• 1
  • 2
2013-01-06, 23:28
Medlem
Sieg Heil Svensson är en väldigt bra "bok" med samlade texter, nästan dagbokslikt skriven om dolvings uppväxt. Vacker, hjärtskärande och kontemplativ.
Citera
2013-06-24, 16:31
Medlem
PaterNoster777s avatar
Han har medverkat i L*nus Arnb*rg, "Follow Him To The End Of The Desert", hatvideo riktat mot jägare, vilket kanske framstår som lite märkligt med hänsyn till hans privatliv.
Citat:
Det som verkligen fick mig att sätta kaffet i vrångstrupen var att P*ter D*lving, en musiker och konstnär jag tidigare respekterat och uppskattat, dyker upp i sammanhanget:
I låten Die wolfhater die medverkar även P*ter Dolv*ng, sångare i hardcorebandet The Haunted, med svenskt prat mot jägare. ”Du är inte den enda som kan beväpna dig ska du ha jävligt klart för dig….. ditt hjärta är dött, din kuk är liten, så ska du släpas i skiten, förnedras… ditt jävla tamsvin”, är en del av texten.
Jag kan inte se det som något annat än ganska grava hot mot jägarkåren (samt deras barn och familjer om man lyssnar på texten). Kollar man videon på ser man bland annat följande info om den:
P*ter D*lving helped out with his point of view.
Det jag inte riktigt får ihop vad gäller Pet*r Dolv*ngs medverkan här är att han bor på landet. Jag skulle tro att var femte pappa till klasskamrater till hans barn jagar. Ett av Pe*ers barn går för övrigt i samma klass som ett av (filmaren bakom jaktfilm.se) barn. Ett annat kommer att hamna i min dotters parallellklass om ett par år.... Det känns inte lika roligt längre när Pet*r hatar denna livsstil. För jag trodde inte att Dolvi*g var så fördomsfull. Det är ungefär lika intelligent som att anklaga alla som någon gång har haft rakad skalle (som Pet*r) för att vara nazister bara för att det finns skinheads som sympatiserar med nazismen.
http://lipoptena.blogspot.se/2013/03...r-dolving.html
Citera
2014-10-04, 00:54
Medlem
Har alltid ogillat Peter Dolving som person. Inte träffat honom men på sin privata Facebook ger han intrycket av att vara extremt barnslig, pessimistisk, gnällig och allmänt otrevlig.

Nu vill han ha donationer av sina fans på Facebook för att han ska ha råd att köpa penslar och konstmaterial för sin konst.

Verkar även enligt hans Facebook som att han inte får träffa sina barn längre eller något?

När han klagade på Facebook om någon han hade pratat med i kundtjänst i något ärende som han inte kunde få hjälp med så skrev han en lång utskällning som var helt absurd. En person kommenterade att kundtjänst arbetaren bara gjorde sitt jobb och då skrev Peter "då du menar att personalen i auschwitz gjorde oxå bara gjorde sina jobb?". Kommer ihåg detta för att det var mycket märkligt att jämföra kundtjänst med personalen i auschwitz.

Ingen som har skvaller om mannen?
Citera
2016-01-30, 18:28
Medlem
1945s avatar
Dålig skvallertråd. Det ryktas ju om allt möjligt kring denne man?!? Bla. att HA är ute efter honom och att han tvingats fly landet samt att han förskingrat en ansenlig summa pengar. Nån som vet något?
Citera
2016-09-13, 04:40
Medlem
PD har ju varit så extrovert och babblig under åren att en skvallertråd blir överflödig. Vad ska man säga för viktigt som PD inte har sagt liksom ... Han har ADHD, han har varit utsatt för sexuella övergrepp, och han har missbrukat riktigt ordentligt. Han verkar också vara svinjobbig att jobba med, och tydligen var hans kollegor (i The Haunted) riktigt trötta på hans flaxiga humör och bristande impulskontroll.

Jag har sett The Haunted live 3 ggr och jag har träffat honom 2 gånger som hastigast, och han ger ett ganska förvirrande intryck tycker jag, men det är svårt att sätta fingret på felet. Han är konstant skev, lite excentrisk, som ADHD-personer kan vara.

Han är en jättebra musiker (när stjärnorna står rätt, vart femte år ung), men fan vad trött jag blev på honom för några år sedan, då han sålde ett paket (2 skivor + en tröja), och det enda man fick var en CD-skiva, som han la upp på spotify strax efteråt, den j-a fåntratten, och den den andra skivan och tröjan kom aldrig. Detta kallas att blåsa sina fans skamlöst, och han tappade nog många pga det där. Det var löjligt och oproffsigt ...

Hans böcker ger jag inte mkt för. De innehåller bara slarvigt redigerade, ganska banala texter om politik och livet i allmänhet ... eller för att tala klartext: karln kan inte författa.

Nu bor han i Brasilien, och vem fan bryr sig egentligen ... han målar tavlor som ingen köper, skriver böcker ingen läser och bildar ett nytt band i månaden, och ingen lyssnar ...

Han fick mig iaf att skratta en gång ... han var så j-a trött på Hate Song, som publiken älskar, så han sjöng låten, men satt ner på en liten pall och protesterade, längst bak på scenen, och han satt helt orörlig, men han sjöng jättebra ha ha ... han lät precis lika ursinnig som vanligt, men det blev så tydligt ... att all hans ilska är spelad på scen, och det är ju självklart, men det var ändå kul att se ...

"Jag tänker skrika mig igenom den j-a låten, men jag tänker fan inte showa för er"
Senast redigerad av Eremona2.0 2016-09-13 kl. 04:56.
Citera
2016-09-13, 13:45
Medlem
Ratads avatar
Peter och hans tjej har nyligen flyttat till Köpenhamn.

Tror han är igång med IAmFire-projektet igen.
Citera
2023-03-11, 11:05
Medlem
Doktordonkas avatar
Han håller tydligen på med design numera, hittade en sida:
https://www.facebook.com/whatwoulddolvingdo
Och så verkar han ha djävulskt ont i ryggen efter en skada 2005. Han berättar lite mer om det i en video. Men berättandet är...hm okoncentrerat och lite osammanhängande. Det är väl inte så bra helt enkelt. Videon:
https://www.facebook.com/whatwoulddo...01529318806972
Citera
2023-04-18, 11:42
Medlem
Neatlesss avatar
Var tvungen att kolla upp honom efter att ha läst intervjuer i Sweden Rock Magazine där han framstår som en knepig kille. På Facebook ber han om swish-bidrag varje dag och gör videor på engelska som är osammanhängande och svåra att förstå. Intressant typ minsann. Verkar befinna sig i ett prekärt läge då han konstant ber om bidrag till mat eller att man ska köpa hans musik/merch.
Citera
2023-05-15, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neatless
Var tvungen att kolla upp honom efter att ha läst intervjuer i Sweden Rock Magazine där han framstår som en knepig kille. På Facebook ber han om swish-bidrag varje dag och gör videor på engelska som är osammanhängande och svåra att förstå. Intressant typ minsann. Verkar befinna sig i ett prekärt läge då han konstant ber om bidrag till mat eller att man ska köpa hans musik/merch.

Haha det har inte hänt så mycket på 10 år.
Tigger han fortfarande pengar!? Helt sjukt ju.

Jag har hört en riktigt nasty historia om "sångaren i The Haunted. Men jag har aldrig fattat om det var Dolving eller Aro som var inblandad

Enligt en kompis var det såhär: sångaren i The Haunted (Dolving eller Aro) misshandlade en tjej riktigt ordentligt.
Det var ingen normal misshandel. Det fanns sjuka inslag.

Är det nån som har koll på denna story?
Citera
2023-09-27, 10:27
Medlem
Nu är han igång igen.

Efter flera år med något pseudovetenskapligt cannabis-företag (som jag förstod inte drog en enda krona) så ska han starta ett nytt musikprojekt.

Han har redan gjort ett flertal statusuppdateringar på Facebook från hans otaliga FB-sidor kring detta nya projekt men får ingen respons. Han vill även ha pengar till att köpa gitarrer och inspelningsutrustning. Tror han skrev något om 5000 dollar.

Vilken person som sysslat med musik i hela sitt liv äger inte ens en aukustisk gitarr?

Hela hans existens verkar handla om att förklä ett organiserat tiggeri med olika typer av projekt som ”ska revolutionera”.

Jag hade en stor respekt för hans musikaliska begåvning under åren han var aktiv med The Haunted, men har förstått nu sen en tid tillbaka att han endast är en bedragare med Sveriges största offer-kofta.
Citera
2023-09-27, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korvmannen76
Nu är han igång igen.

Efter flera år med något pseudovetenskapligt cannabis-företag (som jag förstod inte drog en enda krona) så ska han starta ett nytt musikprojekt.

Han har redan gjort ett flertal statusuppdateringar på Facebook från hans otaliga FB-sidor kring detta nya projekt men får ingen respons. Han vill även ha pengar till att köpa gitarrer och inspelningsutrustning. Tror han skrev något om 5000 dollar.

Vilken person som sysslat med musik i hela sitt liv äger inte ens en aukustisk gitarr?

Hela hans existens verkar handla om att förklä ett organiserat tiggeri med olika typer av projekt som ”ska revolutionera”.

Jag hade en stor respekt för hans musikaliska begåvning under åren han var aktiv med The Haunted, men har förstått nu sen en tid tillbaka att han endast är en bedragare med Sveriges största offer-kofta.

Han har onekligen musikalisk talang. Tyckte Mary Beats Jane var ganska bra på sin tid.. Tråkigt att han inte har kunnat bygga på sina relativa framgångar med MBJ och The Haunted. Har han fastnat i ett missbruk?
Citera
2024-07-31, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4pmovement
Han har onekligen musikalisk talang. Tyckte Mary Beats Jane var ganska bra på sin tid.. Tråkigt att han inte har kunnat bygga på sina relativa framgångar med MBJ och The Haunted. Har han fastnat i ett missbruk?

Dolving har ADHD och ett ganska gravt Peter Pan-komplex. Han är över femtio år och vägrar växa upp. Nu bor han i Brasilien och ska göra pengar på cannabis, om jag har fattat rätt. Han har fö barn i Sverige, så man undrar vad han gör i Brasilien, där han varken har rötter eller framgång.

Om han missbrukar nu vet jag inte men han har iaf ett tungt missbruk bakom sig.

Jag har haft sporadisk kontakt med Dolving på professionell nivå och det räcker bra så. Jag skulle inte anförtro honom tusen kronor ens. Han är opålitlig, rörig och allmänt konstig men inte på ett roligt sätt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in