2012-03-01, 18:09
Medlem
Imorse när jag skulle starta datorn som vanligt fasnade skärmen(datorn) på en moderkorts bilden som kommer upp när man startar en dator.
Det står alltså:
Asus Rock Solid*Heart Toutching.

P5Q
Motherboard

Press DEL to run setup. Press Tab to display BIOS POST message. och i nedersta hörnet är det en logga för intel.

Datorn fryser alltså fast här och det händer inget om jag trycker på någon av tangenterna.

Har haft datorn är strax över 3 år. Det är ingen märkesdator utan ett av intels egna "ihop plock".
Har windows 7 på datorn.

Några ideer om vad det kan vara eller hur jag löser det?
När mina datorer krånglat förut har jag oftast kunna lösta det igenom att omformatera hdd. Men i det här fallet blir det ingen skillnad då jag ens tar ur den när jag startar datorn. (drar slutsatsen att inte det har något med windows att göra då, därav trådplaceringen.)
Kan jag byta ut delar för att se vart problemet ligger eller finns det lättare sätt?

Hjälp vore jätte uppskattat!
Citera
2012-03-01, 18:15
Medlem
Min gissning är att moderkortet är defekt.
Citera
2012-03-02, 14:07
Medlem
nu fungerar den igen, försökte starta den några timmar senare då gick den igång utan problem..

hur skulle jag lösa det om det blir så igen? kan det varit något glapp eller är det mitt morderkort som börjar ge upp?
Citera
2012-03-02, 14:18
Medlem
Har du överklockat processor/minnen och när städade du bort damm i datorn senast?
Citera
2012-03-03, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Har du överklockat processor/minnen och när städade du bort damm i datorn senast?
Nej har inte överklockat något alls, brukar städa ur damm osv ungefär varannan vecka..
Citera
2012-03-05, 18:54
Medlem
Tänkte bara informera flashback om att ni inte behöver oroa för mig längre, problemet är löst, drog ur bärbara hårddisken så gick datorn som en klocka igen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in