• 1
  • 2
2012-02-27, 22:59
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mandelbiskvier
suck.. kanske ska avinstallera OS'n så att datorn blir tom ändå...?
Den är köpt komplett , grejen är den att jag "skulle ominstallera windows" då jag började få bluescreen efter bluescreen men när det var gjort så stod det att jag behövde en original skiva för att kunna "reparera datorn" (windows gick alltså inte att starta) och det medföljde ingen sådan skiva med datorn!!
Därmed brände jag ut en oäkta windows för att starta datorn men bluescreen problemet kvarstod..

Men använde du inte den kod som står på sidan av datorn då? Då är det inte piratwindows. Har du ingen sån kod alls? Då har de sålt en dator med piratwindows till dig.

OnT: Ingen jävel kommer undersöka om du har piratwindows eller inte.
Citera
2012-02-27, 23:00
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Det är ett diffust problem som dom ska undersöka.Bluescreen som inte löst sig efter ominstallering av all mjukvara osv.

Har du felsökt dumparna? Om inte, zippa ihop den senaste filen i c:\windows\minidump och ladda upp dne nånstans så ska vi tala om vad som är fel på datorn.
Citera
2012-02-29, 21:57
Medlem
call3s avatar
Citat:
Tjenare min 5 månader gamla dator ska in på verkstad då det är något knas med den.
vet någon om verkstaden behöver original windows installerat? eller kan jag AV installera min piratnedladdade version av windows och skicka in den "tom" på programvara?

Bryr dom sig ur garanti synpunkt ifall man inte har en äkta version av windows installerat?

/Mandel

Vad är det för "knas" till att börja med?

Får du en blåskärm? och vad är i sånt fall STOP koden
(0x0000XX)

Ev måste du ju inte skicka in den om man kan lösa det här.

Är det ett problem med hårdvaran (de fysiska delarna så lär de inte bry sig. men annars kan det bli knepigt.

//call3
Citera
2012-04-02, 18:04
Medlem
mandelbiskviers avatar
Bumpar tråden bara för att låta alla veta hur det har gått för mig.
Valde att avinstallera den oäkta windowsversionen och skickade den sedan till InfoCare för lagning.
Det var fel på "minnerna" (vilka det nu är) så dom bytte de ut och dom ominstallerade även mjukvaran. Såhär ser ärendet ut. Tycker det tog på tok för lång tid.

Returnerad
2012-03-29 09:33 - Uppdraget har avslutats
2012-03-19 09:11 - Delar anlänt, väntar montering.
2012-03-16 14:55 - Del(ar) har mottagits
2012-03-14 12:56 - Arbetet har påbörjats
2012-03-14 12:49 - Väntar delar
2012-03-05 15:17 - Produkt mottagit
2012-02-28 13:07 - Väntar på att produkt ska anlända till verkstad.
2012-02-28 13:06 - Uppdraget har registrerats

Inte nog med att datorn är tillbaka så han jag bara starta den tills nästa problem uppstog, läs gärna min nya tråd om kampen mot datorfanskapet.
tack för all hjälp i denna tråd!.
Nya tråden! https://www.flashback.org/t1836401
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här