2012-03-03, 17:24
Medlem
Kritisk.s avatar
Vet faktiskt inte vad som är problemet, men jag ska iaf läsa en guide som ligger på min dator, som tillhör ett program.
Så fort denna guide öppnas poppar denna ruta upp:
http://i40.tinypic.com/20fvp61.jpg

Vad jag förstått så hänger denna block ihop med IE på nåt sätt? jag kör iaf med Windows 7 och Google Chrome, har gått in i IE och stängt av all "säkerhet" jag kunde hitta, men det verkar inte funka.

Jag kan alltså läsa min guide, men varje gång jag ska bläddra sida kommer rutan upp och man måste trycka "OK" varje gång, sjukt störande.

Så, varför dyker detta upp, och hur tar jag bort skiten?
Citera
2012-03-03, 17:37
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Provar att återställa IE till grundinställningarna. Gå till Internet-alternativ - Avancerat och återställ inställningarna där.

Startar om IE och se om detta löstes sig.
Citera
2012-03-03, 18:04
Medlem
Kritisk.s avatar
Testade att återställa som du sa, men rutan dyker fortfarande upp :s

allså, jag har inte använt IE på typ 2år, så det är IE8 jag har. Fattar inte varför den ska krångla när jag inte ens använder det.
Är det nåt att guiden jag vill läsa öppnas automatiskt genom en webbläsare, och denna är inställd på windows egna då?
Citera
2012-03-03, 19:28
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Du kan provar detta att lägga Chrome med full behörighet. Du finner denna genväg -> Kontrollpanelen\Program\Standardprogram\Ange standardprogram

Det kan tänkas att IE drar upp denna guide då många program/filer är implementerad i denna browser.
Citera
2012-03-04, 13:05
Medlem
Kritisk.s avatar
hmm, det hjälpte inte heller

kan man ta bort IE eller nåt för att få bort denna "activeX"-grejs? vart fan ligger den och varför blockar den min guide?
Citera
2012-03-04, 13:37
Medlem
boomypowers avatar
ominstallera Active-X eller så kanske du måste ominstallera OS systemet:/ Rätta mig gärna, bara kul att lära sig
Citera
2012-03-04, 14:09
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Ett annat alternativ är att uppgraderar version om du nu inte har den senaste versionen. Eller reparera IE.
Citera
2012-03-04, 23:18
Medlem
Kritisk.s avatar
testade att ladda ner senaste IE nu, men får upp samma problem fattar verkligen inte vad som är fel, den säger ju att " dina säkerhetsinställningar gör så att det inte går att köra bla bla." men vart fan hittar man dessa säkerhetsinställningar?!?!
Citera
2012-03-04, 23:40
Medlem
boomypowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kritisk.
testade att ladda ner senaste IE nu, men får upp samma problem fattar verkligen inte vad som är fel, den säger ju att " dina säkerhetsinställningar gör så att det inte går att köra bla bla." men vart fan hittar man dessa säkerhetsinställningar?!?!

Hej, Tryck *verktyg*Internetalternativ, annars gå in i kontrollpanelen och sök säkerhet i högra hörnet, Andra raden där det står *Internetalternativ* så finns det något som heter *Ändra säkerhetsinställningar*, Ps du kommer till samma sak. Hoppas det hjälper annars är det att ominstallera Os systemet lr ominstallera Active-x och se ifall detta hjälper. Är det en ny data kontakta företaget som du köpte den ifrån, där får du support.Hoppas det löser sig för dig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in