Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2012-03-02, 19:15
Medlem
dajevlars avatar
Finns det olika status eller nivåer för användare i flashback? (Jag menar som är SUBJEKTIVT rankade?)

Vore det inte en idé att ha en "offentlig" plats, där alla kan diskutera vadsomhelst, som nu - men utöver det, skapa "en nivå högre" där många (de flesta kanske rentav), kvalificerar sig genom att inte vara troll, trådförstörare osv. Man kanske även skulle kunna fixa en tredje nivå, där "eliten" skulle befinna sig utan att bli störd av oss vanliga tyckare. Kanske en vanlig tyckare ibland (tillfälligt) kan kvala in till eliten om man visar sig ha tillgång till relevant info?

Vad säger ni om det? Det skulle bespara oss alla en massa tid osv...

Man kan säkert lista ut en massa bra kriterier för vilka som skulle kvala till lämplig nivå.

(Ja tack hörni som alltid vill dissa, jag vet - jag kanske inte skulle kvala in så högt.... just nu...)

Men jag tycker detta vore värt att diskutera. Skulle man kanske förlora mycket på det?
Citera
2012-03-02, 19:20
Medlem
NicJays avatar
vissa forum här har ju krav (antal postade inlägg/hur länge man varit medlem osv) på sig för att man ska kunna skriva/läsa/komma in på, det räcker tycker jag.

det du föreslår...ja...det känns skit.
Citera
2012-03-02, 19:27
Bannlyst
Var tar yttrandefriheten vägen?
Citera
2012-03-02, 19:27
Medlem
johanness avatar
personligen tycker jag det vore bra om flashback även fortsättningsvis kunde vara en plats där det man säger inte bedöms utifrån ens status, utan utifrån det man säger. av det skälet tycker jag att idén TS framför är ganska olycklig.
Citera
2012-03-02, 19:36
Medlem
vattenpipskamelens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NicJay
vissa forum här har ju krav (antal postade inlägg/hur länge man varit medlem osv) på sig för att man ska kunna skriva/läsa/komma in på, det räcker tycker jag.

det du föreslår...ja...det känns skit.

Problemet blir ju att folk bara skiter ut sig helt onödiga inlägg, oneliners som "tar hon den i 2an" eller "+1".
Eller att folk bara trollar för att komma upp i ett antal inlägg och på så sätt förlorar forumet seriositet.
Citera
2012-03-02, 19:38
Medlem
Bazinga90s avatar
Några frågor till TS

- Hur definierar du en "vanlig tyckare" ?

- Hur skulle kvalet för att få bli med i elitgruppen gå till?

Jag är av åsikten att yttrandefriheten och diskussionerna ska vara i fokus, inte rangordning utifrån status.
Citera
2012-03-02, 19:38
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannes
personligen tycker jag det vore bra om flashback även fortsättningsvis kunde vara en plats där det man säger inte bedöms utifrån ens status, utan utifrån det man säger.

Det kommer Flashback att vara.

Några "nivåer" är öht inte aktuellt.

admin5
Citera
2012-03-02, 19:50
Medlem
NicJays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vattenpipskamelen
Problemet blir ju att folk bara skiter ut sig helt onödiga inlägg, oneliners som "tar hon den i 2an" eller "+1".
Eller att folk bara trollar för att komma upp i ett antal inlägg och på så sätt förlorar forumet seriositet.

vad som är onödigt eller inte går ju att diskutera
oneliners, ot samt + inlägg får man hoppas att någon rp:ar, då tas de ju bort och man "tjänar" inget på såna inlägg
Citera
2012-03-02, 19:50
Medlem
Gringubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vattenpipskamelen
+1 är värdelöst, men tvåan som dyker upp i de flesta trådar hör till och skulle saknas om det inte dök upp.
Självklart ska det inlägget också ha den här efter sig.
Nej, någon elitavdelning tror jag inte på. Tycker det är bra som det är med alla fel och brister.
Citera
2012-03-02, 20:45
Moderator
skunkensunes avatar
Den tredje nivån finns, beroende på hur man ser det, redan. Utöver det ser jag ingen som helst poäng med olika "nivåer".
Citera
2012-03-02, 20:50
Medlem
Zelogaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Den tredje nivån finns, beroende på hur man ser det, redan. Utöver det ser jag ingen som helst poäng med olika "nivåer".
Visst är det så.

Känns bara urbota löjligt att införa "Flashback Elite" (vilket får mig att tänka på Call of Duty's värdelösa försök till att tjäna in mer pengar)

Vad är meningen med Flashback ifall vi gör ett nytt klubbhus där bara "människor med flest inlägg och vettiga åsikter" hänger?
Stället du beskriver var väl det som Flashback alltid har varit, bara det att det sedan smög sig in troll och småbarn som hör hemma på ungdomar.se.

That's life.
Skapa ett nytt forum med den strävan du har så får du se själv att det kommer bli lekstuga där också.
Citera
2012-03-02, 20:58
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gringubben
+1 är värdelöst, men tvåan som dyker upp i de flesta trådar hör till och skulle saknas om det inte dök upp.
Självklart ska det inlägget också ha den här efter sig.
Nej, någon elitavdelning tror jag inte på. Tycker det är bra som det är med alla fel och brister.

Försök gärna med en "tvåan" i något av de forum som jag modererar om du längtar efter en varning

Nä "elitforum" anser jag går rakt emot vad FB ska stå för. Det sista som behövs är mer posthorande, det är tillräckligt illa med de forum som har postgränser idag. Personligen anser jag att det endast ska vara tid som räknas om man nu ska ha någon gräns, inte antal postningar.

Har man inget vettigt att säga så ska man hålla tyst, inte posta bara för att få upp en räknare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in