2012-02-24, 20:33
Medlem
TheSituations avatar
Bland forumen på Flashback finns oändligt mycket nyttig information. Det negativa är att de innehåller betydligt mer irrelavant dito.

Om vi tar Samlingstråd - CV och personligt brev under Arbetsliv och arbetsmarknad som ett exempel så finns där oändligt många exempel på hur man bör skriva sina CV:n eller personliga brev. Dessa drunknar emellertid i havet av de, vid dags dato, 2326 inlägg som skrivits. Detsamma gäller de flesta "frågetrådar".

Borde det inte på något sätt gå att kvalitetssäkra vissa inlägg? Jag tänker främst på "gilla"-systemet, även om just det formatet förefaller något löjligt och jag inser att det inte skulle fungera i många andra trådar.

Men i trådar likt ovannämnda eller till exempel recepttråden i matforumet skulle det underlätta något oerhört om det fanns någon liknande funktion. Möjligen att de endast fungerade vid extremt långa trådar så att det inte blir en jakt på tummar-upp (använder endast detta som en metafor för vad jag syftar på, menar inte fysiska upptummar/gillaknappar).

Frekventerar man vissa forumdelar regelbundet lär man sig ganska snabbt vilka som de facto har någonting matnyttigt att bidra med och sökfunktionen kan nyttjas men utan denna kunskap är det svårt att sortera bland inläggen.

Tackar.
TS
Citera
2012-02-24, 20:42
Medlem
Panelhonas avatar
Intressant!

Personligen gillar jag systemet de har på slashdot.org där folk röstar upp inlägg och även säger om de är intressanta eller roliga o.s.v. (insightful, interesting, informative, funny). Det tror jag skulle passa i flera större trådar.
Citera
2012-02-25, 02:42
Medlem
Lightnights avatar
Jag tycker att man borde kunna märka inlägg genom att sätta en flagga på dem eller liknande. Detta ska vara individuellt och när man kommer in i en tråd ska det finnas möjlighet att se om man flaggat något inlägg och lätt kunna ta sig till just det inlägget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in