Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-02-29, 13:49
  #1
Medlem
Jag har en virtualbox VM som jag skulle vilja göra om från en snapshot. Är det bara att ta clone från det aktuella snapshotet?

Tips på bra länkar vore great!
Citera
2012-02-29, 14:22
  #2
Medlem
MrMercurys avatar
Clone gör du väl om du vill ha en till likadan?
Är det inte restore du är ute efter? (Högerklick på snapshot > Restore Snapshot)
Citera
2012-02-29, 19:13
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMercury
Clone gör du väl om du vill ha en till likadan?
Är det inte restore du är ute efter? (Högerklick på snapshot > Restore Snapshot)

Hmm okej, jag råkade klanta till mig när jag skapade den jag har idag. Satte att hdd skulle växa allteftersom och satte 40 gb. Jag trodde den skulle börja med det och sen växa men det var tydligen maxgränsen jag satte.

Har försökt att expandera den med cmd.exe men jag får inget unollacted space på hårddisken då. Så planen var att skapa en ny VM och sen köra in ett snapshot. Kan man göra på något annat sätt?
Citera
2012-03-01, 08:41
  #4
Medlem
MrMercurys avatar
Ajdå, det var ju trist.
Om det inte gör något att det är två virtuella diskar så kan du alltid lägga till en till, det är mycket lättare än att ändra storleken på den nuvarande disken.
Citera
2012-03-01, 19:20
  #5
Medlem
Jo men allt ligger på c:/, det är den som kommer behöva växa tyvärr.

Måste ju gå att restora ett snapshot till en ny maskin, är det inte en .vdi fil?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback