2012-02-26, 23:24
Medlem
LikeAGloves avatar
Låt oss säga att man skulle kunna lägga undan en månadslön på mellan 20-25.000 kr, vart och hur skulle just du ha investerat dessa för en snabb och bra avkastning? Ordet är fritt
Citera
2012-02-27, 05:46
Medlem
Diablo1118s avatar
Vad menar du med snabb avkastning?

Störst chance till snabb avkastning har du nog med aktier men då börsen stigit en del på senare tid finns det risk på att det kommer gå ner lite nu.

Det är också så att för att få en snabb avkastning måste man ta stora risker som lika väl kan sluta i stora förluster.

Poker kan kanske vara något också men det kräver också att man vet vad man gör och har råd att förlora.
Citera
2012-02-27, 09:23
Medlem
patheticbros avatar
Snabba klipp = stora risker. Så enkelt är det ju.

Om man har en slant att spara/investera så finns det, tycker jag, två frågor man alltid ska ställa sig.

1. När behöver jag pengarna?
2. Vilken risk är jag beredd att ta? (dvs: hur stor förlust kan jag acceptera)

/Johnny D
Citera
2012-02-27, 20:39
Medlem
LikeAGloves avatar
Tack för er input, jag är naturligtvis medveten om att snabb avkastning betyder risker. Det är ju som sagt ingen förmögenhet jag sitter på och med snabb avkastning hade jag tänkt mig runt + 2000/3000:- / 6 månader till 1 år
Citera
2012-02-27, 20:48
Medlem
LikeAGloves avatar
Om jag omförmulerar mig lite istället. Jag har en summa på mellan 20.000-25.000:- att leka runt med förhoppning om lite vinst, jag är beredd på att ta risker inom normala preferenser (dvs inte allt på rött)

Vad hade ni gjort?
Citera
2012-02-27, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove
Om jag omförmulerar mig lite istället. Jag har en summa på mellan 20.000-25.000:- att leka runt med förhoppning om lite vinst, jag är beredd på att ta risker inom normala preferenser (dvs inte allt på rött)

Vad hade ni gjort?

Betting helt klart.
Citera
2012-02-27, 23:49
Medlem
patheticbros avatar
Alltså siktar du på ca 10-20% avkastning på ett år. Det klarar börsen ett bra år. Sätt pengarna i en billig Sverigefond (typ Avanza Zero) och hoppas(!) på att 2012 blir ett bra år.

Dock är ett år mycket kort horisont för aktier eller aktiefonder (läs hög risk), och jag skulle ju egentligen inte rekommendera det.
Citera
2012-02-28, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove
Låt oss säga att man skulle kunna lägga undan en månadslön på mellan 20-25.000 kr, vart och hur skulle just du ha investerat dessa för en snabb och bra avkastning? Ordet är fritt

All in på en turbowarrant. Singla slant om upp eller ner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in