2012-02-24, 23:27
Medlem
provocative77s avatar
I går så gav jag upp vintern. Kändes dumt o nöta dubb på 10000krsdäck. Så jag åkte o fick skiftat.
Nu var däckfirman inte spec bra. De skyllde på att mina R-fälgar hade fel bultmönster till min S60-01.
Skit samma. Plockade fram garagedomkraft o fälgkors o åkte till OK.
De har inte så hjulen blir fria på lyften. Men jag planerade lite annat småfix med.
Fixade mina hjul så bilen inte studsade av vägen men måste balansera om iaf.
Efter det tänkte jag lyfta på en av tre lyftar.
En lyft var det oljebyte på. Helt OK.
Men de andra två.... Där stod folk o tvättade sina bilar. Under tiden jag var inne så han de även byta biltvättsfolk.
VARFOR i helvete kan man inte ha sin bil i ett av de tomma tvättbåsen?
Tyvärr kan jag inte ens skylla på att det var Mustafa med vänner. Mustafa var den enda som skruvade.
Korkat av OK att ha tvättmöjligheter på lyften o mer korkat att okupera en plats för att tvätta sin bil.
I Linköping är det iaf separerat mellan lyft o tvätt.
Är det här den nya trenden man får räkna med nästa gång jag ska in o göra mitt småfix?
Citera
2012-02-25, 00:43
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av provocative77
I går så gav jag upp vintern. Kändes dumt o nöta dubb på 10000krsdäck. Så jag åkte o fick skiftat.
Nu var däckfirman inte spec bra. De skyllde på att mina R-fälgar hade fel bultmönster till min S60-01.
Skit samma. Plockade fram garagedomkraft o fälgkors o åkte till OK.
De har inte så hjulen blir fria på lyften. Men jag planerade lite annat småfix med.
Fixade mina hjul så bilen inte studsade av vägen men måste balansera om iaf.
Efter det tänkte jag lyfta på en av tre lyftar.
En lyft var det oljebyte på. Helt OK.
Men de andra två.... Där stod folk o tvättade sina bilar. Under tiden jag var inne så han de även byta biltvättsfolk.
VARFOR i helvete kan man inte ha sin bil i ett av de tomma tvättbåsen?
Tyvärr kan jag inte ens skylla på att det var Mustafa med vänner. Mustafa var den enda som skruvade.
Korkat av OK att ha tvättmöjligheter på lyften o mer korkat att okupera en plats för att tvätta sin bil.
I Linköping är det iaf separerat mellan lyft o tvätt.
Är det här den nya trenden man får räkna med nästa gång jag ska in o göra mitt småfix?
Tja, en del vill spola av bilen även undertill på ett bekvämt sätt, och OK skiter väl i om de får in pengarna på en tvättare eller en skruvare.
Citera
2012-02-25, 13:38
Medlem
provocative77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Tja, en del vill spola av bilen även undertill på ett bekvämt sätt, och OK skiter väl i om de får in pengarna på en tvättare eller en skruvare.
Tja. Där kan jag ge dig rätt. Har bara inte sett detta förr. Lite irriterande bara när man vill ha upp bilen i luften bara,
Citera
2012-02-25, 14:52
Medlem
kriminellgalnings avatar
Citat:
Tja. Där kan jag ge dig rätt. Har bara inte sett detta förr. Lite irriterande bara när man vill ha upp bilen i luften bara,
Väldigt vanligt i storstockholm
Citera
2012-02-25, 18:07
Medlem
Citat:

På okmacken jag åker till har dem tagit bort tvättmöjligheten på de liftarna som finns.
Citera
2012-02-25, 18:40
Medlem
core_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolhej
På okmacken jag åker till har dem tagit bort tvättmöjligheten på de liftarna som finns.

Vilket egentligen är ett centralt direktiv, har jag fått förklarat för mig. Så det var förmodligen någon som gjorde lite mer än de fick på dessa platser.
Citera
2012-02-25, 19:39
Medlem
Echonators avatar
Citat:

Vanligt på alla GDS jag besökt.

Jag kan tycka att det är skönt att göra skruvandet och göra en grovtvätt i samma bås, ist för att åka runt bland olika bås.
Men jag kan hålla med om att man blir mäkta irriterad när folk tar en lyft bara för att tvätta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in