• 4
  • 5
2011-06-30, 01:01
Medlem
EyeShakingKings avatar
Bumpar denna då jag letar efter något muskelavslappnande och skulle vilja veta vad folk har för erfarenheter av dagens utbud.

Har länge haft problem med tidvis ganska extrema käkspänningar, som ibland övergår till väldigt handikappande spänningshuvudvärk och yrsel. Är måttligt trött på detta i nuläget och stretchövningar och promenader som husläkaren rekomenderar hjälper såklart inte mycket. Har testat att ta magnesiumbrustabletter i perioder, och äter även "en-om-dagen" piller med extra magnesium dagligen, men märker inte någon större skillnad av det. Har även fått stesolid utskrivet (dock pga. av andra skäl än muskelspänningar) och det kan göra det lite lite bättre. Måste dock ta ganska mycket, minst 20mg för att känna någon slags skillnad och då blir det ändå bara en liten aning bättre. Äter zopiklon de flesta dagarna i veckan för att sova och vill helst undvika ett benso-beroende så långt det går, så hade helst viljat ha någon icke-benso för spänningarna. Jag är ganska desperat dock, så utesluter det inte

Vad bör jag leta efter, legalt som illegalt? Räknar inte med att läkarna är till mycket hjälp men man kan ju alltid hoppas. Tacksam för svar.
Citera
2011-06-30, 12:07
Medlem
Bigtimepommess avatar
Vet inte riktigt hur det är med muskelavslappning, men avslappning generellt funkar prima med fint Kratom!
Citera
2014-04-15, 15:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carpe Diem
Paraflex, Norrflex, Norgestic, Kinin, Somadril, Stilnoct, Vistabel, Durogestic, Propofol, Diprivan, Dalcin, Celocurin, Isofluran, Enalapril, Mivacron, Tracrium, Clindamycin, Somadril.

Smörgåsbordet står dukat...

Dessa är de medel som, enligt Fass, har en muskelavslappnande verkan.

Går det ens att flumma på atrakurium, mivakurium och rokuronium utan att man kolar vippen? Har läst i FASS att man måste ligga i respirator under tiden för att det även dämpar andningsmuskulaturen.
Nån med erfarenhet?
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in