2012-03-01, 14:52
Medlem
Tja, lite snabba svar bara om ni har

Jag ska käka torskfilé utan några kolydrater. Jag har lagt torskfilén i en form och den ska in i ugnen, min fråga är bara om ni har nå bra tips för att smaksätta den med något najs. kan man bara ösa på med typ citron salt peppar paprikakryddor grillgrydda och sen lägga till lök och vitlök eller möste man göra det i någpn speciell ordning?

vad blir godast?
Citera
2012-03-01, 15:00
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drazharm

Jag ska käka torskfilé utan några kolydrater. Jag har lagt torskfilén i en form och den ska in i ugnen, min fråga är bara om ni har nå bra tips för att smaksätta den med något najs. kan man bara ösa på med typ citron salt peppar paprikakryddor grillgrydda och sen lägga till lök och vitlök eller möste man göra det i någpn speciell ordning?

vad blir godast?
Nej då, du kan ösa på. Personligen skulle jag dock skippa grillkryddan, då den inte gör sig speciellt bra med fisk. Har du citronpeppar hemma, använd det istället.

Nästa gång kan du ju fundera på att göra kokt torsk med äggsås istället gjord på grädde om du vill äta lchf. Eller stekt torsk med brynt smör och riven pepparrot. Eller kokt torsk på en bädd av gräddkokt vitkål.
Citera
2012-03-01, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byline
Nej då, du kan ösa på. Personligen skulle jag dock skippa grillkryddan, då den inte gör sig speciellt bra med fisk. Har du citronpeppar hemma, använd det istället.

Nästa gång kan du ju fundera på att göra kokt torsk med äggsås istället gjord på grädde om du vill äta lchf. Eller stekt torsk med brynt smör och riven pepparrot. Eller kokt torsk på en bädd av gräddkokt vitkål.

okej gött. men ska jag krydda på nu innan jag lägger in den i ungen eller lite emellanåt?
Citera
2012-03-01, 15:08
Medlem
dePauls avatar
Citat:

vad blir godast?
Jag skulle undvika allt för starka kryddor eftersom dessa på ett effektivt sätt utplånar torskens ganska diskreta smak.

Klassiska kryddor till torsk är citron, dill, persilja, fänkål och silverlök. Skirat smör är aldrig fel .

~Paul~
Citera
2012-03-01, 15:08
Medlem
Bylines avatar
Citat:
okej gött. men ska jag krydda på nu innan jag lägger in den i ungen eller lite emellanåt?
Krydda innan du kör in i ugnen, och lägg även på en klick smör.
Citera
2012-03-01, 15:27
Medlem
öste på lite får se hur det smakar sen, tänkte lägga till lite marinerad lök några minuter innan jag tar ut den

tack för tipsen
Citera
2012-03-01, 16:19
Medlem
Citronpeppar..

.
Citera
2012-03-01, 18:53
Medlem
haresEars avatar
Dubbelnej, krydda aldrig en torsk, krydda tillbehöret. Den har en så elegant smak i sig. Endast salt och en mycket liten del svartpeppar. finhacka ägg och skirat smör till. Rårörda lingon om du har lingon i frysen, annars går väl i värsta fall köpeslingon.

Vitlök, grillkrydda och citronpeppar tar över alldeles för mycket enligt mig. Jag är ganska konservativ då det kommer till just fisk och i synnerhet torsk.

Du kan lägga fisken på en lökbädd, slå på lite grädde och låta detta dra sig, då har du bra tillbehör och en fin sås.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in