2012-05-20, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rainman
Ni som hade inflyttning 13e maj, är ni nöjda med lägenheterna?

Vad är det för mått på balkongerna?

Här har vi en som flyttar in i slutet av Maj som också är mycket nyfiken.
Man sitter just med och stirrar på planritningen och läser inläggen här.
Vore grymt med lite mer detaljerad info om lägenheterna.

Hur är kläderkammaren? Balkongen? Köket? Vardagsrummet? Ja, allt?
Citera
2012-05-26, 17:26
Medlem
Rainmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iChris
Här har vi en som flyttar in i slutet av Maj som också är mycket nyfiken.
Man sitter just med och stirrar på planritningen och läser inläggen här.
Vore grymt med lite mer detaljerad info om lägenheterna.

Hur är kläderkammaren? Balkongen? Köket? Vardagsrummet? Ja, allt?

När ska du flytta in? Jag hade inflyttning den 13e maj men eftersom jag är utomlands blir det inte före juni.

Ja vore som sagt trevligt med lite bilder från er som flyttat in
Citera
2012-06-12, 20:17
Medlem
Det finns absolut ingenting i Råcksta! Det är lugnt, lite sömningt och helt ok att bo där, men det finns INGENTING annat än bostadshus. Dock så gör inte det så mycket då Vällingby C ligger ett stenkast därifrån, bokstavligen..

Om nån vill bo där kan jag säga att det är helt ok!
Citera
2012-07-09, 10:55
Medlem
pttns avatar
Hallå!

Kollar lite på området kring Multrågatan 27D, hur är stället? är det fräsha lägenhet? kommer man inte få se lägenheten innan inflytt?

Dela gärna med er! =)
Citera
2012-07-09, 23:32
Medlem
SmiLLies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pttn
Hallå!

Kollar lite på området kring Multrågatan 27D, hur är stället? är det fräsha lägenhet? kommer man inte få se lägenheten innan inflytt?

Dela gärna med er! =)

Tror att huset är relativt nybyggt så det borde vara fräscha lägenheter. Råcksta är som sagt rätt dött, med det har ju sina fördelar också. Vällingby C ligger några minuters promenad därifrån.
Citera
2012-07-11, 15:34
Medlem
pttns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmiLLie
Tror att huset är relativt nybyggt så det borde vara fräscha lägenheter. Råcksta är som sagt rätt dött, med det har ju sina fördelar också. Vällingby C ligger några minuters promenad därifrån.

Tack för svar! Är det lugnt och inte massa galna invandrare där eller hur ser de ? så länge det är lugnt är jag nöjd, shopping och sånt är inte lika viktigt
Citera
2012-07-14, 19:32
Medlem
Rainmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pttn
Tack för svar! Är det lugnt och inte massa galna invandrare där eller hur ser de ? så länge det är lugnt är jag nöjd, shopping och sånt är inte lika viktigt

Av min erfarenhet är det lugnt i Råcksta. En del kamelfösare som åker runt i mindre flock på stulna mopeder är allt jag har sett men dom verkar harmlösa.
Citera
2015-01-21, 11:43
Medlem
roxies avatar
Inget inlägg sedan 2012. Hur är läget i Råcksta så här i Januari 2015?

Blivit erbjuden en tvåa i gamla Vattenfallshuset för ca. 8500-9000 i hyra. Ska jag ta den?
Citera
2015-01-21, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roxie

Blivit erbjuden en tvåa i gamla Vattenfallshuset för ca. 8500-9000 i hyra. Ska jag ta den?

Låter lite dyrt men Råcksta är av min erfarenhet väldigt lugnt och ganska trevligt, närheten till tunnelbanan är ju ett stort plus. Vad jag vet finns det ingen riktigt matbutik men det är ju nära till Vällingby där det mesta finns och så finns stora Coop i vinsta vid Johannelunds tbana.
Citera
2015-01-21, 12:52
Medlem
roxies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blubb_7
Låter lite dyrt men Råcksta är av min erfarenhet väldigt lugnt och ganska trevligt, närheten till tunnelbanan är ju ett stort plus. Vad jag vet finns det ingen riktigt matbutik men det är ju nära till Vällingby där det mesta finns och så finns stora Coop i vinsta vid Johannelunds tbana.

Är nyproduktion och priset i sig skrämmer mig inte för 50 kvm med öppen planlösning. Nyproduktion.

Jag jobbar i Sundbyberg och planerar isåfall att ta mig till jobbet via tunnelbanan till Alvik och därefter tvärbanan mot Sumpan. Hur låter det?

I dagsläget pendlar jag från Västerås där bara pendlarkortet kostar 3000 kr/månad.
Citera
2015-01-21, 13:46
Medlem
Citat:
Är nyproduktion och priset i sig skrämmer mig inte för 50 kvm med öppen planlösning. Nyproduktion.

Jag jobbar i Sundbyberg och planerar isåfall att ta mig till jobbet via tunnelbanan till Alvik och därefter tvärbanan mot Sumpan. Hur låter det?

I dagsläget pendlar jag från Västerås där bara pendlarkortet kostar 3000 kr/månad.

Det verkar bli fina lägenheter och mataffär borde nästan vara på gång med tanke på hur mycket det byggs i området. Råcksta är lugnt och trevligt, och perfekt om du jobbar i Sumpan. Buss 113 går på gångavstånd från Runstensplan (och vid t-bana Islandstorget) direkt in till Sundbyberg, det går nog ännu snabbare än att ta tvärbanan.
Citera
2015-01-21, 20:39
Medlem
Mokshas avatar
Citat:

Hur många år har du köat..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in