2012-03-02, 14:09
Medlem
Pirreboys avatar
Hej är 19 år gammal med ett problem. Har sedan tidigare haft paningångest för hjärtat och trott att de stannar osv har fortfarande de dock och oroar mej och tänker på de mycket.

Men drogo träna idag. Löpträning. Och körde på max i början och tog de sedan lugnare. Till en början kändes de som min hals blev tjockar som jag fick svårt att andas. Sen är de precis som någon trycker
på en knapp och de känns som en trånghet i bröstet och hjärtat börjar helt plötsligt dra på en riktigt
snabb rytm. Gick o vila o sprang ett varv till och gick hem. Kollade hjärtslagen och dom gick i takt åtminstonde. Gjort 4 ekg tidigare . hittar inget. Någon som kan göra en snabb bedömning på vad detta kan bero på?
Citera
2012-03-02, 14:19
Medlem
Pirreboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pirreboy
Hej är 19 år gammal med ett problem. Har sedan tidigare haft paningångest för hjärtat och trott att de stannar osv har fortfarande de dock och oroar mej och tänker på de mycket.

Men drogo träna idag. Löpträning. Och körde på max i början och tog de sedan lugnare. Till en början kändes de som min hals blev tjockar som jag fick svårt att andas. Sen är de precis som någon trycker
på en knapp och de känns som en trånghet i bröstet och hjärtat börjar helt plötsligt dra på en riktigt
snabb rytm. Gick o vila o sprang ett varv till och gick hem. Kollade hjärtslagen och dom gick i takt åtminstonde. Gjort 4 ekg tidigare . hittar inget. Någon som kan göra en snabb bedömning på vad detta kan bero på?

Antar att jag dör i kärlkramp snart..
Citera
2012-03-02, 14:23
Medlem
Kan bero på många saker men hur ser din kondition ut förövrigt?
Körde du hårt från början eller trappade du upp löpningen tills du blev varm osv?

Men tror inte det är någon fara, men är du orolig och inte känt sådär innan så hade jag ringt sjukvårdsupplysningen så man kan känna sig säker.

/KaptenLila
Citera
2012-03-02, 14:31
Medlem
Pirreboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenLila
Kan bero på många saker men hur ser din kondition ut förövrigt?
Körde du hårt från början eller trappade du upp löpningen tills du blev varm osv?

Men tror inte det är någon fara, men är du orolig och inte känt sådär innan så hade jag ringt sjukvårdsupplysningen så man kan känna sig säker.

/KaptenLila

Har nog riktigt dålig kondition antar jag. Hade så ruskigt mycket energi så jag börja springa riktigt fort i början Men de var under tiden jah joggade lugnt som de kom. De har hänt förut då jag tränat att jah känner så. Kan de vara så att jag anstränger mej för hårt ? För
Citera
2012-03-02, 14:31
Medlem
Astma?
Panikångest?

Låter inte som att du har problem med hjärtat. Särskilt inte med 4 EKG.
Citera
2012-03-02, 14:34
Medlem
Pirreboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Astma?
Panikångest?

Låter inte som att du har problem med hjärtat. Särskilt inte med 4 EKG.

Jah när jag springer tänker jag hela tiden och är rädd för att de ska hända nått skit med de då de hänt förut förstår du hur jah menar?
Citera
2012-03-02, 14:34
Medlem
Tror mycket väl att de var för hårt i början. Du måste trappa upp under löpning, inte ta ut allt i början.
Drick ett glas vatten och andas lugnt så går de över, annars ring sjukvårdsupplysningen.

/KaptenLila
Citera
2012-03-02, 14:40
Medlem
Wavelets avatar
Har du gjort EKG under arbetsprov och faktiskt lyckats framkalla hjärtklappningen under tiden? Jag hade det problemet under några år innan jag faktiskt fick komma till ett vettigt sjukhus och låta dem titta på själva hjärtklappningen, sen var det lätt att lösa.
Citera
2012-03-02, 16:00
Medlem
Napis avatar
Jag hade liknande symptom runt 20års ålder. För mig var det en kombination av panikångest, otillräcklig uppvärmning, och dålig kondition.
Citera
2012-03-02, 16:05
Medlem
länsmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pirreboy

Låter som du har hypokondri samt nån form av ångestsyndrom.
Citera
2012-03-02, 17:24
Medlem
Du är antagligen för nojig tycker du skall acceptera tillvaron skaka av dig alla problemen och gå vidare.
kan det vara så att du är i en kris? http://www.umo.se/Att-ma-daligt/Att-vara-i-kris/
Senast redigerad av gwdrat 2012-03-02 kl. 17:34.
Citera
2012-03-07, 02:39
Medlem
Pirreboys avatar
Var ute och tränade med syrran i helgen nu. Och klarade 3 km sedan kom de. 3 km är mycket längre än vad jag brukar men sen gjorde jag ett djupt andetag sedan blir de som man trycker på en knapp
och hjärtat raisar upp till säkerligen 250-260 slag per sekund- De känns inte ens som hjärtslag
när detta kommer. Ruskigt jävla obehagligt. Gick över efter Några sekunder. Men sen vågade jah inte springa vidare.

Detta hindrar mej otroligt mycket från att kunna göra de jag vill i livet.
Varje gång jag ska belasta hjärtat så tänker jag: Tänk om de händer igen. : När kommer de?. Osv osv.
Kan tillägga att då jag var 16 var jag ruskigt vältränad och tränade Både boxning och brasiljansk juijutsu Men efter denna nojja nu så har mitt liv blivit ett helvete. Allt kretsar kring mitt jävla hjärta
Och varenda doktor säger att jag är frisk. Känns helt sjukt detta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in