2012-03-23, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av providence
Du har missuppfattat betydelsen av Johannes evangeliums första vers. Versen du nämner handlar inte om att bibeln är Guds ord utan om att Jesus var ordet i begynnelsen hos Gud. Jämför följande:

Joh 1:14 Och Ordet blev människa och bodde bland oss, och vi såg hans härlighet, en härlighet som den ende sonen får av sin fader, och han var fylld av nåd och sanning.

Rätt ska vara rätt.

Jag skrev;

Många Kristna i Europa ser tex biblen som "Guds ord". Johannes evang..I begynnelsen var Ordet, och Ordet var hos Gud, och Ordet var Gud.

Många ser bibeln som Guds ord och andra ser Gud som en inspiration och vägledning i skrivandet av bibeln. Din invändning förändrar inte saken.
Citera
2012-03-23, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Varpå du rättade mig och skrev sjuttiotalet, vilket var korrekt, alltså antog jag att vi var på samma sida.
Ja, jag behöver rätta dig ständigt med tanke på att du alltid tar siffror från arslet. Du hade även fel på att det inte var vanlig under den tiden - innan 70 talet dvs. Det är en uråldrig myt och ingenting som speglade Egypten, det var under Mubaraks regim som lagen blev striktare kring hijab och att de försökte minimera användningen av hijab hela tiden. Man kunde få sparken på jobbet osv. I takt med detta ökade den islamiska kraften, på grund av att man kände sig förtryckt, och under 90-talet blev det allt vanligare. Vilket jag hela tiden har talat om = Mubaraks regim och Qaddafis regim, vilket du också förmodligen gjorde med tanke på att du skrev ''Det var därför islamisterna dödade honom''. Då syftade du på Qaddafi förmodligen, och inte de tidiga egyptiska presidenten. Varför är du oärlig? Är det en tävling mellan er ateister i vem som kan var den mest arroganta?

Citat:
1) Du hävdade (åtminstone i teorin) att rörelse kan vara för evigt (innan BB). Något som är fullt irrationellt och du borde hålla tungan i munnen istället för att prassla om vem som är okunnig när du kommer med sådana vanföreställningar som är irrationella med tanke på vad rörelse och expansion är. Jag ber dig att försvara din åsikt med logiska resonemang nu, det kommer du absolut inte kunna göra med tanke på att du sjönk ner till jorden där.

Detta är vad jag svarade på. Rörelse är det enda tillstånd vi känner till, utom vid den absoluta nollpunkten, alltså skulle det vara mer långsökt att det måste ha en startpunkt eller en ursprunglig orsak. Jag hävdade aldrig någonting om evigheter, jag förklarade faktiskt i längd varför jag inte vill ta i ämnet evig tid.
Jaha? Jag diskuterade våra tidigare inlägg om rörelse, och som handlade om att rörelse var för evigt. Det du skriver om var en senare rättelse som du städar upp dina tidigare inlägg med. Jag citerade vad du skrev till och med, och vad jag syftade på första gången jag nämnde rörelse. I fall du nämner att du inte svarade på den delen när du skrev att rörelse alltid funnits, är det inte tydliga tecken på #ad hoc?

Citat:
Var har du lärt dig att debattera? I sandlådan? Om du skulle förstå vad du läser kanske det hade gått lättare..
Du får lära dig dissa.

Citat:
Nej, jag gav svar på tal angående ditt påstående att jag var "rövknullad" av sionistmedia med att du förmodligen är den som är rövknullad.
Ja, av 'muslimmedia' med tanke på att jag kom med påståendet att judarna ägde 8% av landet. Mitt tal var baserad på att du var duperad, med tanke på att sionister inte är kända för sanningen; och din motargument var samma klagomål, och då är det en attack mot källan till mitt tankestruktur = att judarna ägde 8% av landet. Förstår du inte att du kommer med nonsens nu?

Citat:
Britterna tog marken av Ottomanerna som tog marken av Filistéerna som tog marken av Canaaniterna, eller något i den ordningen. Faktum är att judarna återvände till marken, köpte ökande mängd av den och knappt några araber bodde kvar.
De köpte upp 8% - resten snoddes de från araber, vilket jag har redovisat.

Citat:
De flesta återvände när judarna slagit sig ner och gjort stället bördigt och fått stället attraktivt.
Attraktiv? De brände 400+ palestinska byar och dödade alla som kom i vägen för deras ockupation.

Citat:
Antalet araber gick från ca hundra tusen vid sekelskiftet till över en miljon vid 1946 och ville inte kännas vid att judarna ägde marken utan att de bara var nybyggare.
De var nybyggare med tanke på att de var 3% 20-30 år innan. Vad kallar du de annars? Turister? Turister som bar Torah i ena handen och vapen i den andra.

Citat:
Sedan efter att arabländerna anföll Israel i ett utplåningskrig i syfte att utrota judarna tycker jag de faktiskt har rätt till marken de försvarade när Filistéearaberna flydde fältet och gav upp sin mark.
Deras syfte var inte att utrota judarna, varför ljuger du? Deras syfte var att ta tillbaka palestinernas ägodel, 92% av landet som de bokstavligen ägde och levde på.

Citat:
Visst kan det dryftas i evighet vem marken tillhör, men att skylla allt tjafs på Israelerna är korkat och centrerat runt bara sin egen subjektiva uppfattning.
Nej, det kan inte dryftas på i evigheter angående vem som ägde marken. Det är enkel logik - och principer, jag har bett dig att försvara dina vanföreställningar, vilket du inte klarar av. Varför målar du upp alla judar i ett sådan sketen ljus och associerar de med Israel? Det finns många judar som tar avstånd från deras handlingar & I$rael som föddes ur terror. Jag är en av de.

Citat:
Vilken sionistmedia är det som säger det då? Jag vet inte så du måste berätta det för mig, för jag kan inte minnas att någon media förklarat läget åt mig.
Det finns många att välja på, vars agenda är att sprida inkorrekt information och historia. Jag vet inte vilken du använder dig utav, men med tanke på att du uttryckte dig som följande ''Judarna köpte landet och hade rätten till det'' - kan det inte vara annat än den sionistiska agendan som du har hämtat inspiration från.

Citat:
Jösses. Du vet uppenbarnligen inte ens vad jag anser om rörelse eller vad det betyder. Det är mest sorgligt. Sorgligt för dig, skrattretande för mig.
Kan du inte citera mina inlägg som handlade om rörelse? Citera mitt första inlägg som handlade om rörelse & vad det handlade om. När du är klar börjar du citera dina egna inlägg som behandlar nonsens om att rörelse kan ha funnits alltid. Dina felaktiga slutledningar, som är där för att du ska se självsäker ut framför dina gelikar funkar inte.
Senast redigerad av Rebax 2012-03-23 kl. 20:08.
Citera
2012-03-23, 21:48
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebax
Ja, jag behöver rätta dig ständigt med tanke på att du alltid tar siffror från arslet. Du hade även fel på att det inte var vanlig under den tiden - innan 70 talet dvs. Det är en uråldrig myt och ingenting som speglade Egypten, det var under Mubaraks regim som lagen blev striktare kring hijab och att de försökte minimera användningen av hijab hela tiden. Man kunde få sparken på jobbet osv. I takt med detta ökade den islamiska kraften, på grund av att man kände sig förtryckt, och under 90-talet blev det allt vanligare. Vilket jag hela tiden har talat om = Mubaraks regim och Qaddafis regim, vilket du också förmodligen gjorde med tanke på att du skrev ''Det var därför islamisterna dödade honom''. Då syftade du på Qaddafi förmodligen, och inte de tidiga egyptiska presidenten. Varför är du oärlig? Är det en tävling mellan er ateister i vem som kan var den mest arroganta?
Han mördades förmodligen för att han försökte västernisera Egypten och för att han gjorde ett fredsavtal med Israel.
"Al Gamaa al-Islamiyya accused Sadat of apostasy and condemned him for the peace treaty he’d signed with Israel."

Är vad jag skrev, så nej jag menade inte Qaddafi.

I left Egypt in the late 1960s, by which time the Muslim Brotherhood had almost disappeared, many members having gone into hiding or fled the country because of the Nasser regime's systematic attempt to eradicate the group. In the late 1960s hardly anyone in such cities as Cairo and Alexandria wore hijab.

These leaders, as many contemporary western thinkers believe today, argued that veiling had a direct tie to the inequality of gender roles in the Muslim family system. The veil had mostly disappeared from women’s fashions by the early 1950s

Myt att hijaben nästan försvann?

Citat:
Jaha? Jag diskuterade våra tidigare inlägg om rörelse, och som handlade om att rörelse var för evigt. Det du skriver om var en senare rättelse som du städar upp dina tidigare inlägg med. Jag citerade vad du skrev till och med, och vad jag syftade på första gången jag nämnde rörelse. I fall du nämner att du inte svarade på den delen när du skrev att rörelse alltid funnits, är det inte tydliga tecken på #ad hoc?
Vem vet var du är ute och cyklar. Jag har försökt vara tydlig med vad jag menar men uppenbarligen räcker det inte. Du associerar hejvilt och jag vet inte ens längre vad du snackar om. Dels har jag förklarat att oändlig tid inte är något jag är beredd att diskutera då evighet är ett omöjligt koncept att hantera. Jag har även förklarat att sakers normaltillstånd verkar vara rörelse då vi inte känner till något annat tillstånd utom vid absoluta nollpunkten och alltså inte nödvändigtvis behöver någon ursprunglig knuff för att starta i den mån vi kan över huvud taget veta något om vad som fanns innan Big bang, vilket jag också varit tydlig med att vi inte kan veta något säkert om tillstånden innan. Är det något av detta du bestrider? Är det någon annan rörelse du menar att jag har adresserat?

Citat:
Du får lära dig dissa.
Inte min grej.

Citat:
Ja, av 'muslimmedia' med tanke på att jag kom med påståendet att judarna ägde 8% av landet. Mitt tal var baserad på att du var duperad, med tanke på att sionister inte är kända för sanningen; och din motargument var samma klagomål, och då är det en attack mot källan till mitt tankestruktur = att judarna ägde 8% av landet. Förstår du inte att du kommer med nonsens nu?
Nej, muslimmedia med tanke på din inställning till sionister och olika relaterade epitet till alla som tycker annat än vad du gör och din inställning gentemot väst och din uppenbara partiska mentalitet där alla andra är duperade men att du besitter sanningen. Det vanliga alltså.

Citat:
De köpte upp 8% - resten snoddes de från araber, vilket jag har redovisat.

Citat:
Attraktiv? De brände 400+ palestinska byar och dödade alla som kom i vägen för deras ockupation.
Innan kriget 1948? Kanske för att araberna angrep judarna redan innan dess? Judarna blev utsatta för konstanta attacker även under den tiden. Även då var Filistéerna tydligen dåliga grannar.

Citat:
De var nybyggare med tanke på att de var 3% 20-30 år innan. Vad kallar du de annars? Turister? Turister som bar Torah i ena handen och vapen i den andra.
Israeler.

Citat:
Deras syfte var inte att utrota judarna, varför ljuger du? Deras syfte var att ta tillbaka palestinernas ägodel, 92% av landet som de bokstavligen ägde och levde på.
Aha, därför man uttalade sig såhär?:
Samma dag deklarerade Azzam Pasha, ledare för Arabförbundet, "This will be a war of extermination and a momentous massacre which will be spoken of like the Mongolian massacres and the Crusades"

Citat:
Nej, det kan inte dryftas på i evigheter angående vem som ägde marken. Det är enkel logik - och principer, jag har bett dig att försvara dina vanföreställningar, vilket du inte klarar av. Varför målar du upp alla judar i ett sådan sketen ljus och associerar de med Israel? Det finns många judar som tar avstånd från deras handlingar & I$rael som föddes ur terror. Jag är en av de.
Du är alltså en jude säger du? Det låter långsökt, men ok.

Citat:
Det finns många att välja på, vars agenda är att sprida inkorrekt information och historia. Jag vet inte vilken du använder dig utav, men med tanke på att du uttryckte dig som följande ''Judarna köpte landet och hade rätten till det'' - kan det inte vara annat än den sionistiska agendan som du har hämtat inspiration från.
Jag anser att judarna har rätt till sin del av landet ja. Anser du att Israel bör utplånas? Har Israel något existensberättigande?

Citat:
Kan du inte citera mina inlägg som handlade om rörelse? Citera mitt första inlägg som handlade om rörelse & vad det handlade om. När du är klar börjar du citera dina egna inlägg som behandlar nonsens om att rörelse kan ha funnits alltid. Dina felaktiga slutledningar, som är där för att du ska se självsäker ut framför dina gelikar funkar inte.
Vad är det med dig och instruktioner?
Varför inte sammanfatta vad det är du försöker argumentera för istället för att lösryckt ränna runt och sprida en massa nonsens? Du bör vara tydligare om du vill göra dig förstådd.
Citera
2012-03-23, 22:26
Medlem
Citat:
Han mördades förmodligen för att han försökte västernisera Egypten och för att han gjorde ett fredsavtal med Israel.
"Al Gamaa al-Islamiyya accused Sadat of apostasy and condemned him for the peace treaty he’d signed with Israel."

Är vad jag skrev, så nej jag menade inte Qaddafi.

I left Egypt in the late 1960s, by which time the Muslim Brotherhood had almost disappeared, many members having gone into hiding or fled the country because of the Nasser regime's systematic attempt to eradicate the group. In the late 1960s hardly anyone in such cities as Cairo and Alexandria wore hijab.

These leaders, as many contemporary western thinkers believe today, argued that veiling had a direct tie to the inequality of gender roles in the Muslim family system. The veil had mostly disappeared from women’s fashions by the early 1950s

Myt att hijaben nästan försvann?
Jag vet att det det står så på Wikipedia, däremot speglar inte det dåtidens verklighet och Egyptierna, var det sällsynt med hijab? Tja, en aning i storstäderna och på lyxiga ställen där de rika familjerna anpassade sig till den västerländska idealen. Frågan är om dessa människor representerar majoriteten av Egyptierna... Är det Cairo och Alexandria som representerar majoritet av egyptierna?

Nehe, med tanke på att det var en röd tråd i mina inlägg där jag tog upp Mubarak & Qadaffi verkar det har blivit ett missförstånd här från din sida. Du börjar med att hänvisa till dokumentären i fråga, under den tiden var det vanligt med hijab förutom på lyxiga ställen/välfungerande (som inte på något sätt representerade majoriteten av kvinnorna i Egypten), som du kanske kan gissa med tanke på vart de flesta bodde. Det var under Mubaraks regim som frågan om att förbjuda Hijab blev ett hett ämne, och han gjorde allt för att stoppa de islamiska krafterna, därav mina kommentarer om Mubarak och hans meningsfränder. Jag förutsatte att du visste något om ämnet. Något annat som är skevt är att du tror att MB är de enda muslimska krafterna i Egypten och ingen annan har funnits där...? Egypten har alltid varit en stor symbol i muslimernas historia - Al Azhar och resten kan du googla själv, det är du bra på.

Citat:
Vem vet var du är ute och cyklar. Jag har försökt vara tydlig med vad jag menar men uppenbarligen räcker det inte. Du associerar hejvilt och jag vet inte ens längre vad du snackar om. Dels har jag förklarat att oändlig tid inte är något jag är beredd att diskutera då evighet är ett omöjligt koncept att hantera. Jag har även förklarat att sakers normaltillstånd verkar vara rörelse då vi inte känner till något annat tillstånd utom vid absoluta nollpunkten och alltså inte nödvändigtvis behöver någon ursprunglig knuff för att starta i den mån vi kan över huvud taget veta något om vad som fanns innan Big bang, vilket jag också varit tydlig med att vi inte kan veta något säkert om tillstånden innan. Är det något av detta du bestrider? Är det någon annan rörelse du menar att jag har adresserat?
OK, du var inte beredd på att diskutera Aristoteles uppfattningar men ändå kände du behovet av att säga att rörelse alltid funnits? Det var ganska tydligt att detta indikerar innan BB, med tanke på att du även förutsatte i teorin att universum kunde ha funnits innan BB. Dessa inlägg, visar, precis jag jag har påstått hela tiden att du ville försvara att rörelse alltid funnits? Ifall du hävdar att det inte är korrekt, varför gick du in och tog upp den delen av inlägget? Tja, du skrev att 'oändligheter' är en omöjlig koncept att hantera senare i inlägget, när du inte kunde försvara Aristoteles uppfattning (något som du frivilligt begav dig in i och stod upp för...). Jag vet inte varför du pratar om att vi inte vet, det var tydliga ord; har materia/rörelse alltid funnits? Med alltid syftar man på innan BB, eftersom BB är en början på tidsrum och således ingen definition av evigheten.

Citat:
Inte min grej.
Sure... Jag försöker inte vara otrevlig, men kommer du med provocerande inlägg kommer jag reagera.

Citat:
Nej, muslimmedia med tanke på din inställning till sionister och olika relaterade epitet till alla som tycker annat än vad du gör och din inställning gentemot väst och din uppenbara partiska mentalitet där alla andra är duperade men att du besitter sanningen. Det vanliga alltså.
Alla som har en negativ inställning till sionister är muslimer...? Kom igen för fan, det finns flertals judar som är emot deras ideologi och handlingar. De påverkar även västvärlden med sina perversa tankar, alltså är inte denna inställningen något specifikt för muslimer. Tja, när jag är självsäker angående sanningen kommer jag med källa, något som du har fått... Så, nog besitter jag sanningen i detta fallet.

Citat:
Innan kriget 1948? Kanske för att araberna angrep judarna redan innan dess? Judarna blev utsatta för konstanta attacker även under den tiden. Även då var Filistéerna tydligen dåliga grannar.
Konstanta attacker fick sin början när tankarna bakom 'sionism' fick sin uppfostran, och ledde till konflikter mellan de två folken, annars har de varit bra grannar, 'konstant attack' är överdrivet, om de ville utrota judarna skulle Saladin gjort det för länge sen. Jag kallar det för orsaken>verkan snarare, vad kallar du det för? ''Islamisk terror''?

Citat:
Israeler.
På den punkten ja..

Citat:
Aha, därför man uttalade sig såhär?:
Samma dag deklarerade Azzam Pasha, ledare för Arabförbundet, "This will be a war of extermination and a momentous massacre which will be spoken of like the Mongolian massacres and the Crusades"
Sigh, vad är det med dig? Kan du inte göra nåt rätt?

http://en.wikipedia.org/wiki/Azzam_Pasha_quotation

An Egyptian writer in 1961 maintained that the quotation was "completely out of context". He wrote that "Azzam actually said that he feared that if the people of Palestine were to be forcibly and against all right dispossessed, a tragedy comparable to the Mongol invasions and the Crusades might not be avoidable. ... The reference to the Crusaders and the Mongols aptly describes the view of the foreign Zionist invaders shared by most Arabs."[2]
In 2010, doubt over the provenance of the quotation was voiced by Joffe and Romirowsky[3] and by Morris.[4]

The solution to the puzzle was reported on Wikipedia late in 2010 and from there "found [its] way into an article published by David Barnett and Efraim Karsh".[5][6] Azzam's words in fact come from a time seven months earlier, when he was interviewed by the Egyptian newspaper Akhbar el-Yom. In that interview he expressed a belief that Palestine would be overrun by a large number of Arab volunteers if the Jews continued in their intention to establish a state, and hoped that wouldn't happen, as it would lead to massive bloodshed.
At the time Azzam gave the interview, the United Nations UNSCOP commission had presented its report recommending that Palestine be partitioned into an Arab State, a Jewish State, and a special regime for Jerusalem. However, no decision had been made by the UN, and no Arab state had yet decided to intervene in Palestine with its regular armed forces.
[edit]Translation

According to Azzam's interviewer, he said:
"Personally I hope the Jews do not force us into this war because it will be a war of elimination and it will be a dangerous massacre which history will record similarly to the Mongol massacre or the wars of the Crusades."[7]
Azzam did not mention the regular Arab armies, but instead predicted Palestine would be entered by large numbers of Muslim volunteers from many countries.[7]
Azzam said that the fight would have three dimensions: faith, looting, and unstoppability, and argued that the Arabs knew how to carry on after a defeat, whereas, according to the interview, the Jews did not.[7]
He concluded,
"In the end I understand the consequence of this bloody war, I see in front of me its horrible battles, I can imagine its victims but I have a clear conscience since we were called to fight as defenders and not attackers."[7]
Though the oft-quoted statement by Azzam was misquoted and incorrectly dated, Efraim Karsh continues to view Azzam's corrected statement as a "genocidal threat". [8]
Azzam repeated his comparison of the Zionists to the Mongols and the Crusaders soon after the partition resolution had been passed. In early December he told a rally of students in Cairo that "The Arabs conquered the Tartars and the Crusaders and they are now ready to defeat the new enemy," echoing sentiments he had expressed to a journalist the previous day.[9]

Citat:
Du är alltså en jude säger du? Det låter långsökt, men ok.
Jag är halvjude (ashkenazi), den andra halvan är judisk också, med tanke på hur deras mönster ser ut i helhet, i beteende och typiska drag för de. Nej, inte arab. Jag baserar inte mina åsikter på rasen, eller folket. Rasmässigt är mitt folk inte de bästa människorna på jorden med tanke på deras beteende, men likaså finns det enormt många guldkorn bland de, även om de är minoritet.

Citat:
Jag anser att judarna har rätt till sin del av landet ja. Anser du att Israel bör utplånas? Har Israel något existensberättigande?
Jag anser det också, det är vad jag har sagt. De har rätt till marken som de ägde, men inte ett land som de snodde. Staten 'I$rael' som finns nu tillhör någon annan till stor del, och har inte rätt till existens.

Citat:
Vad är det med dig och instruktioner?
Varför inte sammanfatta vad det är du försöker argumentera för istället för att lösryckt ränna runt och sprida en massa nonsens? Du bör vara tydligare om du vill göra dig förstådd.
Mina instruktioner, för att visa vad mina inlägg handlade om, och hur 'mycket' dina svar berörde de.
Senast redigerad av Rebax 2012-03-23 kl. 22:32.
Citera
2012-03-23, 22:35
Medlem
Juste Sepiritz, så snäll som jag var ställde jag frågan i fysikdelen (vilket ifs var rätt dumt med tanke på hur enfaldig hela uppfattningen är om att rörelse alltid funnits). Fyfan för dig Sepiritz, du får mig att framstå som ett mongo med tanke på hur absurd och självklar frågan är.

https://www.flashback.org/p36429410#p36429410

Gå dit nu och säg att rörelse alltid funnits.
Senast redigerad av Rebax 2012-03-23 kl. 23:03.
Citera
2012-03-23, 23:30
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Jag vet att det det står så på Wikipedia, däremot speglar inte det dåtidens verklighet och Egyptierna, var det sällsynt med hijab? Tja, en aning i storstäderna och på lyxiga ställen där de rika familjerna anpassade sig till den västerländska idealen. Frågan är om dessa människor representerar majoriteten av Egyptierna... Är det Cairo och Alexandria som representerar majoritet av egyptierna?

Nehe, med tanke på att det var en röd tråd i mina inlägg där jag tog upp Mubarak & Qadaffi verkar det har blivit ett missförstånd här från din sida. Du börjar med att hänvisa till dokumentären i fråga, under den tiden var det vanligt med hijab förutom på lyxiga ställen/välfungerande (som inte på något sätt representerade majoriteten av kvinnorna i Egypten), som du kanske kan gissa med tanke på vart de flesta bodde. Det var under Mubaraks regim som frågan om att förbjuda Hijab blev ett hett ämne, och han gjorde allt för att stoppa de islamiska krafterna, därav mina kommentarer om Mubarak och hans meningsfränder. Jag förutsatte att du visste något om ämnet. Något annat som är skevt är att du tror att MB är de enda muslimska krafterna i Egypten och ingen annan har funnits där...? Egypten har alltid varit en stor symbol i muslimernas historia - Al Azhar och resten kan du googla själv, det är du bra på.
Hmm nej, att MB kom med nu igen var bara slump. Du får lägga av med det där. Bara för att jag råkar nämna MB några gånger så tror jag plötsligt att de är de ENDA muslimska krafterna i Egypten? Mystiskt..

Citat:
OK, du var inte beredd på att diskutera Aristoteles uppfattningar men ändå kände du behovet av att säga att rörelse alltid funnits? Det var ganska tydligt att detta indikerar innan BB, med tanke på att du även förutsatte i teorin att universum kunde ha funnits innan BB. Dessa inlägg, visar, precis jag jag har påstått hela tiden att du ville försvara att rörelse alltid funnits? Ifall du hävdar att det inte är korrekt, varför gick du in och tog upp den delen av inlägget? Tja, du skrev att 'oändligheter' är en omöjlig koncept att hantera senare i inlägget, när du inte kunde försvara Aristoteles uppfattning (något som du frivilligt begav dig in i och stod upp för...). Jag vet inte varför du pratar om att vi inte vet, det var tydliga ord; har materia/rörelse alltid funnits? Med alltid syftar man på innan BB, eftersom BB är en början på tidsrum och således ingen definition av evigheten.
Jag är inte påläst om Aristoteles så jag har ingen anledning alls att försvara något han sagt. Även om de gamla filosoferna är charmiga så är det inte ett intresseområde för mig.
Jag framförde rörelsen som en möjlig förklaring till varför det inte skulle vara nödvändigt med en ursprunglig orsak så som du tog upp det, dock förklarade jag även att det inte går att veta speciellt mycket om vad som pågick innan BB. Jag har aldrig påstått att det är något definitivt men att det är möjligt eller till och med troligt med tanke på att vi aldrig upplevt stillastående.
Materia däremot har vi inte diskuterat, men det är väl rätt etablerat att de första väteatomerna skapades under BB's första ögonblick och att mer avancerade ämnen kom till i efterhand.

Citat:
Sure... Jag försöker inte vara otrevlig, men kommer du med provocerande inlägg kommer jag reagera.
Det samma.

Citat:
Alla som har en negativ inställning till sionister är muslimer...? Kom igen för fan, det finns flertals judar som är emot deras ideologi och handlingar. De påverkar även västvärlden med sina perversa tankar, alltså är inte denna inställningen något specifikt för muslimer. Tja, när jag är självsäker angående sanningen kommer jag med källa, något som du har fått... Så, nog besitter jag sanningen i detta fallet.
"Muslimmedia" likväl som din sionistmedia representerar en agenda. Muslimer är de som främst har inställningen att sionistmedia hjärntvättat alla meningsmotståndare på något vis men det innebär självklart inte att den är specifik för muslimer.

Citat:
Konstanta attacker fick sin början när tankarna bakom 'sionism' fick sin uppfostran, och ledde till konflikter mellan de två folken, annars har de varit bra grannar, 'konstant attack' är överdrivet, om de ville utrota judarna skulle Saladin gjort det för länge sen. Jag kallar det för orsaken>verkan snarare, vad kallar du det för? ''Islamisk terror''?
Jag har alltid kallat det för en jävla röra, men samtidigt är jag emot det ensidiga rapporterandet där palestinierna konstant ska ha offerstatus och var Israelerna alltid räknas som onda. Ingen sida är fri från skuld i hela historien. Visst agerar jag något djävulens advokat när det gäller Israel, men jag tål inte absolutistiska påståenden.

Citat:
Sigh, vad är det med dig? Kan du inte göra nåt rätt?

http://en.wikipedia.org/wiki/Azzam_Pasha_quotation
Lustigt att den är både fel och rätt på wikipedia samtidigt då.. Jag erkänner att jag alltid trott på den versionen jag klippte in. Med tanke på alla uttalanden från t.ex. Iran's eller hamas håll om Israels existens så är den inte direkt i dåligt sällskap.

Citat:
Jag är halvjude (ashkenazi), den andra halvan är judisk också, med tanke på hur deras mönster ser ut i helhet, i beteende och typiska drag för de. Nej, inte arab. Jag baserar inte mina åsikter på rasen, eller folket. Rasmässigt är mitt folk inte de bästa människorna på jorden med tanke på deras beteende, men likaså finns det enormt många guldkorn bland de, även om de är minoritet.

Jag anser det också, det är vad jag har sagt. De har rätt till marken som de ägde, men inte ett land som de snodde. Staten 'I$rael' som finns nu tillhör någon annan till stor del, och har inte rätt till existens.
Så vad föreslår du skulle vara en bra human lösning då?

Citat:
Mina instruktioner, för att visa vad mina inlägg handlade om, och hur 'mycket' dina svar berörde de.
Uppenbarligen pratar vi konstant förbi varandra. Som sagt ville jag avsluta tidigare då jag inte kände att du alls förstod vad jag skrev.
Citera
2012-03-23, 23:38
Medlem
Citat:
Hmm nej, att MB kom med nu igen var bara slump. Du får lägga av med det där. Bara för att jag råkar nämna MB några gånger så tror jag plötsligt att de är de ENDA muslimska krafterna i Egypten? Mystiskt..

Jag är inte påläst om Aristoteles så jag har ingen anledning alls att försvara något han sagt. Även om de gamla filosoferna är charmiga så är det inte ett intresseområde för mig.
Jag framförde rörelsen som en möjlig förklaring till varför det inte skulle vara nödvändigt med en ursprunglig orsak så som du tog upp det, dock förklarade jag även att det inte går att veta speciellt mycket om vad som pågick innan BB. Jag har aldrig påstått att det är något definitivt men att det är möjligt eller till och med troligt med tanke på att vi aldrig upplevt stillastående.
Materia däremot har vi inte diskuterat, men det är väl rätt etablerat att de första väteatomerna skapades under BB's första ögonblick och att mer avancerade ämnen kom till i efterhand.

Det samma.

"Muslimmedia" likväl som din sionistmedia representerar en agenda. Muslimer är de som främst har inställningen att sionistmedia hjärntvättat alla meningsmotståndare på något vis men det innebär självklart inte att den är specifik för muslimer.

Jag har alltid kallat det för en jävla röra, men samtidigt är jag emot det ensidiga rapporterandet där palestinierna konstant ska ha offerstatus och var Israelerna alltid räknas som onda. Ingen sida är fri från skuld i hela historien. Visst agerar jag något djävulens advokat när det gäller Israel, men jag tål inte absolutistiska påståenden.

Lustigt att den är både fel och rätt på wikipedia samtidigt då.. Jag erkänner att jag alltid trott på den versionen jag klippte in. Med tanke på alla uttalanden från t.ex. Iran's eller hamas håll om Israels existens så är den inte direkt i dåligt sällskap.

Så vad föreslår du skulle vara en bra human lösning då?

Uppenbarligen pratar vi konstant förbi varandra. Som sagt ville jag avsluta tidigare då jag inte kände att du alls förstod vad jag skrev.
OK. Vi avslutar det då. Jag nöjer mig med dina svar. Tack för din tid och ursäkta för tonen, ansåg bara att du var provocerande vid några tillfällen. När jag debatterar suger jag in mer nikotin från snusen än vanligt, och mina judiska gener sa 'sluta med det där, var lite ekonomisnål för fan' - där har du den riktiga anledningen till att jag avslutar det.
Senast redigerad av Rebax 2012-03-23 kl. 23:43.
Citera
2012-03-24, 00:14
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Juste Sepiritz, så snäll som jag var ställde jag frågan i fysikdelen (vilket ifs var rätt dumt med tanke på hur enfaldig hela uppfattningen är om att rörelse alltid funnits). Fyfan för dig Sepiritz, du får mig att framstå som ett mongo med tanke på hur absurd och självklar frågan är.

Gå dit nu och säg att rörelse alltid funnits.

Vi vet att de första atomerna formades under big bang så självklart menar jag inte enbart rörelse i form av fysiska objekt som planeter utan även partiklar, ljus, det skumma rymdskummet och mörk energi. Allt vi vet om rör på sig. Skulle det vara annorlunda "innan" BB?

När man försökt beskriva universums tillstånd innan BB så är det ett hett och kompakt tillstånd. Kan något vara hett utan rörelse?

Förstår du nu hur jag menade?

Om du vill bestrida detta så tar jag gärna till mig det för övrigt.
Citera
2012-03-24, 05:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Ok du vet med andra ord inte vad kontext är. Du har ingen förmåga att tolka text (men tror ironiskt nog att du förstår guds vilja genom att tolka koranen). Du har uppenbarligen inte förstått ett ord som har skrivits. Jag tänker inte fortsätta försöka förklara nånting som är helt uppenbart.

Jag föreslår att du väntar med dina slutsatser.

Citat:
Vad sägs om att lägga ner din innehållslösa fakta/sanning diskussion och börja svara på frågor?

1. Har du träffat allah?

6/103
لاَّ تُدْرِكُهُ الأَبْصَارُ وَهُوَ يُدْرِكُ الأَبْصَارَ وَهُوَ اللَّطِيفُ الْخَبِيرُ
no eye can see him, though he sees all eyes. he is the subtle, the aware

7/143
وَلَمَّا جَاء مُوسَى لِمِيقَاتِنَا وَكَلَّمَهُ رَبُّهُ قَالَ رَبِّ أَرِنِي أَنظُرْ إِلَيْكَ قَالَ لَن تَرَانِي وَلَكِنِ انظُرْ إِلَى الْجَبَلِ فَإِنِ اسْتَقَرَّ مَكَانَهُ فَسَوْفَ تَرَانِي فَلَمَّا تَجَلَّى رَبُّهُ لِلْجَبَلِ جَعَلَهُ دَكًّا وَخَرَّ موسَى صَعِقًا فَلَمَّا أَفَاقَ قَالَ سُبْحَانَكَ تُبْتُ إِلَيْكَ وَأَنَاْ أَوَّلُ الْمُؤْمِنِينَ
and when moses came at the appointed time and his lord spoke to him, he said: 'lord, let me see, that i can look at you. ' he replied: 'you shall not see me. but look at the mountain; if it remains firm in its place, then shall you see me. ' and when his lord was revealed to the mountain and caused it to be crushed and leveled whereupon moses fell down senseless, and when he recovered, he said: 'exaltations to you! i repent to you. i am the first of believers. '

4/153
يَسْأَلُكَ أَهْلُ الْكِتَابِ أَن تُنَزِّلَ عَلَيْهِمْ كِتَابًا مِّنَ السَّمَاءِ فَقَدْ سَأَلُواْ مُوسَى أَكْبَرَ مِن ذَلِكَ فَقَالُواْ أَرِنَا اللّهِ جَهْرَةً فَأَخَذَتْهُمُ الصَّاعِقَةُ بِظُلْمِهِمْ ثُمَّ اتَّخَذُواْ الْعِجْلَ مِن بَعْدِ مَا جَاءتْهُمُ الْبَيِّنَاتُ فَعَفَوْنَا عَن ذَلِكَ وَآتَيْنَا مُوسَى سُلْطَانًا مُّبِينًا

the people of the book ask you to bring down upon them a book from heaven. of moses they asked greater than that, they said to him: 'show us allah openly. ' and a thunderbolt took them for their evil doing. then they took to themselves the calf, after the clear proofs had come to them, yet we forgave that and we gave moses clear authority.

25/21

وَقَالَ الَّذِينَ لَا يَرْجُونَ لِقَاءنَا لَوْلَا أُنزِلَ عَلَيْنَا الْمَلَائِكَةُ أَوْ نَرَى رَبَّنَا لَقَدِ اسْتَكْبَرُوا فِي أَنفُسِهِمْ وَعَتَوْ عُتُوًّا كَبِيرًا

those who do not hope to meet us ask: 'why have no angels been sent to us? why can we not see our lord? ' how proud they are within themselves, and have become greatly disdainful.

Citat:
Tycker du inte att det faktum att jag, eller vem som helst, skulle kunna komma på system som är både mer rättvisa och ger bättre effekt än det allah påstås ha gjort, talar för att det inte är en allvetande gud som ligger bakom den?

Tror du på ökenandar (djinn)? Om ja, på vilket sätt manifesterar dom sig i vår värld?

Du kan omöligen åstadkomma något som avviker från Islam och som ger en bättre effekt. Jag känner människor som i liknande vägar till slut blivit muslimer, du behöver inte tro mig men dessa var ganska vetenskapliga från början.

Djinn betyder dold i ord, enligt Islam är den snabb och har en högre styrka och är äldre än människan. Det finns inga belägg för vetenskapliga observationer. Ja jag tror på Djinn men vet inte varför ni kallar det för "öken-andar"..
Senast redigerad av IR5 2012-03-24 kl. 05:24.
Citera
2012-03-24, 18:12
Medlem
Citat:
Vi vet att de första atomerna formades under big bang så självklart menar jag inte enbart rörelse i form av fysiska objekt som planeter utan även partiklar, ljus, det skumma rymdskummet och mörk energi. Allt vi vet om rör på sig. Skulle det vara annorlunda "innan" BB?

När man försökt beskriva universums tillstånd innan BB så är det ett hett och kompakt tillstånd. Kan något vara hett utan rörelse?

Förstår du nu hur jag menade?

Om du vill bestrida detta så tar jag gärna till mig det för övrigt.
Ja, jag förstår vad du menar, men vad är din definition av ''alltid''? Är det bara inom rumstid eller innan det också? Ifall det är den sistnämnda så ja, vi kan ta diskussionen här med tanke på att allt du tog upp berör fas två i Big Bang, fas 1 saknade geometri. Nåja, här är tråden;

Senast redigerad av Rebax 2012-03-24 kl. 18:15.
Citera
2012-03-30, 18:11
Medlem
Armaitis avatar
Citat:

Rebax? Vad hände med den stolta ex-muslim kurden? Varför denna personlighetsstörning?
Citera
2012-03-30, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Armaiti
Rebax? Vad hände med den stolta ex-muslim kurden? Varför denna personlighetsstörning?
Ex-muslim? När har jag hävdat att jag har konventerat till någon annan religion? Och, min andra halva är proto-kurd (har jag nekat till detta?). Intressanta artiklar ifall du vill veta sambandet mellan kurder & judar, genetiska såväl som sociologin.

http://en.wikipedia.org/wiki/Kurdish_Jews

Citat:
Genetic analysis of Kurdish Jews

Citat:
An extremely close genetic proximity of Jewish communities and non-Jewish Middle Eastern populations has been observed in several DNA studies.[12] In 2001, a team of German, Indian and Israeli specialists published the results of their research on Y-chromosome polymorphism, that showed that Jews and Kurds are close ethnic relatives.[13] The Jews and Kurds, according to the research, have common ancestors who resided in northern Mesopotamia about 4,000 years ago. The Kurdish Jews, though found genetically close to their Muslim Kurdish neghbours, were still closer related to Sephardic and Ashkenazi Jewish groups, disproving any significant contribution of Judaism converts to this Jewish community (documented conversion to Judaism occurred in the area during the classic period, among the ruling class of the Parthian client Kingdom of Adiabene).[13] Among the Jewish communities, the closest genetic bond to Muslim Kurds was found among the Ashkenazi Jews, though the sequences were still distinguishable.

En hel bok för dig att läsa: http://books.google.se/books?id=DZ_b...20kurd&f=false

Välkänt faktum att etniska judar alltid haft stor antal i KRG under tusentals år, under tiden tog de åt sig kurdiska traditioner och blandade upp sig med kurder, stora judiska klaner konventerade till Islam dessutom. Vi har bland annat Barzani-familjen (kändaste släkten i KRG) som är judar - tillsammans med tusentals judar som flyttade från Iran till norra 'Irak' när centrum för den muslimska världen var Bagdad. Många av de stora släkten har varit muslimer i generationer, även om några av de drogs till sekter som sufisim och annat trams. Under första världskriget beräknades 10-15% av kurderna vara etniska judar, under den tiden bortsåg man från de som hade börjat referera till sig själv som kurder istället för judar, utan detta är endast procentdelen för etniska judar som fortfarande höll till sina traditioner.

Detta är om något, nåt som en pers borde kunna, ni har det som propaganda ibland, tillsammans med turkarna, för att vinna sympati för era dåd mot kurdiska byar.

Varför skulle jag känna någon sorts störning inför mina gener? Jag känner inte behovet av att ses som européer, som vissa gör *hosthost* - jag är stolt över det jag har, även om jag har lite persisk påbrå, men som tur är, är det inte mycket. Vi har diskuterat detta förut Hannah, rent rasmässigt är kurder & judar bättre än perser, båda inom intelligenskvot och renrasighet. Ska jag hänvisa dig till den stora tråden eller räcker detta för att få din persiska kuknäsa att svida en aning? Du har säkert blivit tillsagd av Ubayd-Allah & Elias innan antar jag?

Fast jag är tvungen att upprepa det igen ändå: http://1.bp.blogspot.com/_Ish7688voT...xture-xing.jpg
Senast redigerad av Rebax 2012-03-30 kl. 20:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in