2012-02-28, 18:58
Medlem
Hej!

Funderar på att "uppgradera" mig ett steg från min stålsträngade som jag köpte för ett år sen på hobbex för 500 kr till någon epiphone modell. Jag har prov spelat en Epiphone Hummingbird och jämfört den med en del andra modeller. Själv så tycker jag att priset är väldigt bra för en så pass billig gitarr (Jag gillar den inte för designen).

Nu till frågan, Är de värt att satsa på en epiphone eller rekommenderar ni någon annan gitarr som jag borde testa? (En gibson är inget alternativ för min budget )
Citera
2012-02-28, 21:47
Medlem
Kan du länka gitarren? I slutändan handlar allt om vilken gitarr som du tycker låter bra och som passar just dina händer, prova dig fram i en musikbutik är det absolut bästa tipset du kan få. Personligen tycker jag att Fenders billigare akustiska gitarrer håller mycket hög standard, skön klang och lättspelade (med tunnare strängar). Dessa ligger på runt 1500:-

Ska du stega upp lite i prisklass så finns även Ibanez-modellerna för ungefär 4500:- som också är väldigt härliga, men absolut inte 3000:- bättre än Fender-modellerna enligt mig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in