2012-03-01, 21:01
Medlem
lanetknegares avatar
Hejsan!

Det är så här att jag beställde hem ett nytt kort via banken swedbank för bara ett par veckor sedan, då chippet på mitt gamla kort inte fungerade. Banken tog ingenting betalt för denna tjänst.

Nu är det så att jag vill ha ett nytt kort då jag gett mina kortuppgifter till en "återförsäljare" som inte riktigt sålde saker. Det handlade mer om att ta mina pengar.. och inget mer. Inga jättesummor, och är inte jätterädd att mer pengar ska försvinna, men jag vill kunna sova gott om natten.

Kan jag skicka efter ett nytt kort, och klippa det gamla, utan att behöva betala? Vill helst inte berätta anledningen till varför jag behöver ett nytt kort, då varan jag tänkte köpa inte riktigt... ja, jag kan väl säga att jag mest hänger i flashbacks drogsektion.

Alltså: Måste jag ringa och spärra och sen skicka efter ett nytt, eller kan jag bara beställa ett nytt som vanligt och anta att det går lika bra som förra gången jag fick ett nytt, även om det är så tätt inpå?

Och jag vet att jag är korkad som gav mina kortuppgifter till nån random bara så där. Lesson learned. Så spar på riset!

Tack på förhand.
Citera
2012-03-01, 21:04
Medlem
Xiztecs avatar
Japp borde fungera utmärkt. Jag har tappat bort mitt kort ca 3 gånger, fått ett nytt inom 5 arbetsdagar varje gång. Kostnadsfritt givetvis.

Swedbank självklart.
EDIT: Vill du ha ett nytt så ringer du spärrtjänst så spärrar dem samt skickar nytt.
Citera
2012-03-01, 21:08
Medlem
990099s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xiztec
Japp borde fungera utmärkt. Jag har tappat bort mitt kort ca 3 gånger, fått ett nytt inom 5 arbetsdagar varje gång. Kostnadsfritt givetvis.

Swedbank självklart.
EDIT: Vill du ha ett nytt så ringer du spärrtjänst så spärrar dem samt skickar nytt.

Samma här beställde ett kort som man kunde designa själv för 100kr och fyllde hela fältet med svart så att hela kortet blev svart med det orange fältet kvar blev snyggt. och så blir kortet snabbt repor på det hittills har jag fått 3 nya kort bara att ringa så kommer det på posten.
Citera
2012-03-01, 21:13
Medlem
lanetknegares avatar
Så ni tror inte det blir några problem eller onödiga frågor med tanke på att jag för mindre än två veckor sen fick ett nytt kort? Skulle man kunna skicka efter ett nytt kort i veckan utan kostnad, rent hypotetiskt? Var går gränsen där liksom? Måste väl finnas en gräns, känns det som i alla fall.
Citera
2012-03-01, 21:29
Medlem
Xiztecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 990099
Samma här beställde ett kort som man kunde designa själv för 100kr och fyllde hela fältet med svart så att hela kortet blev svart med det orange fältet kvar blev snyggt. och så blir kortet snabbt repor på det hittills har jag fått 3 nya kort bara att ringa så kommer det på posten.

Då får jag ursäkta mig men jag lånar tråden.
Efter att du designat kortet för att därefter beställa nytt - fick du din befintliga design som du betalade för?

Eller fick du vanliga kortdesignen och fick sedan betala 100 igen?

Citat:
Ursprungligen postat av lanetknegare
Så ni tror inte det blir några problem eller onödiga frågor med tanke på att jag för mindre än två veckor sen fick ett nytt kort? Skulle man kunna skicka efter ett nytt kort i veckan utan kostnad, rent hypotetiskt? Var går gränsen där liksom? Måste väl finnas en gräns, känns det som i alla fall.

Sluta tveka nu. Spärra ditt befintliga kort bara och så får du ett nytt kort skickat.
Säg att du tappat bort det så garanterar jag dig ett nytt kort gratis.

Du kommer att få ett nytt gratis. Jag tappade bort minst 3 kort under sommaren bara.
Senast redigerad av Xiztec 2012-03-01 kl. 21:31.
Citera
2012-03-01, 21:45
Medlem
lanetknegares avatar
Aight, då kör jag på det. Tack för förtroendet!
Citera
2012-03-03, 17:47
Medlem
990099s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 990099

Att beställa ett utbytes kort kostar inget har du köpt ett egen designat kort så följer designen med på det nya kortet kostnadsfritt.
Citera
2012-03-03, 17:49
Medlem
990099s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xiztec
Då får jag ursäkta mig men jag lånar tråden.
Efter att du designat kortet för att därefter beställa nytt - fick du din befintliga design som du betalade för?

Eller fick du vanliga kortdesignen och fick sedan betala 100 igen?

Sluta tveka nu. Spärra ditt befintliga kort bara och så får du ett nytt kort skickat.
Säg att du tappat bort det så garanterar jag dig ett nytt kort gratis.

Du kommer att få ett nytt gratis. Jag tappade bort minst 3 kort under sommaren bara.

Om du säger att du tappat ditt kort så kan du få betala för det säg altid att kortet har gått sönder eller slutat funka så blir det garanterat gratis.
Citera
2013-11-04, 23:46
Medlem
Lånar tråden, vet nån om det finns nån maxgräns på hur många ggr man får förlustanmäla sitt kort? Har hört att om detta upprepas för ofta få man inget nytt?
Citera
2013-11-05, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lanetknegare
Ring och spärra kortet bara, säg att du har tappat det... Då får du ett nytt utan problem och dom kommer inte säga ett skit!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in