PD har ju varit så extrovert och babblig under åren att en skvallertråd blir överflödig. Vad ska man säga för viktigt som PD inte har sagt liksom ... Han har ADHD, han har varit utsatt för sexuella övergrepp, och han har missbrukat riktigt ordentligt. Han verkar också vara svinjobbig att jobba med, och tydligen var hans kollegor (i The Haunted) riktigt trötta på hans flaxiga humör och bristande impulskontroll.
Jag har sett The Haunted live 3 ggr och jag har träffat honom 2 gånger som hastigast, och han ger ett ganska förvirrande intryck tycker jag, men det är svårt att sätta fingret på felet. Han är konstant skev, lite excentrisk, som ADHD-personer kan vara.
Han är en jättebra musiker (när stjärnorna står rätt, vart femte år ung), men fan vad trött jag blev på honom för några år sedan, då han sålde ett paket (2 skivor + en tröja), och det enda man fick var en CD-skiva, som han la upp på spotify strax efteråt, den j-a fåntratten, och den den andra skivan och tröjan kom aldrig. Detta kallas att blåsa sina fans skamlöst, och han tappade nog många pga det där. Det var löjligt och oproffsigt ...
Hans böcker ger jag inte mkt för. De innehåller bara slarvigt redigerade, ganska banala texter om politik och livet i allmänhet ... eller för att tala klartext: karln kan inte författa.
Nu bor han i Brasilien, och vem fan bryr sig egentligen ... han målar tavlor som ingen köper, skriver böcker ingen läser och bildar ett nytt band i månaden, och ingen lyssnar ...
Han fick mig iaf att skratta en gång ... han var så j-a trött på Hate Song, som publiken älskar, så han sjöng låten, men satt ner på en liten pall och protesterade, längst bak på scenen, och han satt helt orörlig, men han sjöng jättebra ha ha ... han lät precis lika ursinnig som vanligt, men det blev så tydligt ... att all hans ilska är spelad på scen, och det är ju självklart, men det var ändå kul att se ...
"Jag tänker skrika mig igenom den j-a låten, men jag tänker fan inte showa för er"