2012-02-28, 11:41
Medlem
Kitakos avatar
Jag behver komma t cmd utan att kunna lsenordet till datorn, hur gr jag? Windows 7
Citera
2012-02-28, 11:49
Medlem
MrMercurys avatar
Vad ska du gra via cmd?

Ett alternativ r att cracka lsenordet s att du sedan kommer in i Windows och kan anvnda cmd, testa Ophcrack t.ex.http://ophcrack.sourceforge.net/

Ett annat alternativ r att boota upp en Linux LiveCD och ndra lsenordet, eller s kan du kanske stadkomma det du vill gra via cmd i LiveCD-miljn.
Citera
2012-02-28, 11:50
Medlem
JBXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kitako
Jag behver komma t cmd utan att kunna lsenordet till datorn, hur gr jag? Windows 7
ta bort lsen ordet frst, anvnd linux p skiva och tabort skiten. Frga google hur man gr.
Citera
2012-02-28, 12:34
Medlem
Kitakos avatar
Tack.
Citera
2012-02-28, 12:42
Medlem
Trollnr1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBX
ta bort lsen ordet frst, anvnd linux p skiva och tabort skiten. Frga google hur man gr.
+1, Bsta alternativet ifall du ska ndra lsen.
Citera
2012-03-01, 14:04
Medlem
Du kan alltid utnyttja "featuren" dr man pekar om utilman till cmd istllet krver att du har installations CD dock, boota frst upp i recovery mode och byt ut utilman.exe till cmd.exe. Sen bootar du om datorn som vanligt och vid inloggninsskrmen klickar du antingen p hjlpikonen eller trycker p WindowsTangent + U, d fr du upp en cmd prompt med fulla admin rttigheter p datorn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in