2012-03-02, 13:50
Medlem
Hej.

Ska göra en stor presentation inför ett företag. Presentationen ska handla just om värmepumpar och jag känner att jag behöver lite mer kött på benen.

Undrar nu om det sitter någon med hjälp eller bra tips till mig, skulle varit helt fantastiskt isf.
Räcker med bra länk till hemsida om någon vet.

Vill gärna ha all hjälp jag kan få.

Tack på förhand!
Citera
2012-03-02, 14:49
Medlem
sp3tts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingenaniing
Hej.

Ska göra en stor presentation inför ett företag. Presentationen ska handla just om värmepumpar och jag känner att jag behöver lite mer kött på benen.

Undrar nu om det sitter någon med hjälp eller bra tips till mig, skulle varit helt fantastiskt isf.
Räcker med bra länk till hemsida om någon vet.
www.google.com
Citera
2012-03-02, 15:49
Medlem
Vill du ha hjälp med presentationsteknik eller information om värmepumpar?
Citera
2012-03-02, 20:40
Medlem
skunkjobbs avatar
Vad är det för sorts presentation? Om du säljer värmepumpar så kan du väl redan det tekniska. Går du i skolan eller vad rör det sig om? Grunden till det hela är ju rätt enkel http://www.thermia.se/varmepump/sa-har-fungerar-en-varmepump.asp och inte helt förvånande så finns det mycket bra på http://en.wikipedia.org/wiki/Heat_pump

Men som sagt, om du berättar mer vad presentationen går ut på så kanske du får bättre hjälp här.
Citera
2012-03-04, 14:35
Medlem
Presentationen ska handla om hur de fungerar och vad som är bra/dåligt, hur mycket de kostar och allting helt enkelt, vill göra detta så bra som möjligt och visa framfötterna till företaget.

Tack för den hjälpen ni ger mig!
Citera
2012-03-04, 15:31
Medlem
Giorgis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingenaniing
Presentationen ska handla om hur de fungerar och vad som är bra/dåligt, hur mycket de kostar och allting helt enkelt, vill göra detta så bra som möjligt och visa framfötterna till företaget.

Tack för den hjälpen ni ger mig!

Men om vi ger dig all infon kommer du ju inte visa dina framfötter, utan våra

Inget illa menat, de flesta av oss hjälper gärna, jag säger det mest för din skull.
Citera
2012-03-05, 07:29
Medlem
Stevies avatar
Av ren nyfikenhet: varför ska du presentera värmepumpar för ett företag om du inte vet någonting om värmepumpar?

Iallafall, du kan börja med att läsa på om termodynamik. Där finns den teoretiska grunden bakom värmepumpen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in