2005-02-03, 18:35
Bannlyst
Hahaha! Jag satt nyss å läste en artikel om varför man narkotikaklassat RC:s såsom 2c-t-2, 2c-t-7 å 2c-e. D e riktigt skrattretande faktiskt. Överallt i rapporten så står d typ "...d finns dock nästan ingen data som bekräftar detta" lr "...vi har dock inte kunnat bevisa att d på något vis skulle vara skadligt"!! Hahaha! D e så pinsamt. Staten vill ju bara inte att vi ska få uppleva såna sjukt underbara upplevelser som LSD, 2c-e osv. Tycker synd om Shulgin...vars fantastiska livsverk bara går till spillo pga all restriktiv drogpolitik som förs världen över.

Jaja...ville bara vädra lite.

Chill!
Citera
2005-02-03, 18:58
Medlem
TomiXs avatar
Har du någon länk till artikeln?
Citera
2005-02-03, 21:50
Bannlyst
Du kan hitta lite olika roliga artiklar på Statens Folkhälsoinstituts hemsida. Annars finns d oxå en hel del på EU:s drogkommision å så.

Här står d om 2c-t-2 å sedan kan du följa länkar där nere...

http://www.fhi.se/templates/page____703.aspx

Chill.
Citera
2005-02-03, 21:58
Medlem
Toasts avatar
"missbrukssubstanser"
Citera
2005-02-03, 21:59
Medlem
TomiXs avatar
När jag läser sådant här så tänker jag nästan alltid samma sak. Är det "knarkarna" som tänker fel eller är det staten. Liksom dessa substanser till exempel, ingen har dött av dem men ändå görs de illegala. Är det just det att all berusning som inte orsakas av alkohol skall vara olaglig eller är det för att skatten inte kan föras in från dessa preparat.

Nej nu gick min hjärna i lås. Gick från det jag tänkte på.. : /
Citera
2005-02-03, 22:00
Medlem
Betong_Taxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadBoyD
Du kan hitta lite olika roliga artiklar på Statens Folkhälsoinstituts hemsida. Annars finns d oxå en hel del på EU:s drogkommision å så.

Här står d om 2c-t-2 å sedan kan du följa länkar där nere...

http://www.fhi.se/templates/page____703.aspx

Chill.

länkarna på sidan funkar inte... eller jo, dom funkar men det kommer upp en sida som säger i princip "vi ha möblerat om, ska vi lära dig hitta ?" å jag har ingen anledning att hitta där men om det nu är som du säger så e det ganska så sjukt. den stora anledningen att förbjuda droger/narkotika e väl just att det e skadligt och vanebildande eller ? och om dom inte kan hitta nåt som e skadligt på nåt preparat så tycker jag att det e så jävla gnidet att förbjuda det för att vi inte ska ha något annat sätt att "berusa" oss på än alkohol som staten såklart har monopol på.

jävla girigbukar e vad dom är.

Edit: jag vet att alkohol är skadligt och vanebildande så var så vänliga å påpeka det inte.
Citera
2005-02-03, 23:16
Bannlyst
Tomix - Jo..jag håller me...d e rätt skumt, man tänker ju så faktiskt! Tjänar inte staten pengar på d så ska d vara olagligt! Fan, alkohol e typ 1000 ggr farligare! Helt sjukt! Men staten kan illegalisera vad dem vill i stort sett! D kan bli drogklassat bara d e euforiskt - som choklad... Haha!

Betong_Taxen - Länken längst ner funkar....här får du direkt länk:
http://www.fhi.se/upload/PDF/2004/övrigtmtl/tma2.pdf

Hittade ett schysst forum där dom diskuterar mycket om RCs å sånt...

http://www.drugs-forum.com/

Chill.
Citera
2005-02-03, 23:27
Medlem
USCH-.usch usch!!!!känns som man lever i ett stort fängelse med skruvad moral när man bor i detta land, funderar nästan på att flytta ,ska bara läsa upp mina språkbetyg så man kan göra sig förstod där ute i världen.-SEn drar jag härifrån ,detta gigantiska fängelse!
Citera
2005-02-04, 00:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av puttezippo
USCH-.usch usch!!!!känns som man lever i ett stort fängelse med skruvad moral när man bor i detta land, funderar nästan på att flytta ,ska bara läsa upp mina språkbetyg så man kan göra sig förstod där ute i världen.-SEn drar jag härifrån ,detta gigantiska fängelse!

WORD! Hade man inte varit så feg så hade d blivit Amsterdam nästa!

Chill.
Citera
2005-02-04, 12:04
Medlem
Darties avatar
He

Eller vilket annat land som helst som inte diktatur eller en totalitär stat. Svenska narkotikapolitken är snart i klass med Singapores.
Citera
2005-02-04, 13:17
Medlem
CthulhuXs avatar
Men förutom narkotikapolitiken är sverige ett ganska skyst land, especilt om man gämför med USA (där jag har bott) det är en diktaturstat om nåt.

fast nu ska ifs inte börja diskutera politik.
Citera
2005-02-04, 13:26
Bannlyst
Sverige är ett trevligt land, fattar inte varför alla gnäller på att staten gör vissa substanser olagliga...vem fan bryr sig om det man stoppar i sig är lagligt eller inte så länge man inte basunerar ut det till hela världen?

MVH/ herr papaver - en som gillar riktiga droger...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in