Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-02-28, 18:00
  #1
Medlem
Varför envisas windows hela tiden med att öppna nya fönster som små fönster istället för i helskärmsläge när alla andra fönster man har uppe körs i helskärm? Blir fan tokig på detta. Efterblivet jävla operativsystem är vad det är och det finns väl ingen lösning på det hela heller kan jag tänka mig.
Om jag tex öppnar en mapp som är på skrivbordet och den öppnas i litet fönster, så ändrar jag till helskärm och stänger sedan ned den. Öppnar den igen och då körs den som den ska i helskärm då jag hade det som senaste val. Men efter några fönsterstängningar är man tillbaka på ruta ett med små fönster igen. Varför?
Citera
2012-02-28, 18:12
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Du nämner i din rubrik - Windows. Men vad för sorts Windows använder du?

Är det XP så är det en bugg och då får man installerar en hotfix. Denna bugg är känd om du nu undrar.
Citera
2012-02-29, 16:47
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Du nämner i din rubrik - Windows. Men vad för sorts Windows använder du?

Är det XP så är det en bugg och då får man installerar en hotfix. Denna bugg är känd om du nu undrar.

Kör windows 7. Hotfix som gäller då med? Vart hittar man den isf?
Citera
2012-02-29, 20:20
  #4
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Windows tappar alltså minnet när det gäller expanderar windows fönster, eller?

Om du provar att öppna ett fönster, te.x utforskaren och samtidigt som du drar fönstret till den nivå som du vill ha den - samtidigt som du håller inne Ctrl. Släpp Ctrl och stäng fönstret med Alt + F4

Provar igen att öppna utforskaren, blir det sak samma som innan?
Citera
2012-02-29, 20:55
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Windows tappar alltså minnet när det gäller expanderar windows fönster, eller?

Om du provar att öppna ett fönster, te.x utforskaren och samtidigt som du drar fönstret till den nivå som du vill ha den - samtidigt som du håller inne Ctrl. Släpp Ctrl och stäng fönstret med Alt + F4

Provar igen att öppna utforskaren, blir det sak samma som innan?

Det fungerar en stund, men efter att ha stängt ett X antal fönster så ändrar den tillbaka till ett litet fönster..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback