Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-02-25, 01:28
  #1
Medlem
Som rubriken lyder så börjar min dator ta lite längre tid att starta, vet inte varför. Tror inte det är virus då mitt antivirusprogram säger att datorn är skyddad och har inte hittat något, antivirusprogramet jag har är windows security essentials. Med de hårdvaror min dator har borde det starta mycket snabbare..
Några förslag?
Citera
2012-02-25, 01:56
  #2
Medlem
Vad menar du med ''lite längre tid''?
Kan bero på en miljon olika saker. Har du testat kolla efter virus med ett annat program? Har du installerat massa skit nyligen? Är det en gammal hårddisk? Har du kollat vilka program som startas automatiskt med windows?
Citera
2012-02-25, 06:18
  #3
Moderator
MondoBizarros avatar
KH ► Windows
/Mod
Citera
2012-02-25, 11:56
  #4
Medlem
evelyn.ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeedHelp.1
Som rubriken lyder så börjar min dator ta lite längre tid att starta, vet inte varför. Tror inte det är virus då mitt antivirusprogram säger att datorn är skyddad och har inte hittat något, antivirusprogramet jag har är windows security essentials. Med de hårdvaror min dator har borde det starta mycket snabbare..
Några förslag?

Kolla vilka program startar samtidigt med OS, bocka av sådana som du inte behöver direkt efter starten, det är nämligen så att många program fäster sig själva vid start eller man bekräftar det själv vid installationen, trots att de inte behövs dagligen och inte heller vid starten, bara tar på resurser och förlänger starttiden.

Bild, hur du kan göra det
Citera
2012-02-25, 13:04
  #5
Medlem
TorrentLovers avatar
Om du bara surfar med den så kan du installera ett lämpligt Linux dist. Fungerar hur bra som helst och inte slött alls.
Citera
2012-02-25, 22:50
  #6
Medlem
Funkar fint nu, sökte efter virus med eset 32 och hittade ett virus, sedan tog jag bort onödiga program som startade med datorn och det blev bra tack alla!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback