Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-02-28, 11:41
  #1
Medlem
Kitakos avatar
Jag behöver komma åt cmd utan att kunna lösenordet till datorn, hur gör jag? Windows 7
Citera
2012-02-28, 11:49
  #2
Medlem
MrMercurys avatar
Vad ska du göra via cmd?

Ett alternativ är att cracka lösenordet så att du sedan kommer in i Windows och kan använda cmd, testa Ophcrack t.ex.http://ophcrack.sourceforge.net/

Ett annat alternativ är att boota upp en Linux LiveCD och ändra lösenordet, eller så kan du kanske åstadkomma det du vill göra via cmd i LiveCD-miljön.
Citera
2012-02-28, 11:50
  #3
Medlem
JBXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kitako
Jag behöver komma åt cmd utan att kunna lösenordet till datorn, hur gör jag? Windows 7
ta bort lösen ordet först, använd linux på skiva och tabort skiten. Fråga google hur man gör.
Citera
2012-02-28, 12:34
  #4
Medlem
Kitakos avatar
Tack.
Citera
2012-02-28, 12:42
  #5
Medlem
Trollnr1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBX
ta bort lösen ordet först, använd linux på skiva och tabort skiten. Fråga google hur man gör.
+1, Bästa alternativet ifall du ska ändra lösen.
Citera
2012-03-01, 14:04
  #6
Medlem
Du kan alltid utnyttja "featuren" där man pekar om utilman till cmd istället kräver att du har installations CD dock, boota först upp i recovery mode och byt ut utilman.exe till cmd.exe. Sen bootar du om datorn som vanligt och vid inloggninsskärmen klickar du antingen på hjälpikonen eller trycker på WindowsTangent + U, då får du upp en cmd prompt med fulla admin rättigheter på datorn.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback