I april 1992 hittades en 40-årig man mördad på en båt i Henån. Inom kort greps en 32-årig man som senare dömdes till 8 års fängelse för dråp.
GM var i några artiklar 32 och i vissa 33 vilket bör betyda att han var född 1959. Nån som vet mer om detta fall? Motiv eller info om de inblandade. Identitet på gärningsmannen är av intresse.
BO är högst sannolikt nedanstående person:
19520423-4875
Niklasson, Sune Morgan
Bergsv 13
440 90 Henån
Död 7/4 1992.
Kyrkobokförd (1988) i Röra, Orusts kn (Göteborgs och Bohus län, Bohuslän). Mantalsskriven (1988) på samma ort.
Född 23/4 1952 i Myckleby (Göteborgs och Bohus län, Bohuslän).
Gift man (20/7 1981).
--------------
Motsvarande kyrkobokföringsförsamling(ar) 1/1 2010:
Röra, Orusts kn (Västra Götalands län, Bohuslän)
Födelseförsamling i källan:
Myckleby (Göteborgs och Bohus län)
Fyllebråk i en öppen båt utanför Henån, har för mig att GM använde en åra för att knock kompisen, minns inte namnet på honom, men fick han verkligen ett så långt straff?
Stämmer. R*agnar A*ndersson är den som dömdes till 8 års fängelse. Vet du något mer om RA, som du vill dela med dig av? Såväl 1992 som efteråt har det florerat uppgifter om att det ska ha funnits ytterligare GM inblandade.
Hade varit intressant att läsa FUP om någon som har den orkar lägga upp den? Annars undrar jag över GM´s födelsedata, är inte säker på vilken Ragnar det handlar om.
Hade varit intressant att läsa FUP om någon som har den orkar lägga upp den? Annars undrar jag över GM´s födelsedata, är inte säker på vilken Ragnar det handlar om.
RA´s egna berättelse var i stil med att de kom i bråk pga båtmotorn. BO hade tryckt ner RA under vattenytan men han hade tagit sig upp och det var väl då BO blev bragd om livet. RA hade aldrig som mening att ta hans liv utan det var en "fyllegrej".
Hörde av säker källa att GM hade gjort sönder ett fönster på banken samt klättrat på en persons husfasad samma natt mordet ägde rum. Någon som vet något mer om detta?
Hörde av säker källa att GM hade gjort sönder ett fönster på banken samt klättrat på en persons husfasad samma natt mordet ägde rum. Någon som vet något mer om detta?
Står inget om det i FUP, vad jag minns i alla fall.