Resultat: Jag behöver inte skriva i tråden eftersom jag i pollen kan berätta att jag fick...
Grönt
98,41%
124 röster
Rött
1,59%
2 röster
2012-02-25, 14:37
  #1
Medlem
Steampunk-assholes avatar
Hejsan.

Det finns en dns-changer malware (typ ett virus) som förändrar din dns så att du kommer in på scam sidor istället för riktiga. Detta malware har infekterat 500 miljoner datorer i USA och europa.
FBI har satt upp servrar som guidar dom infekterade datorerna till dom rätta sidorna.
Den 8 mars ska dom kanske ta bort servrarna.

så om din dator är infekterad kan ditt internet förloras den 8 mars!

här kan du kolla om du har malwaret:

http://dns-ok.us/

om bakgrunden är grön är det lugnt. Om den är röd har du troligen malware. Ladda hem ett anti-malware program för att få bort malwaret och säg detta till dina vänner!
__________________
Senast redigerad av Steampunk-asshole 2012-02-25 kl. 14:49.
Citera
2012-02-25, 14:50
  #2
Medlem
200kgs avatar
DNS Resolution = GREEN

Härligt, tack för info.
Citera
2012-02-25, 15:48
  #3
Bannlyst
Wtf, jag har röd bakgrund?
Citera
2012-02-25, 15:51
  #4
Medlem
Nateriouss avatar
Källa?
Citera
2012-02-25, 15:59
  #5
Medlem
ojskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siccature
Wtf, jag har röd bakgrund?
Du är körd, grattis

Jag fick f.ö grönt
Citera
2012-02-25, 16:01
  #6
Medlem
softmyntets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naterious
Källa?

Sidan hänvisar till FBI, tror knappast FBI skulle hitta på något trams.
Citera
2012-02-25, 16:04
  #7
Medlem
WizKhalifass avatar
Jag fick rött, vad ska jag göra?
Citera
2012-02-25, 16:06
  #8
Medlem
BrottareGustavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steampunk-asshole
Hejsan.

Det finns en dns-changer malware (typ ett virus) som förändrar din dns så att du kommer in på scam sidor istället för riktiga. Detta malware har infekterat 500 miljoner datorer i USA och europa.
FBI har satt upp servrar som guidar dom infekterade datorerna till dom rätta sidorna.
Den 8 mars ska dom kanske ta bort servrarna.


så om din dator är infekterad kan ditt internet förloras den 8 mars!



EDIT: Hmm, verkar som om att detta stämmer.. galet skumt.
__________________
Senast redigerad av BrottareGustav 2012-02-25 kl. 16:57.
Citera
2012-02-25, 16:10
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siccature
Wtf, jag har röd bakgrund?

Gratis Antivirus-program:
http://www.avast.com/free-antivirus-download

eller

http://www.cloudantivirus.com/en/
Citera
2012-02-25, 16:30
  #10
Medlem
Svinsvens avatar
Låter som en hoax tycker jag. Nyhetssajter borde ha rapporterat om det om det vore sant.
Citera
2012-02-25, 16:32
  #11
Medlem
Steampunk-assholes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naterious
Källa?

google is your friend
anyways http://thehackernews.com/2012/02/fbi-will-shutdown-internet-on-march-8.html
Citera
2012-02-25, 16:40
  #12
Medlem
DanteAlighieris avatar
Jag klickar helt inte på länken i första inlägget innan jag vet vilka som möjligen kan vara bakom detta och vad deras MOTIV är.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in