2012-02-28, 23:29
Medlem
Tjoho på er flashback! Sitter nu i en lite halvknepig situation. Det är så att jag testade på lite nätraggande och till min förvåning sitter jag nu med två brudar på halsen varav en jag ska styra upp en filmkväll med imorgon (antar att det blir övernattning då hon inte bor i samma stad som jag)

Det är såhär att tjejen ser fan grymt bra ut, jävligt mycket bättre än mig om man skulle mäta på skala. Så har absolut ingen aning hur det gick till, it just happened så att säga. Drev runt lite och utan allt för mycket besvär fick jag msn som ledde till nummer efter någon timme med lite halvcasual chattande.

Problemet är egentligen inte att en het tjej kommer över hit utan min oerfarenhet och tilltycklade självförtroende. Har absolut inga problem att föra en konversation eller vara allmänt social. Men hur styr man det hela i hamn så att säga, min moral eller inre röst är en riktig jävla pussy så att säga och får mig ofta att fega ur when it comes to the real deal.

Så hur fan ska jag styra upp mig själv och avsluta det som redan påbörjats? Ska man bara försöka slå av allt som heter tankeverksamheten och bara go for it? Vad händer om hon inte vill, menar hon är ju i en helt okänd stad och vet att det egentligen inte är mitt problem om hon vill dra mitt i natten men mitt samvete säger Be the good guy.

ALSO; skulle behöva lite tips på tricks och sånt för att komma in the mood så att säga. Mat fixar vi när hon kommer, filmtips uppskattas, något som tjejer brukar lägga mycket vikt på som man bör fixa till inför träffen (utseendemässigt, är en ganska average joe om det säger er något) ?
Citera
2012-02-28, 23:47
Medlem
RuckaRuckaAlis avatar
Fixa lite vin, gott käk.
Om du inte har en aning om vad hon gillar för filmer så fixa hem ett par olika. Inte för konstiga filmer dock (franskt litterärt drama är nog ingen höjdare att slå på.

Om ni bara ska vara inne hos dig så klä inte upp dig allt för fint(kostym oså) utan jeans och en skjorta är ett bra tips. Det viktigaste med klädseln är dock att du känner dig bekväm i det du har på dig och bär upp det med "stolthet". Du som bär plagget, inte plagget som bär dig brukar man väl säga i coola modekretsar?
Citera
2012-02-28, 23:58
Medlem
Solid tips, tackar! Du råkar inte vara nån guru på hur man ska läsa av kroppsspråket eller ska man bara försöka få ögonkontakt och försöka leda det till något mer sensuellt eller ska man små toucha lite under filmens gång för att få igång henne? Föreställer mig att det ser så jävla puckat ut att bara råstirra och le lite halvperverst på en brud.
Citera
2012-02-29, 00:53
Medlem
ChefRamsays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Chewbacka
Solid tips, tackar! Du råkar inte vara nån guru på hur man ska läsa av kroppsspråket eller ska man bara försöka få ögonkontakt och försöka leda det till något mer sensuellt eller ska man små toucha lite under filmens gång för att få igång henne? Föreställer mig att det ser så jävla puckat ut att bara råstirra och le lite halvperverst på en brud.
En människa bedömer en annan människa på dess skor inom loppet av 5 sekunder. Så ha inte på dig några fula skor ifall du möter henne på vägen till dig

onT: Sätt dig på ett bekvämt avstånd i början, inte allt för långt bort men inte heller för nära (Om ni nu inte kommer väldigt bra överens i början pgr av vinet )
Citera
2012-02-29, 01:01
Medlem
VoodooThingss avatar
Drick lite alkoholhaltig dryck så ska du se att allt löser sig.
Verkligen inte för mycket dock, bara salongsberusad så att du får självförtroendet!
Citera
2012-02-29, 08:48
Medlem
Anderrssss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Chewbacka

Du ska aldrig verbalt utrycka dit intresse sexuellt/sensuellt för henne. För att jag ska slippa skriva en sida och inte döda ditt läshuvud så se denna och de resterande delarna. Tro mig, det bästa tippset för kvällen du får
Citera
2012-02-29, 12:27
Medlem
Känner igen detta från yngre dagar. På den tiden när man i högstadiet blev ihop på internet och sedan träffades, haha. Så på det viset är inte situationen helt lik.

MEN,
Var likadan när det gällde självförtroendet (en bit in på gymnasiet också), hade inte en aning om när man skulle sätta in stöten osv, och påbörjades en pinsam tystnad visste jag inte hur jag skulle bryta den alls, utan kom med någon skitnödig fråga istället. Typ "öööh,.. hungrig? (Och så har man ätit ihop en timme innan, typ.)

Min lösning var mina käre vän, alkohol. Givetvis inte för mycket så man verkar vara dum i huvet, utan ett par bärs innan man träffar personen ifråga så man är lite småmysig och ett tuggummi så kärringen inte känner av det. Funkade utmärkt på några internetträffar från förr, och bara man får igång tugget ibörjan brukar det oftast bara rulla på så att säga.

Håll dig ifrån tråkfrågor bara och småreta henne lite (om hennes dialekt osv inget överdrivet) så ska det nog gå vägen!
Citera
2012-02-29, 15:35
Medlem
Vad är dina bästa sidor?

Humor? Mat? Kanske gitarr?

Oroa inte ihjäl dig över utseendet, tipsen du fått är bra. Hel, ren, bekväm och kanske en skjorta för att visa att du faktiskt "ansträngt dig" på nåt sätt, även om det för dig inte faller under kategorin bekväm.

Självklart lite mysbelysning, tända ljus och nån playlist med bra musik (du kanske vet vad hon lyssnar på?). Se till att ha städat och bäddat. Som man bäddar får man ligga vet du

Känner du dig väldigt osäker på själva konversationen så kan du ju försöka förbereda några frågor, för generellt sett uppskattar tjejer att prata och även när du intresserar dig för dem.
(typ: om du fick välja helt fritt, vad skulle du göra med ditt liv då? varför?)

Sen är du en gentleman så klart, öppnar dörren och låter henne gå in först, serverar henne osv.

Jag skulle säga musik och lite vin före en film alla gånger, förutsatt att konversationen mellan er fungerar. Det är mycket intimare än att sitta och glo in i dumburken och killen som föreslår att man ska sitta och prata och lära känna varann över ett glas vin istället för en film har redan där pluspoäng.

Sen är komplimangerna generellt det enklaste sättet att ta det till nästa level. Det är väldigt enkelt och kräver inte så mycket mod - men ger oftast rätt okej utdelning. Känner du att du kan lägga handen på hennes arm när du pratar med henne utan att det känns onaturligt så är det också en bra väg framåt.

Lycka till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in