Citat:
Ursprungligen postat av RunAwayRadioEdit
Tjenare, jag har samma problem som TS. Grejen är den att jag inte har bootcamp på datorn utan den vägrar helt enkelt starta. Jag kommer till laddningsskärmen sen står den där och tuggar i timmar. Problemet startade igår då jag fick slut på batteri under en iPhoto uppdatering. Jag har prövat alt grejen och valt Macintosh HD men samma sak händer.
Jag är nybörjare på området och undrar därför, hur allvarligt är det egentligen att ta recovery och kommer det funka då tror ni?
Tackar för all hjälp.

Detta borde fungera.
När du startar datorn, så kommer vitt skärm upp och ett ljud, när du ser detta, så håller du inne:
alt - cmd - p - r knappen, 4 knappar. Var beredd med dom när du startar upp datorn, sen håller du inne dessa 4 knappar. Datorn kommer starta om, då släpper du dessa 4 och låter datorn starta upp, eller så håller du dom inne igen, för att göra omstarten igen, då ska de funka.
Har hänt mig att datorn kommer till laddningsdelen men sen händer inget men "alt-cmd-p-r" knappen har räddat mig.
Om datorn INTE startar upp alls, håll inne skift-alt-cmd OCH powerknappen för 3-4sekunder SAMTIDIGT, håll inne dessa 4knappar och sen släpp allt samtidigt, sen tryck på powerknappen och starta upp datorn.