• 1
  • 2
2012-02-29, 00:15
Medlem
Enligt mig är det bara att CB gör känslorna mer intensivt. Så mitt tipps är att bara röka när du mår bra dvs. känner dig lungt och safe. Rökerångest uppstår när mar är till exempel rädd att man blir intagen eller inte klarar av nåt som man tycker att man måste klara av.

Jag hoppas verkligen att du får tag i ditt liv. Men jag tror att du mäste lägga av med att söka lösningen i olika droger. Du tar nämligen droger för att sluta med droger och du tar droger för att handskas med biverkningar av droger.

Mitt råd är att sluta med allt annat och bara hålla dig till CB och dette endast när du mår bra. Drog är inget som gör dig att må bra i längden. Ditt eget psyche måste må bra för att må verkligen bra.
Citera
2012-02-29, 02:28
Medlem
Spadess avatar
Du borde nog lägga av med gräset, har börjat få samma sak nu jag med. Kan ha bra sinnesinställning innan med det verkar ha blivit för mycket, började med en shroom/gräs inducerad panikattack(?) tror jag, allting domnade iallafall, får samma sak när jag röker nu. Bara lägga av
Citera
2012-02-29, 03:47
Medlem
tripptamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peligrosso
Hej! Rökt i många år och mått fint men har dom senaste åren slitit en del med panikångest i kombination med rökandet... Efter en hyffsat hård tripp löste sig dock ångesten, allt var frid och fröjd och jag kunde röka som bara den igen utan problem!
Men sen fick jag för mig att sluta igen pga massa skit som hänt, denna gången skulle allt gå perfekt och jag trodde jag hade den perfekta planen vilket ledde till en guide, extremt planerad men även extremt korkade guiden: https://www.flashback.org/t1803773
Nu har jag iaf genomfört experimentet och det fungerade men inte helt felfritt...
Bestämde mig iallafall för att röka lite nu några dagar innan jag ska iväg på en grej men ack det tog 3 bloss sedan full panik igen...
Så är jag fucked nu igen eller beror detta på psykiska/fysiska påfrestningar av div substanser med följande utsättningssymptom?
För övrigt är jag fattig och pressad men det har aldrig varit ett problem förut..
Är detta ett tecken på att jag börjar bli gammal eller bara att jag knarkat för mycket?
Vill väldigt gärna kunna röka när jag vill då jag verkligen älskar cb...

Du ska INTE röka THC, för du klarar inte av det. Du ska nog inte använda droger över huvud taget, inklusive alkohol.
Citera
2012-03-27, 03:37
Medlem
peligrossos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spades
Du borde nog lägga av med gräset, har börjat få samma sak nu jag med. Kan ha bra sinnesinställning innan med det verkar ha blivit för mycket, började med en shroom/gräs inducerad panikattack(?) tror jag, allting domnade iallafall, får samma sak när jag röker nu. Bara lägga av
Det går att komma tillbaka dock för varit med om detta innan, det handlar snarare om man är beredd att leka med hjärnan och jag tror inte att jag är det nu iaf..
Om du verkligen vill blayza igen så funkar det ju att ta nån lugnande innan dom första gångerna men benzo är ju inte så nyttigt..
Jävligt "kul" iaf att nån annan varit med om samma shroom/gräsinducerad panikångest, har inte pratat med nån annan som varit med om just samma, började tro att jaG var ensam..
Lycka till med paniken!
Citera
2012-03-27, 03:48
Medlem
peligrossos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tripptamin
Du ska INTE röka THC, för du klarar inte av det. Du ska nog inte använda droger över huvud taget, inklusive alkohol.
ok.. har visserligen rökt dagligen i runt 10 år men ja jag tror nog att du är rätt person att bedöma detta..
du känner inte mig och du vet inte ett skit om mina "spöken" eller vad jag har för bakgrund..
Tar man tillräckligt mycket droger tillräckligt länge så brukar man få sota för det på ett eller annat sätt och detta ämnet startade jag under extrema abstinensbesvär från div substanser när jag var HELT psykiskt fucked...
Kliv ner från din höga häst eller upp igen och tripptripptripptrippa din lilla tttttripptamin, häftigt namn förresten.
Citera
2012-03-27, 04:12
Medlem
Spadess avatar
Citat:
Det går att komma tillbaka dock för varit med om detta innan, det handlar snarare om man är beredd att leka med hjärnan och jag tror inte att jag är det nu iaf..
Om du verkligen vill blayza igen så funkar det ju att ta nån lugnande innan dom första gångerna men benzo är ju inte så nyttigt..
Jävligt "kul" iaf att nån annan varit med om samma shroom/gräsinducerad panikångest, har inte pratat med nån annan som varit med om just samma, började tro att jaG var ensam..
Lycka till med paniken!

Ensam är du inte, hittat många andra på nätet som har varit med om precis samma grej, oftast återhämtar de sig ja men du borde absolut sluta röka annars kan det bli som jag som lider utav derealisation som resultat utav den värsta trippen.
Citera
2012-03-27, 04:27
Medlem
peligrossos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spades
Ensam är du inte, hittat många andra på nätet som har varit med om precis samma grej, oftast återhämtar de sig ja men du borde absolut sluta röka annars kan det bli som jag som lider utav derealisation som resultat utav den värsta trippen.
Ok, ja jag har slutat röka iaf tills vidare..
Låter jävligt jobbigt med derealisation.. Hur länge har det varit så och har du sökt nån hjälp och vad säger dom isf?
Det du skrev innan om att du domnade bort, det var exakt så det kändes för mig med, det var som att allt bara blev för mycket helt enkelt...
Var säkert panikslagen i 1 timme men sen lyckades jag återfå lite kontroll över trippen som tur va men jag kände mig fett skum ett bra tag efteråt...
Citera
2012-03-28, 00:17
Medlem
Spadess avatar
Citat:
Ok, ja jag har slutat röka iaf tills vidare..
Låter jävligt jobbigt med derealisation.. Hur länge har det varit så och har du sökt nån hjälp och vad säger dom isf?
Det du skrev innan om att du domnade bort, det var exakt så det kändes för mig med, det var som att allt bara blev för mycket helt enkelt...
Var säkert panikslagen i 1 timme men sen lyckades jag återfå lite kontroll över trippen som tur va men jag kände mig fett skum ett bra tag efteråt...

Nä, inte sökt någon hjälp. Efter att lyssnat på de som återhämtat sig så är det bara komma igång med vardagen igen så försvinner det till slut. Allt blir värre om du sitter och tänker efter och överanalyserar allt.
Citera
2012-03-28, 03:28
Medlem
Protheuss avatar
Vissa av oss ska inte hålla på med cannabis, jag är likadan. Som att hjärnan inte klarar av det. Har ju gått ett tag nu, hoppas det är bättre nu. Bästa sättet att bekämpa deralisation enligt mig är att umgås med människor och vara kärleksfull. Efter att ha träffat en nära vän till mig och gett henne en lång kram släppte mycket av min derealisation efter en hård resa.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in