men den har inte kapacitiv skärm.
Dom har fler olika modeller från 7" till 10.1"

Är själv sugen på en sm heter Yarvik TAB465 med Android 4.0
Den finns tyvärr inte i butik men antar att Mediamarkt kommer ta en den när den finns.
Priset på prisjakt är ca 2900 men tror den blir billigare.
Citera
2012-03-06, 11:03
Medlem
User: Unknowns avatar
Köpte en Point of View till min 3-åring (och mig själv då). http://www.deltaco.se/?itemid=(TAB-101) som har 10" skärm, 3g och gps. Rätt snabb och funkar helt ok, dock är skärmen riktigt sunkdålig så man måste verkligen ha den i rätt vinkel för att kunna se på den. Billiga plattor har oftast usla skärmar.

Det är en Vega-klon, så det finns andra romar (android 3 och 4) man kan lägga på den. Tur det, för versionen som följer med har inte ens market och är riktigt usel. Tyvärr buggar den lite, har provat en hel drös olika custom roms men ingen är felfri. Men det funkar för knatten att spela smurfarna och andra små spel på den, och för mig att slösurfa i soffan.

Givetvis är en ipad en bättre platta kvalitetsmässigt, men den kostar rätt mycket mer också.
Citera
2012-03-06, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stexum
Är du beredd att lägga ner 2000kr? Isåfall skulle denna HTC kunna vara ett bra alternativ.
http://www.netonnet.se/art/dator/surfplattor/android/htc-flyer16gb/165969.5323/

MediaMarkt brukar ha surfplattor för 799-1499, av märken som tex Intenso. De är oftast väldigt enkla, utan 3g möjlighet, ingen alt kass kamera, litet lagringsminne och sämre processorer. Om det ett barn under 9 år så skulle jag kunna tänka mig köpa en sådan, även ett ordentligt skydd där det går att använda plattan utan att plocka bort den. Risken är stor att den slutar fungerar inom garantitiden, och då är det bara att reklamera.

Om det är ett större barn så skulle jag satsa på HTC:n.

Det är ett litet barn som ska kunna spela spel på den. Och den behöver inte kunna kopplas upp mot andra nät än det hemma. Faktum är att den knappt behöver kunna kopplas upp mot nätet, om det går att ladda ner spel på vanliga datorn och sen med en usb-sticka laddas över till surfplattan så räcker det. "Spelplatta" är egentligen en mer korrekt beskrivning av vad jag är ute efter. Går det att komma ner ytterligare i pris utifrån den beskrivningen?

Jag hittar en sån här: http://www.netonnet.se/art/dator/surfplattor/android/huawei-ideoss7-103/160978.5323/
Kan det vara nåt?
Citera
2012-03-06, 14:29
Medlem
Diabates avatar
Citat:
Det är ett litet barn som ska kunna spela spel på den. Och den behöver inte kunna kopplas upp mot andra nät än det hemma. Faktum är att den knappt behöver kunna kopplas upp mot nätet, om det går att ladda ner spel på vanliga datorn och sen med en usb-sticka laddas över till surfplattan så räcker det. "Spelplatta" är egentligen en mer korrekt beskrivning av vad jag är ute efter. Går det att komma ner ytterligare i pris utifrån den beskrivningen?

Jag hittar en sån här: http://www.netonnet.se/art/dator/surfplattor/android/huawei-ideoss7-103/160978.5323/
Kan det vara nåt?

Grym!
Man kan alltså ringa på den?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in