Hejsan. Eftersom många verkar tro att jag är ett stenhårt Dire straits fan (inte dåliga men är väl helt ok) så överväger jag att byta användarnamn. Problemet är att man inte kan det så funderar på att skapa ett nytt konto.
Hur går man tillväga så att alla vet att det är samma person? Måste jag informera en moderator om mina konton? Jag vill fortsätta posta inlägg i en hel del trådar jag hänger i. Vill helst också att jag kan ha en egen signatur och inte lägga till ''tidigare känd som användaren mark.knopfler''
Du får ha hur många konton du vill, så länge du inte missbrukar detta. Läs regel 1.07
1.07. Alternativa konton
Missbruk av alternativa konton är förbjudet. Det är inte heller tillåtet att posta inlägg eller PM på forumet (inklusive chatten) genom ett alternativt konto ifall man är avstängd eller bannlyst från forumet.
Vad regelns första mening förbjuder är missbruket. Missbruk av alternativa konton kan ske på olika sätt, men det vanligaste är att samma person postar inlägg med alternativa konton vilka stöder varandras åsikter och på så sätt får ett övertag i en diskussion. Detta behöver inte ske i samma tråd, utan kan ske även på andra sätt. Däremot är det inte per automatik förbjudet att omväxlande använda olika konton i samma tråd, så länge dessa inte missbrukas.
Andra meningen förbjuder att man postar inlägg eller PM på forumet eller använder chatten om man är avstängd. Detta gäller även om man är avstängd på grund av att man är under 18 eller om man har blivit avstängd på grund av KFK. Undantag från förbudet är att skriva inlägg i forumet Feedback eller att skicka ett PM till en moderator eller en admin via sitt alternativa konto.
Bryter man mot regel 1.07 kommer både ens huvudkonton och alternativa konton att bli avstängda.
Det är jag medveten om. Men jag vill inte åka dit för den missbruk av multipla konton samtidigt som jag vill fortsätta skriva i dom trådar jag är aktiv i. Hur har man multipla konton utan att det ses som missbruk..
Skapa ett nytt konto och länka till ditt gamla i signaturen och skaffa en avatar som upplyser samtliga om att du är den medlem som tidigare var känd som mark.knopfler eller något sånt...
Om du vill att alla ska veta att det fortfarande är samma användare varför ska du då byta konto?
Kan du inte skriva ut i din signatur och på din avatar att du inte är helsåld på Dire Straits?
Edit:
Om du är öppen med att det är samma användare på flera konton (Och vilka dessa är.) så är det knappast missbruk.
Skapa ett nytt konto och länka till ditt gamla i signaturen och skaffa en avatar som upplyser samtliga om att du är den medlem som tidigare var känd som mark.knopfler eller något sånt...
Om du vill att alla ska veta att det fortfarande är samma användare varför ska du då byta konto?
Kan du inte skriva ut i din signatur och på din avatar att du inte är helsåld på Dire Straits?
Edit:
Om du är öppen med att det är samma användare på flera konton (Och vilka dessa är.) så är det knappast missbruk.
Vill helst ha min signatur orörd från just ''tidigare känd som användaren mark.knopfler''. Jag tänker ju inte argumentera med två-tre konton så undrar om det räcker med att informera en moderator så mina varningar förs över. Däremot kan jag givetvis ändra signaturen på mitt gamla konto (det här kontot) som går till min nya.
Jo det kan jag givetvis men tkr min signatur nu är mkt mer förträfflig. Kan väl även läggas till att jag inte heller är så förtjust i användarnamnet.
Vill helst ha min signatur orörd från just ''tidigare känd som användaren mark.knopfler''. Jag tänker ju inte argumentera med två-tre konton så undrar om det räcker med att informera en moderator så mina varningar förs över. Däremot kan jag givetvis ändra signaturen på mitt gamla konto (det här kontot) som går till min nya.
Jo det kan jag givetvis men tkr min signatur nu är mkt mer förträfflig. Kan väl även läggas till att jag inte heller är så förtjust i användarnamnet.
Avataren kommer jag dock behålla.
Ok, förstår hur du menar och då är det väl bäst att kolla med moderatorerna.
Mitt förslag är för övrigt att du byter till The.Sultan.of.Swing; det hade funkat med sultanofswing men det är tyvärr redan upptaget och sultansofswing känns lite fel på grund av att det är pluralis...
Lycka till!
Förlåt men jag kunde inte låta bli så här mitt i fredagsnatten...
Det borde väl räcka med att du i signaturen på din gamla användare skriver "Detta konto ersätts av ***" eller liknande för att vara på den helt säkra sidan?
Funderar själv på att börja använda ett annat konto.
Senast redigerad av Straybullet 2012-03-03 kl. 04:20.
Med missbruk så menas bland annat att backa upp sig själv på olika sätt. Att bara byta användare rakt av ses inte som missbruk. Ett annat sorts missbruk är att logga in med ett alternativt konto under tiden man är avstängd.
Med missbruk så menas bland annat att backa upp sig själv på olika sätt. Att bara byta användare rakt av ses inte som missbruk. Ett annat sorts missbruk är att logga in med ett alternativt konto under tiden man är avstängd.
Så hur går man tillväga? Räcker det att informera en moderator samt lägger till i sin signatur på gamla kontot eller måste man förklara sig med en signatur på båda kontona?
Så hur går man tillväga? Räcker det att informera en moderator samt lägger till i sin signatur på gamla kontot eller måste man förklara sig med en signatur på båda kontona?
Man behöver inte ens göra det. Det är bara att sluta posta på det gamla kontot och börja med det nya. Om man nu inte vill skriva i signaturen och ha sig förstås.