Citat:
Ursprungligen postat av Brollio
Nja spara hälften är jag inte så sugen på. Även ifall en del går till sparande men är relativt ny på den "kvalificerade" arbetsmarknaden så man har en hel del utgifter som kommer att försvinna (helrenovering av lägenhet, komma ifatt i materiell standard efter studenttiden. osv.)
Jag ville mest få in dig på att räkna på månadskostnader istället för att fokusera på lånet som inte bör vara några problem. Kan ni dessutom få ut 6000 i veckan på sommaren så är det ju nästan självfinansierade.
Jag bryr mig inte om materiell standard heller, jag gillar att köpa beg, gratis, leta på soptippen nästan. Folk ger praktiskt taget bort nya grejer på blocket. Att handla på Ikea är ingen sport, känner ingen glädje i det. Bara jag får umgås med mitt barn och vara kreativ så är jag nöjd, göra musik, måla mm.
Men ja, det där med att hyra ut andra hand är en del av planen, helt enkelt låta andra betala min hyra mot att de bor i min lägenhet en vecka när de är i staden på semester.
Men däremot är jag intresserad av situationen, kommer priserna fortsätta stiga eller kommer det balla ur som på 90 talet då moderaterna satt vid makten, som nu helt enkelt. Jag tycker de gör allt de kan för att förstöra så mycket som möjligt. Plötsligt kanske hela sommarstaden blir ett litet miniatyrmalmö och så vill ingen åka hit längre, bara ett exempel.
Det är mer den biten som oroar mig, men du kanske inte minns vad som hände i början på 90 talet och vilka katastrofala följder det ledde till för vissa husköpare?
Vad säger analytikerna?