2005-02-03, 23:26
Medlem
scratchys avatar
En del kanske såg Insider om grannbråket i Bunkeflostrand. Annars finns en länk till hemsidan här:
http://www.insider.tv3.se/content.aspx?id=2504&show=episodes

Står iofs inte så mycket där, men här finns en artikel med mer info:
http://w1.sydsvenskan.se/Article.jsp?article=10078699

Måste säga att tesen att det aldrig är ens fel om två träter inte verkar stämma riktigt i detta fallet. Kärringen som bygger övervakningstorn för att bevaka grannen verkar ju fullkomligt störd.

Har nån mer info att bjussa på om det här dramat?
Citera
2005-02-04, 00:03
Medlem
Schnabels avatar
Snacka med grannfrun

Undrar om man inte kunde ordna en liten utbildningsträff mellan 20 unga pojkar från Rosengård och lilla grannfrun. Hon kunde ju få lära sig lite respekt och gossarna kunde få lite insyn i den svenska synden med en redig Milf.
Tror att det skulle kunna lägga lite sordin på de upprörda känslorna i B-flostrand.
Citera
2005-02-04, 08:48
Medlem
babblans avatar
Det känns nästan som om man gladeligen skulle kunna hjälpa Åke att prata med tanten, samtidigt är jag inte förvånad över att det är han som får straffet eftersom det svenska rättsväsendet följer sin vanliga procedur, nämligen att straffa fel personer.
Citera
2005-02-04, 08:54
Medlem
jobes avatar
Flyttas från krim till skvaller.
Citera
2005-02-04, 11:33
Medlem
snuttes avatar
Såg det på teve. Den spionerande tanten och hennes skjutglade gubbe verkar ju helt störda. Såg ju bara på deras trädgård att dom var underliga.
Citera
2005-02-04, 16:27
Medlem
Nu kanske jag låter lite sjuk men jag skulle älska sådanna grannar (den bittska tanten och den skjutglada gubben) och jag skulle göra allt för att driva dem i tak et. Jag skulle utan vidare byta platts med den "åke" bara för att visa hur man driver en granfejd till kulmen av sjukhet
Citera
2005-02-04, 21:00
Medlem
jag såg det också! rätt roligt faktiskt

hade jag råkat ut för sådana grannar hade jag väntat på de skulle åka på semester och sedan beställa en stor jävla betong-bil och låtit den tippa en 10 kubik stor klick på deras garageinfart och sedan vänta på att det skulle härda.
sen skulle självklart räkningen skrivas på dom
Citera
2005-02-04, 22:29
Medlem
Fy fan vad jag älskar sånt här...Nån som vet när insider går i repris? Detta är Sverige när det är som allra bäst. Ren och skär njutning. Höll på att garva läppen av mig när jag läste artikeln i sydsvenskan. Byggde torn av bord och stolar för att övervaka grannen......hehehe. Borde inte de bilder som Åke nämner (tornbygget med kärring på toppen) vara offentliga om de använst som bevis i en rättegång?
Citera
2005-02-05, 23:44
Medlem
den skjutgalna typen hade ju hyfsat aggressiv ton i telefon.... vilka jävla nötter....
Citera
2005-02-06, 11:06
Medlem
Broder Tucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scratchy
Måste säga att tesen att det aldrig är ens fel om två träter inte verkar stämma riktigt i detta fallet.
Det gör den sällan i just bråk mellan grannar. Oftast är det nån form av sinnessjukdom hos en person som är orsaken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in